Gå til innhold

Gode gryter/kasseroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter noen nye gryter/kasseroller, men har gjort et par bomkjøp tidligere så jeg er litt skeptisk😁 hvilke har dere vært mest fornøyd med?😊

Anonymkode: 842ee...c1b

Skrevet

Har 30 år gamle Høyang Polaris All Steel, en enda eldre støpejernsgryte fra samme produsent, og har toppet utvalget med noen Le Creuset emaljerte støpejernsgryter.

Anonymkode: 58b66...af4

Skrevet
4 timer siden, Belima skrev:

Har hatt dette settet snart i 2 år og er veldig fornøyd. Hadde de gamle Polariskjelene tidligere, men måtte bytte de ut etter 40 år.

https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/gryte-og-kasserolle/wmf-grytesett-rustfritt-stål-5-deler/p/11720115

Har også en kjele med belegg  til melkemat og jerngryte.

Åå tusen takk for linken!😄 jeg hadde tenkt å kjøpe et fra samme merke fra kitchn i julegave, men de er utsolgt og jeg tenkte ikke på Jernia! Tusen takk!😄 jeg har lurt litt på dette settet selv også, så kanskje jeg skal ta sjansen? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 30 år gamle Høyang Polaris All Steel, en enda eldre støpejernsgryte fra samme produsent, og har toppet utvalget med noen Le Creuset emaljerte støpejernsgryter.

Jeg ville hatt Høyang polaris, men de eksisterer vel ikke lenger? 😖

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør de ikke, så derfor valgte jeg dette settet.

Skrevet

Jeg sverger til høyang party, som nå heter fiskars party. Jeg liker belagte gryter. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Belima skrev:

Nei det gjør de ikke, så derfor valgte jeg dette settet.

Mulig jeg tar feil, men synes ikke det er lenge siden jeg så de kasserollene. Sikker på at de ikke har dem på Jernia? Er det ikke de samme som nå kalles Fiskars Party?

Anonymkode: ab00c...093

Skrevet

Jeg har valgt stålkasseroller uten slippbelgg, rett og slett fordi det er gode gryter og de kan vaskes i oppvaskmaskin.

Mine eldste er mer enn 20 år gamle, der er knappen på lokket og hankene blitt litt stygge. hanken er i en form for hardplast.  Har også to gryter fra +365 serien fra ikea, med stålhank. De er kjempegode, bruker den ene til å bake grytebrød i. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg tar feil, men synes ikke det er lenge siden jeg så de kasserollene. Sikker på at de ikke har dem på Jernia? Er det ikke de samme som nå kalles Fiskars Party?

Anonymkode: ab00c...093

Nei, Fiskars Party er sorte kjeler med slippbelegg. De bør ikke tas i oppvaskmaskinen da de blir grå etter en stund.
https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/gryte-og-kasserolle/fiskars-grytesett-party-3-deler/p/58014861

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 17.12.2019 den 16.57, Belima skrev:

Har hatt dette settet snart i 2 år og er veldig fornøyd. Hadde de gamle Polariskjelene tidligere, men måtte bytte de ut etter 40 år.

https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/gryte-og-kasserolle/wmf-grytesett-rustfritt-stål-5-deler/p/11720115

Har også en kjele med belegg  til melkemat og jerngryte.

Jeg har hatt noen kjeler med glasslokk og da kommer det vann inni der håndtaket er festet når jeg vasker dem. Opplever du det med disse?

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med kjelene til christiania glassmagasin. De med aluminiumsfarge. De koster litt, men er stadig på tilbud. Mine er over et år gamle, de brukes daglig, men du kan ikke se at de er brukt engang. 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt noen kjeler med glasslokk og da kommer det vann inni der håndtaket er festet når jeg vasker dem. Opplever du det med disse?

Har aldri opplevd det og jeg tar de ofte i oppvaskmaskinen.
Herre min hatt så dyre de har blitt siden denne startet.  Da kostet de under 1200 kr.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Jadzia skrev:

Jeg er veldig fornøyd med kjelene til christiania glassmagasin. De med aluminiumsfarge. De koster litt, men er stadig på tilbud. Mine er over et år gamle, de brukes daglig, men du kan ikke se at de er brukt engang. 

Disse har jeg også lurt på, men har vært usikker på kvaliteten. Kanskje jeg får vurdere dem igjen😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Disse har jeg også lurt på, men har vært usikker på kvaliteten. Kanskje jeg får vurdere dem igjen😊

De har vi også og jeg er kjempefornøyd. Har hatt de i ca to år nå og ser nesten ikke brukte ut. Kjøpte et sett til nå før jul, helt like, fordi jeg var så fornøyd med de.

Anonymkode: cddb2...e35

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 17.12.2019 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Ikke under navnet Høyang Polaris nei, men derimot under navnet Fiskars All Steel.

Hver jul har bl.a. Jernia pleid å ha sett med 3 stk i ulk størrelse til en hyggelig pris. Etter jul er det langt mellom settene med 3 stk.

Man kan få kjøpt den enkeltvis. Bl.a. hos Royal Design: https://royaldesign.no/søk/Fiskars all steel 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...