AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Del Skrevet 16. desember 2019 Baby er 5 uker. Trøblete ammestart med stramt tungebånd, feil sugetak og store åpne kjøttsår på brystvortene. Har nå fått ordnet sugetaket, og sårene er i bedring - men det er jo naturligvis fortsatt ganske vondt. Har litt treg utdrivningsrefleks, og lurte på om jeg skulle spørre helsestasjonslegen om å skrive ut nesespray til meg i morgen for å spare puppene for de ivrigste, hardeste (og vondeste) sugene i starten. Noen som har erfaring med sprayen? Vil min plan funke? 😂 Blir utdrivningen kraftigere av det eller bare raskere? Min er ganske kraftig når den først kommer, så ønsker jo helst ikke enda mer trykk på det... Anonymkode: 330c1...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg har god erfaring med sprayen. Var ikke helt i samme situasjon som deg da. Jeg hadde brystspreng og betennelse og fikk sprayen som hjelp til å løse opp. Opplevde ikke kraftigere utdrivelse, bare lettere utdrivelse. Aner ikke om min erfaring er gjengs eller ikke. Anonymkode: b56c0...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Del Skrevet 16. desember 2019 Er den reseptbelagt? Anonymkode: b0cbc...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Del Skrevet 16. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har god erfaring med sprayen. Var ikke helt i samme situasjon som deg da. Jeg hadde brystspreng og betennelse og fikk sprayen som hjelp til å løse opp. Opplevde ikke kraftigere utdrivelse, bare lettere utdrivelse. Aner ikke om min erfaring er gjengs eller ikke. Anonymkode: b56c0...fcb Takk for svar! Er det jeg er på jakt etter - raskere og enklere utdrivning, allefall til puppene er skikkelig grodd 😅 De første takene kjennes ut som han bruker saks over såret 🤔 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er den reseptbelagt? Anonymkode: b0cbc...cb9 Ja! Anonymkode: 330c1...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 17. desember 2019 #5 Del Skrevet 17. desember 2019 Reseptbelagt og under mangel. Vanskelig å få tak på enkelte legemidler for tiden. Men å spørre skader ikke. Men har du prøvd å massere og starte utdrivningen i forkant av at barnet får puppen? Slik at utdrivningen alt er i gang når han begynner å suge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #6 Del Skrevet 17. desember 2019 Var redningen for oss. Klarte aldri å fullamme, men da fikk jeg til å pumpe i hvert fall litt og dermed øke/holde produksjonen ved like. Uten fikk jeg aldri mer enn 10-15 ml, med, kanskje 60-90 per pupp. Men sleit ofte med å få tak i, og måtte tidvis bruke det tre ganger dyrere erstatningsproduktet. Anonymkode: 2b7dc...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #7 Del Skrevet 17. desember 2019 24 minutter siden, Meley skrev: Reseptbelagt og under mangel. Vanskelig å få tak på enkelte legemidler for tiden. Men å spørre skader ikke. Men har du prøvd å massere og starte utdrivningen i forkant av at barnet får puppen? Slik at utdrivningen alt er i gang når han begynner å suge Ja - det tar laang tid på formiddagen når puppene er fulle, i kombinasjon med sulten baby som skriker (stress) er det vanskelig.. På kveldstid er det helt håpløst, det lengste jeg har prøvd å massere for å få det i gang er 10 min.. Babyen får det selvsagt til mye raskere, men den er treig også da. Må pumpe det i gang av og til, men det er jo veldig tungvindt å drasse med seg pumpe, vaske, sterilisere osv.. Anonymkode: 330c1...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Del Skrevet 17. desember 2019 Utdrivningsrefleksen min tar 40 sekunder uten sprayen, og 0 sekunder med sprayen. Så for mine såre brystvorter var den verdt det. For å lege brystvortene pleide jeg å smøre på egen morsmelk etter hver bidige amming, og la det lufttørke. Det var det som fungerte best av alle de hundre tingene jeg forsøkte. Lykke til! Anonymkode: 541f1...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå