Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en grønnskolling som varslet da avd.leder nektet meg en utredning tilbydd av NAV. Hadde da vært dårlig i 5 år av utmattelse.Fikk etterhvert inn tillitsvalgt og verneombud. Da leder skjønte jeg hadde varslet var krigen i gang med kjefting,irettesettelse,trakassering,latterliggjøring. Faktaundersøker kom inn i juni-18 men var så uheldig å falle ned og skade seg i sommerferien og måtte i okt. 18 overlate jobben til en ny faktaundersøker. Samtale med "den nye" i okt. 18 som deretter fortalte daglig leder at han ville ta saken videre. Jeg skrev testamente 2 år tidligere fordi jeg var tvunget til å være på jobb når jeg sikkerhetsmessig ikke var skikket til det. Rådgivende lege i Nav skriver jeg ikke har rett til sykepenger pga. ikke påvist sykdom eller skade.Klart ikke når avd.leder sier et klart NEI,DET TAR FOR LANG TID!!! og NAV`s representant godtar dette!!! Bestemte meg for å forlate denne verden dersom jeg ble så dårlig at jeg ikke klarte å jobbe, dette for at familien ikke skulle bli tvunget til å gå fra hus og hjem.Livsforsikringen ville hjelpe dem. Faktaundersøker ble borte etter samtalen med ham, helt fraværende i 9 mndr, ingen fikk tak i ham hverken dagl.leder,BHT eller meg selv. Plutselig  popper en Sms til meg 3 dager før ferien i år, 2019!. Jeg bruker absolutt hele ferien for å få til en samtale, han gjør flere avtaler med meg i løpet av de 3 ukene jeg har til rådighet og bryter samtlige! Han lover å ringe mange ganger, jeg ringer nesten hver dag men han tar ikke tlf. Jeg begynner å skrive sms til ham og han ringer,jeg tar imot samtalen i løpet av ett sekund,kun hans navn viser på skjermen og han legger på. Jeg ringer tilbake straks men han svarer selvsagt ikke.Siste ferieuka skriver sms til ham og sier jeg kommer til hans kontor kl.10.00, to og en halv time unna. Greit skriver han men må bli kl.13.00. Den aktuelle dagen kjører jeg nesten 11 mil,han ringer og spør om jeg kan komme dagen etter pga. helseproblemer, som om han liksom er bedre da. Snur og drar hjem igjen,over20 mil bortkasta. Jeg kan ringe når jeg kommer utenfor hans ktr. sier han fordi porttlf ikke er montert ennå. Når jeg dagen etter står utenfor hans ktr. og ringer tar han ikke tlf. Begynner å skrive sms da han med ett popper opp i døra og spør om jeg skal til ham???. I samtalen går han ut flere ganger i timen som regel uten forvarsel og jeg sitter som et sp.måls tegn hver gang. Han holder som regel øynene lukket når han snakker og uttaler med ett at fagforbundet er "DRITT LEI" denne saken. Jeg sier de ikke vet så mye om saken ennå, "NEI,DE ER DRITT LEI" gjentar han. Alt helt ut av det blå. Han gir uttrykk for at han har skiftet mening, at det jeg sier ikke er tilfelle og anbefaler meg en privat psykolog til mellom ti og femten tusen kroner, han leter opp en på nettet!  Han sier heller ikke grunnen til at han skiftet mening ei heller lese noen av oppdaterete dokumenter jeg har med meg. Leser på nettet i dag: Ved å leie inn faktaundersøksguruer  får oppdragsgiver akkurat det svaret de betaler for! "Sannheten" blir dermed kjøpt og betalt!! Første dag etter ferien oppdager jeg at avd.leder har forfalsket/skrevet uriktige opplysninger i alle møteref. i løpet av de 6 mndr. det sto på som værst. Sender sms til f.undersøker,han svarer med at jeg må komme meg videre, og skulle jeg komme til å politianmelde saken så får jeg nok beskjed om at det er henlagt like etterpå. I løpet av noen få dager har han levert en rapport eller konklusjon til bedriften som lyder på at ingenting av det jeg har sagt er sannsynliggjort og jeg pålegges å ikke snakke med ansatte om saken,avslutter saken og svarer ikke på henvendelser annet enn gjennom advokat.  Rapporten får jeg ikke utlevert. Politet på sin side syntes IKKE denne ordlyden i sms`en  var bra. Dagl.leder for de som sertifiserte ham ble rett og slett forbannet, for dette var IKKE en faktaundersøkelse. Jeg har hverken fått referat eller rapport for kontradisjon og INGEN vitner var intervjuet!! Jeg klarer ikke å finne ut hvem som kan straffe en faktaundersøker, måtte etterhvert ty til psykolog samtaler tidligere i høst. Det må da kunne gå an å stanse disse faktaundersøkerne som misbruker mennesker i en vanskelig situasjon. Ikke rart man blir nedtrykt, men jeg har ikke tenkt å gi meg! Hensikten med en sånn undersøkelse er å kartlegge de faktiske forhold og det har ikke blitt gjort i det hele tatt. Er det noen som kjenner noen som har forslag om hva som kan gjøres? Please!

