Gå til innhold

Mulig å ikke finne ut av legning før man er blitt voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er fryktelig forvirret over egen legning for tiden. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer/historier å dele? Jeg selv har aldri fungert i forhold med gutter. Blir fryktelig lett sjalu, usikker, såret ja you name it. Har alltid sett på gutter som en skuffelse, likevel har jeg oppsøkt dem veldig aktivt for å si det sånn. Vært mange hooks og forhold. Om jeg finner en bra gutt går jeg alltid lei etter en liten stund samme hvor bra han måtte være, blir nærmest allergisk mot de og får helt avsmak. I det siste har det slått meg at jeg kanskje kan ha følelser for en jente, dette har aldri skjedd før. Tror dere det ligger mer bak dette som jeg ikke helt har forstått selv enda? Evt noen med lignende fortid før dere fant ut at dere ikke var hetero likevel? 

Anonymkode: 7da5d...f39

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig. Jeg fant ut av min bifile legning etter å ha blitt "trigget" av en annen gutt/mann. Som ungdom/tidlig voksen var dette ikke i mine tanker i det hele tatt, men plutselig ble disse følelsene vekket.

Anonymkode: 9ada5...e70

• Liker 2
Skrevet

Det er fullt mulig. Husk hjernen er ikke fullt utviklet før rundt 25 års alder. 

En annen ting kanskje du bare skal roe litt ned, være sosial på vennskapelig plan en stund.  Ikke sikkert forhold og slikt er noe for deg akkurat nå. At du trenger litt tid for å finne ut hva du vil og bli kjent med deg selv. 

Anonymkode: 1272f...56b

• Liker 8
Skrevet

Jeg har tro på at legning er flytende. Den utvikler seg hele tiden, siden vi hele tiden opplever nye ting! :) 

Anonymkode: cbe1a...9d4

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tro på at legning er flytende. Den utvikler seg hele tiden, siden vi hele tiden opplever nye ting! :) 

Anonymkode: cbe1a...9d4

Underskrives...   av erfaring, men så kan man argumentere med at legningen ligger latent hele tiden. Det skal bare en "katalysator" til for å vekke den til live.

Anonymkode: 9ada5...e70

• Liker 3
Skrevet

Jeg fant ut at jeg var bifil i en alder av 32. Jeg er gift med en dame nå. 

Anonymkode: 98bcd...967

• Liker 4
Skrevet

fullt mulig... mine bifile/panfile venner fant det ut etter de ble voksne.

Anonymkode: 96e26...f98

• Liker 1
Skrevet

Jeg har oppdaget min bifile/ lesbiske legning (er ikke helt sikker på hva jeg er, men det er ikke så nøye heller) nå i en alder av 38 år, etter å ha vært gift med en mann i ti år og fått tre barn. Så ja, det er mulig! Jeg tenkte liksom ikke i de baner før, men ser jo nå at det har ligget der helt fra jeg gikk på småskolen. 

Anonymkode: 1a5f1...ce2

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for nyttige svar!

liker veldig godt teorien om at alle liksom er født bifile men sosialiseres til å helle mer mot det ene eller andre kjønnet. Veldig enig i at legning er flytende, som alt annet! 

bare veldig spent på om dette er et engangstilfelle eller om dette bare er første sprekken i demningen min if that makes any sense :P

Skrevet

Ja det er ganske vanlig.

Anonymkode: 655bd...6cb

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

fullt mulig... mine bifile/panfile venner fant det ut etter de ble voksne.

Anonymkode: 96e26...f98

Hvordan var datinghistorien deres før de fant det ut? Var det noen typiske tegn?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for nyttige svar!

liker veldig godt teorien om at alle liksom er født bifile men sosialiseres til å helle mer mot det ene eller andre kjønnet. Veldig enig i at legning er flytende, som alt annet! 

bare veldig spent på om dette er et engangstilfelle eller om dette bare er første sprekken i demningen min if that makes any sense :P

Jeg tror på det at de fleste har det i seg å kunne falle for begge kjønn. Siden menneskers overlevelse er mer avhengig av seksualitet enn mange andre arter, samt at vi ikke er skapt for å klare oss helt alene, tror jeg faktisk at det har en funksjon også. Det er med på å skape bånd/familierelasjoner mellom mennesker, selv om vi skulle havne i en situasjon der et kjønn ble isolert, og det holder vår seksualitet i gang. 

Selv synes jeg det er vittig hvor "smittsomt" det å være bifil er. Jeg har vært åpen bifil fra jeg var tenåring, og i min krets ble det akseptert fullt ut, selv om jeg var eneste "skjeve". Mine jentekjærester ble tatt imot like godt som guttekjærester. Selv at jeg hadde en av hver var bare rart i 5 minutter, så var det helt greit det også. 

Denne aksepten... opp gjennom årene har ene etter andre av mine venninner falt for kvinner. Det er helt ok i vår gjeng, så sosiale sperrer mot det finnes ikke, og dermed "ble" veldig mange bifile? 

Neppe! Mulighet til det var der nok hele tiden, og uten fordommer mot det fikk det skje naturlig, og ingen trengte å fornekte det for seg selv at de hadde blitt tiltrukket av en av samme kjønn. 

Anonymkode: a6e94...934

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på det at de fleste har det i seg å kunne falle for begge kjønn. Siden menneskers overlevelse er mer avhengig av seksualitet enn mange andre arter, samt at vi ikke er skapt for å klare oss helt alene, tror jeg faktisk at det har en funksjon også. Det er med på å skape bånd/familierelasjoner mellom mennesker, selv om vi skulle havne i en situasjon der et kjønn ble isolert, og det holder vår seksualitet i gang. 

