Gå til innhold

Far mener han kan stoppe søknad om barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet mitt har ikke betalt barnebidrag siden det ble slutt for 9 mnd siden. 

Sendte inn søknad til nav om barnebidrag. 

Nå mener far at advokaten hans skal stoppe nav fra å kreve barnebidrag. 
Vi er uenige om samværet og han overholder ikke det samværet vi har muntlig avtalt i mellomtiden. 

Har kranglet på fvk og mellom advokatene nå uten at det hjelper. Barnet er knapt 2 år gammelt. 

Han ønsker delt bosted og delt omsorg på papiret, men at vi skal trappe det opp på noen få mnd. Jeg kommer ikke til å signere en ting før han viser til at han klarer å opprettholde samværet og vise til ansvar ovenfor barnet. Dette er bare et spill for å få kontrollert meg og barnet mest mulig. 

Anonymkode: 2d54f...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan han ikke. Stå på ditt. Det kommer til å ta litt tid siden dere ikke har blitt enig om skriftlig samværsavtale, men dere kommer dit. 

Bare ikke snakk mer med han og gjenta deg selv til han hører etter. Ingenting annet. 

Delt bosted er ikke anbefalt tidligst før ungen er tre i følge fagfolk og det kan han være så uenig med som han bare vil uten at det endrer noenting. 

Anonymkode: f02fb...8f1

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan han ikke. Stå på ditt. Det kommer til å ta litt tid siden dere ikke har blitt enig om skriftlig samværsavtale, men dere kommer dit. 

Bare ikke snakk mer med han og gjenta deg selv til han hører etter. Ingenting annet. 

Delt bosted er ikke anbefalt tidligst før ungen er tre i følge fagfolk og det kan han være så uenig med som han bare vil uten at det endrer noenting. 

Det jeg frykter mest er at om vi blir enige om delt omsorg i framtiden er at han ikke klarer å følge opp barnet. Han holder sjeldent avtaler og har glemt barnet i barnehagen ved flere anledninger. 

Alt dette er kun økonomisk motivert. Så han slipper unna barnebidrag. Han kommer aldri til å dele på felles utgifter på barnet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg frykter mest er at om vi blir enige om delt omsorg i framtiden er at han ikke klarer å følge opp barnet. Han holder sjeldent avtaler og har glemt barnet i barnehagen ved flere anledninger. 

Alt dette er kun økonomisk motivert. Så han slipper unna barnebidrag. Han kommer aldri til å dele på felles utgifter på barnet. 

Da lagrer du alle bevis på dette og får nav/fvk til å revurdere den avtalen.

Anonymkode: e7e35...5b8

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si akkurat det. Igjen og igjen og igjen. Ikke bli enig om delt omsorg i fremtiden. Bli enig om en samværsavtale som gjelder nå og feks ett år i tid til ungen blir tre før den revurderes. På den måten så får du testet ut hvordan han følger opp Samværet. Det han ikke vet er at den samværsavtalen vil gjelde til dere blir enig om en ny igjen. Selv om det tar ti år. Så bare bruk list. 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si akkurat det. Igjen og igjen og igjen. Ikke bli enig om delt omsorg i fremtiden. Bli enig om en samværsavtale som gjelder nå og feks ett år i tid til ungen blir tre før den revurderes. På den måten så får du testet ut hvordan han følger opp Samværet. Det han ikke vet er at den samværsavtalen vil gjelde til dere blir enig om en ny igjen. Selv om det tar ti år. Så bare bruk list. 

Jeg skal begynne å studere til høsten og får overgangsstønad nå. 
Dette gjør jeg for å få en bedre betalt jobb og sikre meg og barnet en god framtid. 
Faren har økonomisk verge og trekk i lønn fra namsmannen. Han har også laget stor gjeld til meg og svindlet meg. 

Han tror han skal overliste meg med å få meg til å gå med på hans idiotiske forslag. Slik at han kan bare stikke fra ansvaret sitt og deretter bruke barnet imot meg. 

Har endelig begynt å se lys i tunnelen med gjelden nå pga overgangsstønaden. Får endelig endene til å møtes. Før jeg fikk stønad til nav så slet jeg med å sette mat på bordet til gutten min, måtte gi avkall på vakter på jobben for far ikke klarte å stille opp og han dreit i alt. Dro på ferier og løy til meg om det. 

Han sa han ville ikke gi avkall på hans rettigheter. Vi har delt foreldreansvar. Det er jeg som har betalt alt av utgifter på sønnen vår. Både medisiner, klær, barnehage og utstyr. Han har aldri hjulpet til. Jeg har fulgt han til helsestasjon og sykehus. Far stilte aldri opp verken før eller etter bruddet. 
Jeg har sagt til far at jeg blir boende der jeg er og kommer ikke til å flytte noen plass. Har familie og venner der vi bor. 

Han mener barnet er like mye tilknyttet han. Hver gang barnet er på samvær så klager han over at barnet ikke sover, spiser eller «oppfører seg». Lyver til advokaten sin å sier at alt er flott. Etter samvær er ungen utslitt og har omtrent panikk for at jeg skal gå ifra han.. tar oss 5-6 dager før han er seg selv igjen. 
Derfor jeg mener at delt omsorg ikke er aktuelt for han ser virkelig ikke barnets behov. 
Han foreslo en gang at vi kunne ha barnet annenhver mnd for han jobbet offshore da før han mistet jobben sin. Jeg ble helt sjokkert at han kunne virkelig foreslå noe slikt.. 

Skrevet

Tenkte å ringe nav i morgen å spørre de om far virkelig kan stoppe søknaden min om bidrag. Det synes jeg høres helt fjernt ut . 

ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å ringe nav i morgen å spørre de om far virkelig kan stoppe søknaden min om bidrag. Det synes jeg høres helt fjernt ut . 

ts

Tvilsomt at han kan stoppe søknad uansett situasjonen, det er jo en personlig søknad.

Anonymkode: 1c8c0...078

• Liker 1
Skrevet

Han mente at siden han var uenig om samværet så var han ikke pliktet til å bidra til min husholdning. Da skulle jeg betale han når han hadde sønnen vår 😂 

prøvde virkelig å forklare han hensikten med bidrag og at han får fratrekk ut ifra samværet. Han skal jo forsørge barnet sitt 

ts

Skrevet

Du trenger ikke å ringe nav. Helt umulig for han å stanse søknaden din. 

Anonymkode: 3d3cb...e63

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du barn med han i utgangspunktet, han ble vel ikke så sløv etter at han fikk barn eller?

Foreldre må skjerpe seg, og lære seg å samarbeide til det beste for barnet. Man er to om en konflikt, og det er ikke bare den ene forelderens feil. Sånn som du beskriver det nå mellom dere, høres det helt forferdelig ut å være barn midt oppi. Og jo, barnet merker fort at foreldre er i konflikt. 

Og far kan ikke stoppe søknaden din, men det er jo ikke sikkert NAV innvilger søknaden din. 

Anonymkode: 5f7fa...ac7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du barn med han i utgangspunktet, han ble vel ikke så sløv etter at han fikk barn eller?

Foreldre må skjerpe seg, og lære seg å samarbeide til det beste for barnet. Man er to om en konflikt, og det er ikke bare den ene forelderens feil. Sånn som du beskriver det nå mellom dere, høres det helt forferdelig ut å være barn midt oppi. Og jo, barnet merker fort at foreldre er i konflikt. 

Og far kan ikke stoppe søknaden din, men det er jo ikke sikkert NAV innvilger søknaden din. 

Anonymkode: 5f7fa...ac7

Det er en lang historie, men det er snakk om manipulering, psykisk vold, svindel og mer til. 

Han var sløv før og etter vi fikk barn. Barnet var ikke planlagt. Jeg ønsket å beholde det. Han ønsket ikke. 

Jeg har tatt meg av barnet hver dag hele livet hans og far satt bare å spilte og dro på byen osv. Jeg klarte tilslutt å pakke veska og dra. 

Alle kan bli foreldre, betyr ikke at de er flotte foreldre fordi. Hadde jeg kunnet endret far på barnet så hadde jeg gjort det. Men nå sitter jeg i situasjonen. 

Prøver å skjerme barnet mest mulig for alt. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...