Anonymkode: c92e8...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, dersom du skal til utredning og jobben ikke vil tilrettelegge, så kontakter du fastlege og får sykemelding for de dagene det er aktuelt. For det andre, dersom du ikke trives på jobb så søk ny jobb fremfor å lage masse drama med testamente og livsforsikring. Si opp, få ny jobb, skaff et bedre liv og legg bak deg den jobben der det var konflikter. 

Så til innlegget ditt, det er ekstremt rotete skrevet og tungt å lese. Hvis dette er representativt for hvordan du vanligvis kommuniserer så beklager jeg å si at jeg godt forstår om det til stadighet er misforståelser mellom deg og andre. Vær konkret, presis og tydelig. Bruk avsnitt, ikke lag forkortelser som ikke er naturlig. Det er dessverre ganske kjent at faktaundersøkelser ofte ikke går i "varslerens" favør. (Skriver varsler i anførselstegn da jeg ikke skjønner hva du egentlig har varslet, du skulle fått sykemelding for utredning). På den annen side så er det jo ikke så godt å si hva annet leder kunne gjøre, når han blir beskyldt for ting av deg så må det inn en tredjepart. Hvem tenker du det heller skulle vært? Hvis alle er drittlei saken din så er det mest sannsynlig fordi det ikke er noen sak, igjen få sykemelding hvis du har time til utredning og ikke får fri.

Det er godt mulig sjefen er en idiot, men du har gjerne ikke taklet dette på beste måte du heller. Tror det beste for deg er om du kommer deg til utredning og skaffer deg ny jobb. Å være i et miljø der du kjenner på fiendtlighet og frustrasjon gjør bare vondt verre hvis du er utmattet, finn en jobb som gir deg positiv input i steden for, evt be NAV om hjelp til det. Du kan slippe karantene på dagpenger ved oppsigelse dersom arbeidsplassen gjør deg syk, dette skal du kunne få info om hos nav. Å skulle bruke masse tid og krefter på å stanse/få hevn over en faktaundersøker vil mest sannsynlig bare gjøre deg mer frustert over tingenes tilstand. Det er ikke alt som er verdt å forfølge, noen ganger er det bedre å komme seg vekk fra det som sliter deg ut, og finne ny folk og tilbringe dagen med. Bruk heller psykologen din til å få hjelp til å regulere følelsene ovenfor sjef/arbeidsplass så det ikke ødelegger all livskvalitet. Hvis du absolutt vil sende en klage, så sender du til firmaet der faktaundersøkeren er ansatt, de fleste tilhører et bedriftshelsetjenestefirma. 

Anonymkode: 5cf94...ea8

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg varslet da avd.leder nektet meg en utredning tilbydd av NAV. Fikk inn tillitsvalgt og verneombud. Da leder skjønte jeg hadde varslet var krigen i gang. 

I samtalen uttaler faktaundersøker at fagforbundet er "DRITT LEI" denne saken. Jeg sier de ikke vet så mye om saken ennå, Han gir uttrykk for at det jeg sier ikke er tilfelle.Han leser ikke noen av de oppdaterete dokumenter jeg har med. 

Leser på nettet i dag: Ved å leie inn faktaundersøksguruer  får oppdragsgiver det svaret de betaler for!  Jeg oppdaget at avd.leder har skrevet uriktige opplysninger i alle møteref. i løpet av de 6 mndr. det sto på som værst.

Sender sms til f.undersøker,han svarer at jeg må komme meg videre, og skulle jeg komme til å politianmelde saken får jeg nok beskjed om at det er henlagt like etterpå. I løpet av noen få dager har han levert en rapport eller konklusjon til bedriften som sier at ingenting av det jeg har sagt er sannsynliggjort. Jeg får munnkurv, saken avsluttes og han svarer kun på henvendelser via advokat. Rapporten får jeg ikke utlevert. 

Politet syntes IKKE ordlyden i sms`en var bra. Dagl.leder for de som sertifiserte ham ble forbannet, for dette var IKKE en faktaundersøkelse. Jeg har hverken fått referat eller rapport for kontradisjon og INGEN vitner var intervjuet!! Er det noen som kjenner noen som har forslag om hva som kan gjøres? Please!

Det var veldig tungvint å lese teksten din. Jeg kuttet vekk masse overflødig informasjon for deg, slik at poenget kommer bedre frem. 

Ellers sier jeg meg enig med AB over meg.

Edit kuttet mer. 

Endret av The Kitten
  • Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en grønnskolling som varslet da avd.leder nektet meg en utredning tilbydd av NAV. Hadde da vært dårlig i 5 år av utmattelse.Fikk etterhvert inn tillitsvalgt og verneombud. Da leder skjønte jeg hadde varslet var krigen i gang med kjefting,irettesettelse,trakassering,latterliggjøring. Faktaundersøker kom inn i juni-18 men var så uheldig å falle ned og skade seg i sommerferien og måtte i okt. 18 overlate jobben til en ny faktaundersøker. Samtale med "den nye" i okt. 18 som deretter fortalte daglig leder at han ville ta saken videre. Jeg skrev testamente 2 år tidligere fordi jeg var tvunget til å være på jobb når jeg sikkerhetsmessig ikke var skikket til det. Rådgivende lege i Nav skriver jeg ikke har rett til sykepenger pga. ikke påvist sykdom eller skade.Klart ikke når avd.leder sier et klart NEI,DET TAR FOR LANG TID!!! og NAV`s representant godtar dette!!! Bestemte meg for å forlate denne verden dersom jeg ble så dårlig at jeg ikke klarte å jobbe, dette for at familien ikke skulle bli tvunget til å gå fra hus og hjem.Livsforsikringen ville hjelpe dem. Faktaundersøker ble borte etter samtalen med ham, helt fraværende i 9 mndr, ingen fikk tak i ham hverken dagl.leder,BHT eller meg selv. Plutselig  popper en Sms til meg 3 dager før ferien i år, 2019!. Jeg bruker absolutt hele ferien for å få til en samtale, han gjør flere avtaler med meg i løpet av de 3 ukene jeg har til rådighet og bryter samtlige! Han lover å ringe mange ganger, jeg ringer nesten hver dag men han tar ikke tlf. Jeg begynner å skrive sms til ham og han ringer,jeg tar imot samtalen i løpet av ett sekund,kun hans navn viser på skjermen og han legger på. Jeg ringer tilbake straks men han svarer selvsagt ikke.Siste ferieuka skriver sms til ham og sier jeg kommer til hans kontor kl.10.00, to og en halv time unna. Greit skriver han men må bli kl.13.00. Den aktuelle dagen kjører jeg nesten 11 mil,han ringer og spør om jeg kan komme dagen etter pga. helseproblemer, som om han liksom er bedre da. Snur og drar hjem igjen,over20 mil bortkasta. Jeg kan ringe når jeg kommer utenfor hans ktr. sier han fordi porttlf ikke er montert ennå. Når jeg dagen etter står utenfor hans ktr. og ringer tar han ikke tlf. Begynner å skrive sms da han med ett popper opp i døra og spør om jeg skal til ham???. I samtalen går han ut flere ganger i timen som regel uten forvarsel og jeg sitter som et sp.måls tegn hver gang. Han holder som regel øynene lukket når han snakker og uttaler med ett at fagforbundet er "DRITT LEI" denne saken. Jeg sier de ikke vet så mye om saken ennå, "NEI,DE ER DRITT LEI" gjentar han. Alt helt ut av det blå. Han gir uttrykk for at han har skiftet mening, at det jeg sier ikke er tilfelle og anbefaler meg en privat psykolog til mellom ti og femten tusen kroner, han leter opp en på nettet!  Han sier heller ikke grunnen til at han skiftet mening ei heller lese noen av oppdaterete dokumenter jeg har med meg. Leser på nettet i dag: Ved å leie inn faktaundersøksguruer  får oppdragsgiver akkurat det svaret de betaler for! "Sannheten" blir dermed kjøpt og betalt!! Første dag etter ferien oppdager jeg at avd.leder har forfalsket/skrevet uriktige opplysninger i alle møteref. i løpet av de 6 mndr. det sto på som værst. Sender sms til f.undersøker,han svarer med at jeg må komme meg videre, og skulle jeg komme til å politianmelde saken så får jeg nok beskjed om at det er henlagt like etterpå. I løpet av noen få dager har han levert en rapport eller konklusjon til bedriften som lyder på at ingenting av det jeg har sagt er sannsynliggjort og jeg pålegges å ikke snakke med ansatte om saken,avslutter saken og svarer ikke på henvendelser annet enn gjennom advokat.  Rapporten får jeg ikke utlevert. Politet på sin side syntes IKKE denne ordlyden i sms`en  var bra. Dagl.leder for de som sertifiserte ham ble rett og slett forbannet, for dette var IKKE en faktaundersøkelse. Jeg har hverken fått referat eller rapport for kontradisjon og INGEN vitner var intervjuet!! Jeg klarer ikke å finne ut hvem som kan straffe en faktaundersøker, måtte etterhvert ty til psykolog samtaler tidligere i høst. Det må da kunne gå an å stanse disse faktaundersøkerne som misbruker mennesker i en vanskelig situasjon. Ikke rart man blir nedtrykt, men jeg har ikke tenkt å gi meg! Hensikten med en sånn undersøkelse er å kartlegge de faktiske forhold og det har ikke blitt gjort i det hele tatt. Er det noen som kjenner noen som har forslag om hva som kan gjøres? Please!

OMG vær så snill og bruk avsnitt dette er altfor slitsomt og lese

Anonymkode: 8a8ff...2a5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...