Selv synes jeg det er vittig hvor "smittsomt" det å være bifil er. Jeg har vært åpen bifil fra jeg var tenåring, og i min krets ble det akseptert fullt ut, selv om jeg var eneste "skjeve". Mine jentekjærester ble tatt imot like godt som guttekjærester. Selv at jeg hadde en av hver var bare rart i 5 minutter, så var det helt greit det også. 

Denne aksepten... opp gjennom årene har ene etter andre av mine venninner falt for kvinner. Det er helt ok i vår gjeng, så sosiale sperrer mot det finnes ikke, og dermed "ble" veldig mange bifile? 

Neppe! Mulighet til det var der nok hele tiden, og uten fordommer mot det fikk det skje naturlig, og ingen trengte å fornekte det for seg selv at de hadde blitt tiltrukket av en av samme kjønn. 

Anonymkode: a6e94...934

Men det føles så absurd å tenke om jeg skulle være det, at jeg ikke har tenkt tanken før? Har hatt maange gutter oppgjennom årene og etter dette girlcrushet har ting virkelig startet å røre seg i hodet mitt haha.. Er det mulig å være så in denial at man undertrykker det helt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg trengte bokstavlig talt en "dytt" i ræva før jeg skjønte jeg var homofil i en alder av 25. 

Anonymkode: 500c2...f62

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trengte bokstavlig talt en "dytt" i ræva før jeg skjønte jeg var homofil i en alder av 25. 

Kan du skrive litt mer om din historie og hva som fikk deg til å innse det?

Skrevet

Hele ungdomstiden min hadde jeg aldri egentlig lyst på sex med andre. Trodde jeg var aseksuell. Jeg hadde jo sex med jenter, men det var liksom de som ønsket det, og jeg ble da med. Fikk den opp og hadde grei sex, men tenkte liksom "er dette alt?", og forelsket meg aldri. Så ble jeg venn med en homofil. Han interesserte meg, men ikke seksuelt med det samme. Jeg følte meg tiltrukket av han, men skjønte ikke helt hvordan. Var på nach til han, og til slutt var det bare meg og han igjen. Han tok tak i utstyret mitt, og jeg protesterte ikke selv om jeg egentlig syntes det var ekkelt. Det endte med at vi klinte og hadde oralsex. Etter det hadde jeg følelser jeg aldri har kjent på før. Og et par dager etterpå hadde vi sex. Nå elsker jeg ham mer enn noen annen på denne jord. 

...det var en merkelig periode i livet. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hele ungdomstiden min hadde jeg aldri egentlig lyst på sex med andre. Trodde jeg var aseksuell. Jeg hadde jo sex med jenter, men det var liksom de som ønsket det, og jeg ble da med. Fikk den opp og hadde grei sex, men tenkte liksom "er dette alt?", og forelsket meg aldri. Så ble jeg venn med en homofil. Han interesserte meg, men ikke seksuelt med det samme. Jeg følte meg tiltrukket av han, men skjønte ikke helt hvordan. Var på nach til han, og til slutt var det bare meg og han igjen. Han tok tak i utstyret mitt, og jeg protesterte ikke selv om jeg egentlig syntes det var ekkelt. Det endte med at vi klinte og hadde oralsex. Etter det hadde jeg følelser jeg aldri har kjent på før. Og et par dager etterpå hadde vi sex. Nå elsker jeg ham mer enn noen annen på denne jord. 

...det var en merkelig periode i livet. 

Oi, takk for at du deler! Godt at du har det fint nå da og har funnet ut av ting :) Veldig vanskelig å sette helt fingeren på hva disse følelsene er, for jeg er kun vandt til gutter og dette er en helt ny følelse, aner ikke om dette er starten på noe mer eller om det bare er en helt tilfeldig unntakstilstand haha :P 

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig, jeg fant selv ut at jeg var bifil i 20 årene. Men det du beskriver er også ikke unormalt, at man blir oppgitt av menn osv. Du burde heller fokusere på om du liker kvinner eller ikke.. 

Anonymkode: 5d044...1c5

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig, jeg fant selv ut at jeg var bifil i 20 årene. Men det du beskriver er også ikke unormalt, at man blir oppgitt av menn osv. Du burde heller fokusere på om du liker kvinner eller ikke.. 

Anonymkode: 5d044...1c5

Ja du har veldig rett i det. Teorien min er at det aldri har fungert med menn nettopp fordi dette kanskje har ligget i underbevisstheten uten at jeg har innsett det helt selv..

Skrevet

Jeg har fra ung alder visst at jeg kan forelske meg i alle type kvinner og menn. Men så kom jeg til en alder (Tenårene) hvor jeg rett og slett nektet meg selv å være intr i alt annet enn menn. Til det punktet hvor jeg fortalte meg selv at jeg er ikke «sånn». Jeg jobbet mye med å ikke se på det jeg fant attraktivt hos en kvinne, eller andre. jeg følte at noe manglet, men visste aldri helt hva det var. 
Jeg holdt på sånn i en del år. Fikk barn og flere mannlige kjærester. Til en dag hvor en gammel kvinnelig forelskelse tok kontakt, og det punkterte den dumme bobla jeg hadde kapslet meg inn i. Og i voksen alder blomstret jeg og husket meg selv igjen ❤️ og jeg føler meg komplett. Jeg har en mannlig kjæreste nå, men jeg veit hvem jeg er og det er så innmari godt 😄

utforsk det med kvinner, dra på en date. Eller skriv med noen. Ta tiden din og utforsk 😄 lag deg bruker på gaysir? 

Anonymkode: ac48e...6d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...