Torelli Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Jeg jobber i det private som konsulent/rådgiver innen teknisk fag. Vi er en liten bedrift under 50 ansatte, alle med tilsvarende jobb. Firmaet går veldig bra og jeg ønsker å forhandle lønn. Noen med erfaring med hva bedriftseier/ledere budsjetterer med eller forventer i overskudd pr. medarbeider? Jeg kan rimelig lett beregne hva jeg tjener inn til firmaet, men er usikker på hva som er forventet/normalt overskudd og ansatt.
Grandidosa83 Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Personalkostnaden ved å deg som arbeidstaker er maks ca 50% Av din nåværende lønn. Ergo er det bare å gange egen lønn med 1,5 og se hvor stor differansen til inntjening er.
Torelli Skrevet 16. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2019 3 minutter siden, Grandidosa83 skrev: Personalkostnaden ved å deg som arbeidstaker er maks ca 50% Av din nåværende lønn. Ergo er det bare å gange egen lønn med 1,5 og se hvor stor differansen til inntjening er. Takk for svar, men du svarer på noe helt annet enn jeg spørr etter. Jeg kjenner både inntekten og utgiftene jobben har på meg. Men jeg kan ikke forvente å få hele differanse i lønn, de forventer jo en profitt. Det er størrelsen på denne jeg er ute etter om noen har noen erfaring på.. Ja, jeg vet jeg kan spørre sjefen.
Grandidosa83 Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 1 minutt siden, Torelli skrev: Takk for svar, men du svarer på noe helt annet enn jeg spørr etter. Jeg kjenner både inntekten og utgiftene jobben har på meg. Men jeg kan ikke forvente å få hele differanse i lønn, de forventer jo en profitt. Det er størrelsen på denne jeg er ute etter om noen har noen erfaring på.. Ja, jeg vet jeg kan spørre sjefen. Poenget er at differansen er en indikasjon på forhandlingsrommet ditt. Deretter ser jeg gjerne på historisk overskudd i bedriften på proff.no og gjerne også lønnsnivå til daglig leder / aksjeutbytte. Forventing til profitt er ikke statisk. Poenget er at du forhandler ut fra din posisjon. Slik tenkte i alle fall jeg. På meg hadde firmaet lønnskostnader på ca 1-1,1 mill for inntekt på 2 mill (stabilt over flere år).
Torelli Skrevet 16. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2019 39 minutter siden, Grandidosa83 skrev: Poenget er at differansen er en indikasjon på forhandlingsrommet ditt. Deretter ser jeg gjerne på historisk overskudd i bedriften på proff.no og gjerne også lønnsnivå til daglig leder / aksjeutbytte. Forventing til profitt er ikke statisk. Poenget er at du forhandler ut fra din posisjon. Slik tenkte i alle fall jeg. På meg hadde firmaet lønnskostnader på ca 1-1,1 mill for inntekt på 2 mill (stabilt over flere år). Var/er det ca 1-1,1 i ren lønn eller inkl 50 % kostnadene?
Grandidosa83 Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 24 minutter siden, Torelli skrev: Var/er det ca 1-1,1 i ren lønn eller inkl 50 % kostnadene? Det var inkl 50%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå