Gå til innhold

Å gå ut til nyttår med barnepass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og ønsker å være ute til nyttår med kjæresten og et par vennepar. Er det vanlig å gå ut på nyttårsaften når de små likevel må legge seg syv, eller bør man som alenemor (100% alene med barnet) være hjemme denne dagen, da helt alene....?

Anonymkode: 9b4d2...2dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet du vel best selv.

Anonymkode: 78c2d...90a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt barnevakt nyttårsaften, og gått ut. Ser ikke noe problem i det, selv om en er alenemamma.

Anonymkode: 587fc...176

• Liker 5
Skrevet

Jeg og mannen er med barna på nyttår.. ser ikke for meg at jeg hadde gjort noe annet om jeg var alenemor? :P inviter over et vennepar med barn heller? Eller ha typen på besøk? 

Anonymkode: f96a6...39f

• Liker 8
Skrevet

Det må man jo velge selv, tenker begge deler er like vanlig! Vi er hjemme, men det er fordi jeg har bursdag på nyttårsaften og vil gjerne ha barnet vårt hjemme sammen med meg da, men vi får alltid besøk av to vennepar og spiser middag, spiller spill og ser rakettene sammen 😊 Det ene paret pleier overnatte og har med seg barnet sitt på samme alder som vår. Veldig koselig tradisjon, selvom det blir en rolig kveld 😊

Anonymkode: 4ac84...8b8

• Liker 5
Skrevet

Jeg har gjort det da dattra mi var yngre. Spiste middag hjemme hos familien, også dro jeg ut etter hun var sovnet (hun la seg 19.00 uansett). Hun storkoser seg hos dem, og var storfornøyd med at hun fikk stå opp sammen med bestemor og bestefar. Etterhvert som hun ble eldre og hadde et ønske om å være oppe til tolv, har jeg feiret sammen med henne.

Anonymkode: d2427...cd8

• Liker 13
Skrevet

Her er ungene hos besteforeldre hver nyttårsaften. Ser på barnefyrverkeri kl 19 og legger seg. Både barn, besteforeldre og vi foreldre er veldig fornøyde så 0 dårlig samvittighet. :) 

Anonymkode: 33391...a03

• Liker 4
Skrevet

Så lenge barnet er så lite at det legger deg 19, så synes jeg det er helt innafor å ha barnet hos besteforeldre (el.). Når de er såpass store at det er snakk om å få med seg feiringen, så synes jeg tiden har kommet for å bli hjemme 🙂

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemor og ønsker å være ute til nyttår med kjæresten og et par vennepar. Er det vanlig å gå ut på nyttårsaften når de små likevel må legge seg syv, eller bør man som alenemor (100% alene med barnet) være hjemme denne dagen, da helt alene....?

Selvfølgelig kan du gå ut å kose deg. Man kan ikke slutte å leve selv om man har fått barn...

Anonymkode: cbb25...d9b

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 100% alene med et barn. Vært alene siden hun var 1 år og nå er hun 10 år. Kunne ikke falt meg inn å dra ut på fest på nyttårsaften. Hun har alltid fått vært våken lengre, eller våknet ved midnatt så vi har sett rakkettene sammen, og vi har kost oss. Noen ganger alene og noen ganger med venner med barn. 

Anonymkode: e91f2...9ba

• Liker 10
Skrevet

Når jeg var alenemor var foreldrene mine barnevakt hver nyttårsaften til datteren min var 6 år. Etter det var jeg hjemme med henne eller hun var med der jeg var. 

Gå ut å kos deg 👍👏 nå er datteren min tenåring og hun husker ikke at jeg var ute på nyttårsaften. 

Anonymkode: d72a6...339

• Liker 8
Skrevet

Mest overasket over at noen vil være barnevakt den dagen:)

Anonymkode: 52e0e...58f

• Liker 9
Skrevet

Jeg er alenemor, og prioriterer alltid sånne dager sammen med barnet mitt. Hvert år. Noen ganger feirer vi sammen med familie og/eller slekt. Barnet mitt får også lov til å være lengre oppe den dagen. Vi kunne sikkert invitert venner med barn og,  men det har vi ikke gjort enda iallfall. 

Selvføgelig kunne jeg jo tenke meg en fest innimellom, men jeg syns det er kjempekoselig å feire sånne dager med barnet mitt. Så kan jeg heller ta meg en fest en annen dag i året, eventuelt en dag i mellomjula. Men du må jo bare gjøre hva du mener er best. Jeg trodde det var svært vanskelig å få barnevakt på nyttårsaften.

Anonymkode: 84980...308

• Liker 6
Skrevet

Ville aldri valgt å dra ut på en sånn dag jeg. 

Anonymkode: 8d57c...79a

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri valgt å dra ut på en sånn dag jeg. 

Anonymkode: 8d57c...79a

Gratulerer!! Du vinner prisen som årets mammamartyr. Premien er en glorie og ekstra lang pekefinger. Regner med det blir nyttig.

TS, vær så snill å ikke hør på sånne svar. Hvis barnet ditt uansett skal SOVE fra kl 19 er det ikke noe poeng om det er du eller en barnevakt som sitter i stuen? Kos deg! Når barnet blir større kan du eventuelt revurdere. 

Anonymkode: 33391...a03

• Liker 13
Skrevet

Om ungen uansett legger seg 19 og ikke bryr seg om fyrverkeri osv, få deg en velfortjent tur ut og og kos deg :)

Anonymkode: d9ac9...14e

• Liker 2
Skrevet

Har vært ute en nyttårsaften siden eldste ble født for 11 år siden. Hun var liten (3 år). Men hadde så utrolig dårlig samvittighet for å ikke ha feiret dagen sammen med henne, så det ble med den gangen 😅

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest overasket over at noen vil være barnevakt den dagen:)

Anonymkode: 52e0e...58f

Hvorfor? Mine foreldre og svigerforeldre sitter jo bare hjemme uansett, hvorfor ikke sitte med en babycall? 

Anonymkode: f66d8...c13

• Liker 2
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort (var også 100% alene med barnet). Og det gjør meg ikke til noen martyr, jeg har ikke LYST til å tilbringe slike dager på fest mens barnet mitt er hos andre. Min har alltid fått være våken til midnatt og det er magisk å se gleden over fyrverkeri og fest hos ham. Ville aldri gått glipp av det. 

Anonymkode: bf477...28f

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? De fleste barn er vel oppe så lenge de klarer og vil på en sånn dag og ser fyrverkeri! Samme som julaften.  Du er vel ikke helt alene hele dagen om du er med barnet? 

Forstår at du er klar for å slå deg litt løs og trenger å puste? Men så er det litt dårlig samvittighet? 

Jeg vile vært hjemme med barna. De kommer først når de er liten. Men forstår og at det kan være greit å gå ut litt og lufte seg med venner osv. Så gjør det du føler du vil no og drit i hva andre mener!

Så lenge barnet er med noen som.tar vare på det og koser seg så går det fint.

Men kan ikkr forstå at du ikke sitter barnet først og deler det magiske med julebukk og fyrverkeri og god mat med barnet. Men det er min mening da!

Anonymkode: 75d99...023

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...