AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Del Skrevet 16. desember 2019 Er størrelsene på H&M kjent for å være små? Har dårlig råd denne jula, gikk inn for å prøve kjoler i strl 42 og fikk de ikke over hoftene engang! Veldig frustrerende. Hvor anbefaler dere å handle kjoler for curvy jenter som ikke er så voldsomt dyrt? Anonymkode: 5e5e9...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. desember 2019 #2 Del Skrevet 16. desember 2019 Syns de er de samme som for 20 år siden. Anbefaler plus size på Zalando. De har mye, 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Del Skrevet 16. desember 2019 22 minutter siden, SupaWoman skrev: Syns de er de samme som for 20 år siden. Anbefaler plus size på Zalando. De har mye, Takk for tips. Håper jeg rekker å få noe før julaften da 🙂 Anonymkode: 5e5e9...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. desember 2019 #4 Del Skrevet 16. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Håper jeg rekker å få noe før julaften da 🙂 Anonymkode: 5e5e9...d5e Hvis du sender bestilling i kveld har du kanskje en sjans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Del Skrevet 16. desember 2019 Syns størrelsene er blitt mindre. Men jeg er i grenseland petite/lav. Syns "alt" er for damer 168 cm +++ Anonymkode: 39a19...970 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 17. desember 2019 #6 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg synes ikke H&M er spesielt små i størrelsen, men størrelsene kan variere ganske mye fra plagg til plagg. Jeg klær fra H&M i alt fra str. 44 til 50. Bruker vanligvis 46/48. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 17. desember 2019 #7 Del Skrevet 17. desember 2019 For meg som er høy og tynn så passer HM dårlig. Jeg bruker som regel M, men i HM er M akkurat for kort på armene og litt for "breit". S passer i "bredda" mens L passer i lengda. Blir feil uansett hva jeg gjør Utrolig trist da de har mye fint til en billig penge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg bruker str Small i higwaistbuksene på Bikbok, Hos HM må jeg ha 40. Men er bare buksene jeg synes er små egentlig. Jeg er 166cm og 59kg. Liten stump, smale ben og ingen hofter (dessverre) Anonymkode: ba054...34f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #9 Del Skrevet 17. desember 2019 Syns de er normale, men de billige plaggene krymper etter vask og blir uformelige. Ville testet zalando, der kan du gjøre deg et kupp. Anonymkode: f12be...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. desember 2019 #10 Del Skrevet 17. desember 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er størrelsene på H&M kjent for å være små? Har dårlig råd denne jula, gikk inn for å prøve kjoler i strl 42 og fikk de ikke over hoftene engang! Veldig frustrerende. Hvor anbefaler dere å handle kjoler for curvy jenter som ikke er så voldsomt dyrt? Anonymkode: 5e5e9...d5e Divided, som er ungdomsmerket deres, er små i størrelsene. Ellers synes jeg at størrelsene på H&M er ganske normale. Hvilken størrelse bruker du i andre merker, da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #11 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg synes de er relativt store i størrelsene. Er 170, S/M, og normalvektig. Anonymkode: 4a995...54f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Del Skrevet 17. desember 2019 Størrelsene er større. Nå henger ofte en XS på meg, mens for 20 år siden, på akkurat samme vekt, brukte jeg S. Tror det er for at tjukke folk ikke skal bli lei seg eller fornærmet, så da bare later vi som de bruker en str mindre enn de egentlig gjør? Anonymkode: c55c3...226 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegerikkeminskyld Skrevet 17. desember 2019 #13 Del Skrevet 17. desember 2019 Klarer ikke å bli klok på størrelsene der, det er den eneste butikken jeg noensinne har måttet opp i str 38 samtidig som jeg synes masse annet er for stort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #14 Del Skrevet 17. desember 2019 Prøvde en divided jakke i størrelse 44, var sykt trang! jeg er ikke så stor, men lett overvektig. Bruker M på cubus og bikbok. Anonymkode: 3bba3...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #15 Del Skrevet 17. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Størrelsene er større. Nå henger ofte en XS på meg, mens for 20 år siden, på akkurat samme vekt, brukte jeg S. Tror det er for at tjukke folk ikke skal bli lei seg eller fornærmet, så da bare later vi som de bruker en str mindre enn de egentlig gjør? Anonymkode: c55c3...226 Dette! Opplever også klesstørrelsene som større enn tidligere, og ikke bare på H&M. I USA er det blitt kjent som «vanity sizing» H&M har visstnok bevisst lagt om deler av produksjonen sin, slik at størrelsene skulle passe blant annet et nordamerikansk marked bedre: https://www.racked.com/platform/amp/2018/6/13/17453192/h-m-sizes-changing. I utgangspunktet skulle det bare gjelde for enkelte land, som USA, Storbritannia og Irland, men mulig det har påvirket de nordiske størrelsene også? Anonymkode: 7f795...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #16 Del Skrevet 17. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! Opplever også klesstørrelsene som større enn tidligere, og ikke bare på H&M. I USA er det blitt kjent som «vanity sizing» H&M har visstnok bevisst lagt om deler av produksjonen sin, slik at størrelsene skulle passe blant annet et nordamerikansk marked bedre: https://www.racked.com/platform/amp/2018/6/13/17453192/h-m-sizes-changing. I utgangspunktet skulle det bare gjelde for enkelte land, som USA, Storbritannia og Irland, men mulig det har påvirket de nordiske størrelsene også? Anonymkode: 7f795...3cd ...og kanskje klesstørrelsene hos H&M oppleves som mindre enn en del andre kjeder nettopp grunnet enda større bruk av «vanity sizes» hos de andre? Det ser ihvertfall ut til å ha vært noe av problemet i landene hvor de måtte endre størrelsene sine etter flere kampanjer fra misfornøyde forbrukere. Anonymkode: 7f795...3cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #17 Del Skrevet 17. desember 2019 Synes også de er blitt mindre. Er vanligvis 42/44, men kan bare glemme å få på meg noe på H&M Anonymkode: 6d611...ead 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Del Skrevet 18. desember 2019 Synes de er normale i størrelsen, andre damebutikker er stooore i str. Anonymkode: 1bc12...013 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #19 Del Skrevet 18. desember 2019 Opplevd å måtte kjøpe en shorts i 48 på hm, da i storavdelingen, og enda var den trang.Jeg er en 38/40 person ellers. Så syes det varierer fra plagg til plagg på hm. Anonymkode: bd90d...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 18. desember 2019 #20 Del Skrevet 18. desember 2019 Det høres ut som det varierer mer ut i fra kroppsfasong enn høyde/vekt. Jeg er 168/62 og bruker S hos HM men M andre steder. Lindex må jeg ha XS i noen plagg. Jeg har født 5 barn så magen er på ingen måte stram. Vil jeg ha en kjole som sitter pent må jeg kanskje opp i en L. Og så er det veldig individuelt hvordan man ønsker at plaggene skal sitte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå