AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Da vil dere vil si at det ikke er mulig å leve på sosialstønad, over tid, men jeg har iallefall havnet på sosialstønad igjen, og jeg ser ingen mulighet for at ting kommer til å bli annerledes, på en god stund. Jeg fikk aap, men jeg klarteikke å oppreholde aktivitet så jeg mistet aap. Jeg klarer ikke å jobbe, forid jeg klarer ikke det sosiale. Så jeg får et minimum på sosialen, ikke det maskimale fordi jeg ikke følger opp aktivitetsplikten min, men jeg klarer meg. Jeg tenker mer på hva andre egentlig tenker om sånne som meg. Har egentlgi ikke fortalt det til familien, fordi jeg rett og skett er flau...Jeg har aldri jobbet i annet enn tiltak gjennom nav. Anonymkode: e3186...e23 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Jeg tenker at det er mennesker i en vanskelig situasjon og under rette omstendigheter kunne det vært meg eller noen du kjenner. Anonymkode: 986e2...660 24
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Jeg tenker ikke annet enn at dette er blant de mest ressurssvake menneskene. Anonymkode: 431fa...af3 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Stakkars. Du lever med konsekvensene av innstrammingsreglene:/ Anonymkode: 0e151...bd4 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Stakkars.jævler!!! Been there, done that, didn’t get a t-shirt. Seriøst, de har min dypeste sympati. Anonymkode: 8546f...d4c 8
Gjest Juks Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 Jeg tenker stakkars folk som må leve på det lille sosialen har å tilby. Og håper dem klarer å finne en vei ut av dette marerittet. Ikke minst frigjøre seg fra det å assosiere seg med sosialen.
A-hunter Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Jeg tenker at det til en viss grad må være mulig å ta seg såpass sammen at man ikke må motta almisser fra samfunnet rundt seg for å overleve. Stønader skal være midlertidige og forbigående, ikke noe man stadig vekk må ty til. Ikke klare å jobbe pga det sosiale? Det er nær helt umulig å forstå. 17
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Ble ikke aktiviteten(e) på AAP tilrettelagt for deg? De skal jo gjennomgås og vurderes, og gjenspeile ditt funksjonsnivå. Jeg tenker at det er trist at mennesker havner i den situasjonen, for den månedlige utbetalingen er virkelig ikke store greiene. Anonymkode: ab686...685 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 I forbindelse med jobb har jeg hjulpet flere personer med å "finne veien" gjennom Nav, og må bare si at jeg beundrer alle som holder ut lenge nok til at de får noen støtte der. Godt jobba! Nav er en fryktelig institusjon som "har glemt" at de er der for å hjelpe mennesker. Det virker mer som de er ute etter å ødelegge/ legge hindringer i veien for folk. I tillegg er det et ufattelig tungrodd byråkrati, sinnssykt lange behandlingstider, fryktelig firkanta og helt uten skjønn. Anonymkode: 8e163...f51 22
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 Og et ps til deg Ts: Det gir jo ingen mening at du skal gå på sosialstønad over tid. Du burde enten få fortsette på AAP, eller hvis det viser seg at du ikke har arbeidsevne bli uføretygdet! Anonymkode: 8e163...f51 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og et ps til deg Ts: Det gir jo ingen mening at du skal gå på sosialstønad over tid. Du burde enten få fortsette på AAP, eller hvis det viser seg at du ikke har arbeidsevne bli uføretygdet! Anonymkode: 8e163...f51 Man blir heldigvis ikke ufør i Norge fordi man ikke liker det sosiale aspektet med jobb. En ting er folk som lever på sosialen i en mnd eller tre i en overgangsperiode, men folk som tenker på det som permanent inntektskilde -> slaur. Anonymkode: 434f0...320 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 Tenker ikke noe om det. Bortsett fra at det er et mas å forholde seg til NAV og det er imponerende at du gidder. Anonymkode: e1e99...ca9 3
Vera Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 Jeg tenker at det må være skikkelig kjipt. Jeg tenker også at ingen frivillig velger å leve av minstesats. Så tenker jeg at du må skaffe deg hjelp til å takle livet, for det er fullt mulig å få hjelp. Men da må du spør etter hjelp. Det finnes ingen quickfix på problemet ditt, det er en lang vei å gå, men, det vil være verdt det. 8
Gjest bienvilleparish Skrevet 17. desember 2019 #14 Skrevet 17. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man blir heldigvis ikke ufør i Norge fordi man ikke liker det sosiale aspektet med jobb. En ting er folk som lever på sosialen i en mnd eller tre i en overgangsperiode, men folk som tenker på det som permanent inntektskilde -> slaur. Anonymkode: 434f0...320 Har ei venninne som er ufør fordi hun har vondt i viljen og ikke gidder jobbe, så jo det er mulig.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Skrevet 17. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker mer på hva andre egentlig tenker om sånne som meg. Jeg må innrømme at jeg blir sint. Ikke på deg, men på de forbanna politikerne som ikke klarer å forstå at et samfunn hvor vi ikke tar vare på de som ikke klarer å ta vare på seg selv, det er et dårlig samfunn. Du burde fått mer støtte og tilrettegging, Ts. Jeg håper du får det snart. Anonymkode: 839fc...535 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Skrevet 17. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: fordi man ikke liker det sosiale aspektet med jobb. Herregud. Anonymkode: 839fc...535 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #17 Skrevet 17. desember 2019 Synes selvsagt enormt synd på slike personer. Anonymkode: 45878...34c 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #18 Skrevet 17. desember 2019 Løsningen min på å klare det sosiale i forbindelse med jobb, var å finne en jobb hvor man kunne jobbe alene. Renholder er en glimrende jobb i så måte. Anonymkode: 4b409...0ce 7
OPIgirl Skrevet 17. desember 2019 #19 Skrevet 17. desember 2019 2 timer siden, R730 skrev: Har ei venninne som er ufør fordi hun har vondt i viljen og ikke gidder jobbe, så jo det er mulig. Ingen i Norge får innvilget trygd fordi de har vondt i viljen. Her ligger det mer bak du ikke vet om. 18
Gjest Witch24 Skrevet 17. desember 2019 #20 Skrevet 17. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Man blir heldigvis ikke ufør i Norge fordi man ikke liker det sosiale aspektet med jobb. En ting er folk som lever på sosialen i en mnd eller tre i en overgangsperiode, men folk som tenker på det som permanent inntektskilde -> slaur. Anonymkode: 434f0...320 Jeg trur ts sliter såpass med det sosiale at her kan det være noen diagnoser i bunn som igjen gir ts rett til uføretrygd... Fikk selv vansker i arbeidslivet etter en konflikt, slet med det sosiale, angst og depresjon...utredet meg og fikk vite jeg hadde asperger i bunn. NAV godkjente ganske raskt om å få lov til å søke ufør da har også fått fibromyalgi, men det var asperger diagnosen som gav fortgang i ting. Så ts; utredning av hvorfor du sliter er viktig her, uføretrygd krever diagnoser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå