Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For lektorer i norsk og historie 8-13, hvor er det mest strategisk å plassere studiepoengene? 

Vil jeg være mindre attraktiv hos arbeiesgiver hvis jeg har mastergrad i historie og 60stp i nordisk, enn de som har mastergrad i nordisk og 60stp i historie? Norsk er tross alt et hovedfag, så jeg ble plutselig veldig i tvil.. Bør jeg snu mens jeg kan, eller har det liten betydning så lenge jeg har nok studiepoeng til å undervise? 

Takk for svar, hilsen fortvilt student

Anonymkode: 78c84...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for master i nordisk, siden norsk er det største faget.

Anonymkode: fe6fa...3e5

• Liker 2
Skrevet

Du bør snu mens du kan. Du blir langt mer attraktiv med master i norsk fremfor historie. Jeg hadde norsk og samfunnsfag med master i norsk, og fikk relativt fort jobb. De med master i samfunnsfag og 60stp i norsk slet mye mer. Alle arbeidsgivere jeg var på intervju hos vektla masteren min. Dette er i Oslo og Akershus.

Anonymkode: f0f82...813

• Liker 1
Skrevet

Tenk deg grundig om. Som andre er inne på, vil du være langt mer attraktiv med norsk som hovedfag.

Samtidig vil det naturlig nok følge en forventning om at du tar på deg minst to klasser i norsk. Rettebyrden
i norsk kan ikke sammenlignes med samfunnsfag/historie. Er du motivert nok? 

Anonymkode: 3e65b...913

• Liker 1
Skrevet

Master i norsk er uten tvil å foretrekke.

Anonymkode: 48162...ba0

• Liker 1
Skrevet

Signerer det de andre har sagt. Rettebyrden i norsk kan være heftig, men du blir en mer attraktiv jobbsøker. 

Anonymkode: 2101a...4f1

• Liker 1
Skrevet

Motivasjonen er definitivt der, jeg skal be om samtale hos studieveileder til våren for å endre retning. Takk for svar!

Anonymkode: 78c84...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...