Gå til innhold

Hva dekker du bordet med til julemiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva dekker dere på med i Jula eller andre høytider?

Jeg er ikke spesielt flink til å dekke på "fint" til vanlig, men til julemiddager og andre høytider liker jeg å dekke på med det som står i skapet og sjelden blir brukt. Det gjør det litt ekstra høytid. Jeg finner fram hvit duk. Jeg har et servise som heter "Royal Bone China - Silver Paisley" med både spise og serveringsdeler. Så har jeg "Finn" glass fra Hadeland glassverk og er det jul så bruker jeg "Arvesølv" sølvbestikk. Er det litt mindre høytidelig så bruker jeg Copenhagen bestikk fra Georg Jensen. Både Finn glassene og sølvbestikket er delvis arv/gave, og den syntes jeg passer ekstra fint i jula. 

Jeg får ikke plass til noe nevneverdig med pynt, i og med at vi er mange til bords, men jeg har lyst å skaffe meg serviettringer og linservietter, og så har jeg lyst på en finere lysestake (den lysestaken jeg har er ikke noe fin)  

Anonymkode: 2c762...4c1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Serviset mitt av Vebjørn Sand, sølvtøy som er arvet, hvit eller rød duk. Vasen boble av Finn Schjøll med hvite amaryllis, granbar, pene servietter i serviett ringer på tallerken eller brettet serviett på pen måte. 

Anonymkode: dee80...e38

• Liker 1
Skrevet

Juleduken  i rød damask med festløper. Juleblomster, lysestaker med høye røde lys, og lavere telysestaker. Penserviset, sølvbestikk og hvite stoffservietter. Har kjøpt silkebånd og noen fine gammeldagse julekuler som jeg binder rundt, og som gjestene kan ta med hjem. Pynter med små kongler og granbarkvister rundt på bordet. Syns det er veldig hyggelig å dekke et pent bord!

Anonymkode: 06398...518

• Liker 1
Skrevet

Rød juleduk, gjennomsiktige dekketallerkner, heklede mellomlag før hvite tallerkner, servietter, sølvtøy, lys, svibler, amaryllis, nisser og dompaper fra Hadeland Glassverk.

Anonymkode: f7e48...020

Skrevet

Tallerkener, glass og bestikk.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Tallerkener, glass og bestikk.

Ingen duk? 

Anonymkode: 055ac...abb

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen duk? 

Nei, trenger ikke det.

Skrevet
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei, trenger ikke det.

Feirer du alene? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Feirer du alene? 

Nei.

Skrevet

Har ikke bestemt meg helt for duk enda, men tror jeg bruker rød duk i år. Ostindia serviset, arvet glass, fin bestikk( har to velge mellom, så hvilket vet jeg ikke enda). Så blir det vel ett fat med lave lyskopper, de perlet julefigurene ( også arvet) og litt blomster.

• Liker 1
Skrevet

Hvit danaskduk. Pent servise, kongle glass, sølvtøy, hvite linservietter. Sølv og krystall lysestaker med høye røde lys. 

Skrevet

Har ingen duker (eier ikke en eneste en faktisk 😛 ), så jeg dekker med metervarevelur fra Jysk. Koster under 50 kroner for 3 eller 5 meter, har variert litt mellom rød, sølv, hvit og grønn, blir nok rød i år. Dekker så med finserviset mitt, det er et med blå blomster på, husker ikke hvor det er fra. Dekker også med glass fra Ikea, og bestikk har jeg hummer og kanari, så det er alt fra plastikk, billigbestikk og tror det er noe litt finere som kom i eske. Ikke så lett å få nok til alle. 

Pynter i midten med lysestaker jeg finner rundt omkring i stua, og en lyslenke (slike bittebittesmå lys). Gjerne noen kvister granbar også, og noen små julekuler :) 

Føler alltid vi har et veldig koselig julebord, og jeg bruker god tid på pyntingen, selv om det sikkert høres litt lite fint ut for mange andre. 

Anonymkode: fc255...0a9

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen duker (eier ikke en eneste en faktisk 😛 ), så jeg dekker med metervarevelur fra Jysk. Koster under 50 kroner for 3 eller 5 meter, har variert litt mellom rød, sølv, hvit og grønn, blir nok rød i år. Dekker så med finserviset mitt, det er et med blå blomster på, husker ikke hvor det er fra. Dekker også med glass fra Ikea, og bestikk har jeg hummer og kanari, så det er alt fra plastikk, billigbestikk og tror det er noe litt finere som kom i eske. Ikke så lett å få nok til alle. 

Pynter i midten med lysestaker jeg finner rundt omkring i stua, og en lyslenke (slike bittebittesmå lys). Gjerne noen kvister granbar også, og noen små julekuler :) 

Føler alltid vi har et veldig koselig julebord, og jeg bruker god tid på pyntingen, selv om det sikkert høres litt lite fint ut for mange andre. 

Anonymkode: fc255...0a9

Flott julebord er ikke synonymt med dyrt! :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Jeg går for koselig og julete framfor instagramstilig og trendy, med arvet juleduk og masse farger og levende lys. Juleservise blandet med arvet sølvbestikk og ditto glass. Masse rødt! Det mer stilrene, dempede og hvite arveserviset m tilbehør dekker jeg på med til nyttår. 

Som alltid unngår jeg høye blomsteroppsatser og høye lysestakermidt på bordet. Og selvfølgelig aldri flasker og bokser på bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...