AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Jeg synes det er så greit å slippe å styre med frokost om morgenen og heller utsette det til senere, og helsegevinstene man visstnok skal få av å faste er jo også et pluss. Jeg har gått en del mer ned i vekt enn jeg burde, men det å spise på denne måten gjør det litt utfordrende å få nok. Dere som faster, hvordan spiser dere iløpet av dagen? Hvordan ser måltidene deres ut? Det virker liksom litt skummelt/"feil" å spise så veldig mye på en gang🤔 Anonymkode: fe67a...b82
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er så greit å slippe å styre med frokost om morgenen og heller utsette det til senere, og helsegevinstene man visstnok skal få av å faste er jo også et pluss. Jeg har gått en del mer ned i vekt enn jeg burde, men det å spise på denne måten gjør det litt utfordrende å få nok. Dere som faster, hvordan spiser dere iløpet av dagen? Hvordan ser måltidene deres ut? Det virker liksom litt skummelt/"feil" å spise så veldig mye på en gang🤔 Anonymkode: fe67a...b82 Glemte å spesifisere at jeg tenker på dere som vil holde vekten eller gå opp i vekt😊 Anonymkode: fe67a...b82
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Glemte å spesifisere at jeg tenker på dere som vil holde vekten eller gå opp i vekt😊 Anonymkode: fe67a...b82 Jeg spiser 1200-1800 kalorier i ett måltid i løpet av en time/halvannen. Måltidet består alltid av et varmt vegansk måltid og en smoothie av frosne grønnsaker og frukt. Har alltid nøtter og frø og kokkos etc, enten i varmmåltidet eller i smoothien, eller noen ganger begge deler. Jeg er fleksibel når det kommer til middagsselskap hos andre eller julebord, men går rett tilbake til rutinen min fordi jeg foretrekker det slik. Kroppen min føles FANTASTISK, mye bedre enn den noensinne har gjort faktisk. Legen min er også overrasket over forbedringene vi ser på blodprøver når vi sjekker formen og vitaminer og alt det der. Anonymkode: eb92a...a85 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Hvorfor skulle det være skummelt å spise nok? Start med å følge sultfølelsen din. Du skal spise til du nesten sprekker når du bare spiser en gang om dagen. Er du fortsatt litt sulten? Spis mer. Er du sulten før det har gått 24 timer, spis mer neste dag. Har vent meg sakte til å spise større og større måltid og spise sjeldnere og sjeldnere og er nå nede i ett måltid på 2500-3000 kcal én gang om dagen. Anonymkode: dbea0...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være skummelt å spise nok? Start med å følge sultfølelsen din. Du skal spise til du nesten sprekker når du bare spiser en gang om dagen. Er du fortsatt litt sulten? Spis mer. Er du sulten før det har gått 24 timer, spis mer neste dag. Har vent meg sakte til å spise større og større måltid og spise sjeldnere og sjeldnere og er nå nede i ett måltid på 2500-3000 kcal én gang om dagen. Anonymkode: dbea0...fb1 Nå har ikke jeg bare ett måltid, jeg spiser tre måltider innen ca 8 timer. Men hva spiser du for å få så mye på en gang? Jeg er litt skeptisk til om det er bra for kroppen å spise så mye på en gang.. Feks om man får veldig høyt blodsukker i ettertid eller noe ifht fettmetabolisme osv. Om det blir veldig belastende for kroppen Anonymkode: fe67a...b82 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg bare ett måltid, jeg spiser tre måltider innen ca 8 timer. Men hva spiser du for å få så mye på en gang? Jeg er litt skeptisk til om det er bra for kroppen å spise så mye på en gang.. Feks om man får veldig høyt blodsukker i ettertid eller noe ifht fettmetabolisme osv. Om det blir veldig belastende for kroppen Anonymkode: fe67a...b82 Jeg spiser ca 1 kg kjøtt stekt i ca 100 gram smør, og spiser smøret også som saus. Følger carnivore-kosthold og spiser ikke planter. Det gir meg ikke høyt blodsukker. Men hvis man spiser karbohydrater, så er det bedre for kroppen med en høy blodsukkertopp enn mange små. Kroppen er veldig god på å regulere blodsukkeret opp når det trengs. Ikke like god på å regulere det ned når det trengs siden det bare er ett eneste hormon som kan senke blodsukkeret, men mange som kan øke blodsukkeret. Så bare spis en gang om dagen, og så ordner kroppen det blodsukkeret som trengs resten av dagen og så vil du sannsynligvis ha perfekt blodsukker 22-23 timer hver dag. Det finnes stammer i verden som også bare spiser én gang om dagen. Google autofagi. Fyren fikk nobelpris for oppdagelsen. Det er veldig gunstig for kroppen å spise få, store måltider, helst bare én gang om dagen. Anonymkode: dbea0...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Nå har ikke jeg bare ett måltid, jeg spiser tre måltider innen ca 8 timer. Men hva spiser du for å få så mye på en gang? Jeg er litt skeptisk til om det er bra for kroppen å spise så mye på en gang.. Feks om man får veldig høyt blodsukker i ettertid eller noe ifht fettmetabolisme osv. Om det blir veldig belastende for kroppen Anonymkode: fe67a...b82 Det skal ikke mye googling til for å finne ut at det ikke finnes hold for slike bekymringer blant forskningen som er gjort på emnet 👍🏻 Anonymkode: eb92a...a85 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ca 1 kg kjøtt stekt i ca 100 gram smør, og spiser smøret også som saus. Følger carnivore-kosthold og spiser ikke planter. Det gir meg ikke høyt blodsukker. Men hvis man spiser karbohydrater, så er det bedre for kroppen med en høy blodsukkertopp enn mange små. Kroppen er veldig god på å regulere blodsukkeret opp når det trengs. Ikke like god på å regulere det ned når det trengs siden det bare er ett eneste hormon som kan senke blodsukkeret, men mange som kan øke blodsukkeret. Så bare spis en gang om dagen, og så ordner kroppen det blodsukkeret som trengs resten av dagen og så vil du sannsynligvis ha perfekt blodsukker 22-23 timer hver dag. Det finnes stammer i verden som også bare spiser én gang om dagen. Google autofagi. Fyren fikk nobelpris for oppdagelsen. Det er veldig gunstig for kroppen å spise få, store måltider, helst bare én gang om dagen. Anonymkode: dbea0...fb1 1 kg kjøtt og 100g smør? 😳 det hadde jeg aldri klart Anonymkode: fe67a...b82
bodyhack_petter Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 På 16.12.2019 den 15.54, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er så greit å slippe å styre med frokost om morgenen og heller utsette det til senere, og helsegevinstene man visstnok skal få av å faste er jo også et pluss. Jeg har gått en del mer ned i vekt enn jeg burde, men det å spise på denne måten gjør det litt utfordrende å få nok. Dere som faster, hvordan spiser dere iløpet av dagen? Hvordan ser måltidene deres ut? Det virker liksom litt skummelt/"feil" å spise så veldig mye på en gang🤔 Anonymkode: fe67a...b82 Jeg anbefaler deg først og fremst å legge opp måltidene på en måte som passer deg. Faste er først og fremst en metode for å begrense inntaket, så om du sliter med å få i deg nok høres det ikke helt optimalt ut. Men det er litt vanskelig å gi deg et godt svar uten mer info om hva som er målet ditt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 Når jeg faster spiser jeg ikke. Utfordringen er å trappe ned og opp sakte, og å holde seg til sunn mat når man begynner å spise igjen. Jeg har fastet 72 timer, kun drukket vann. Anonymkode: 6f1e1...21c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 På 22.12.2019 den 0.44, AnonymBruker skrev: Når jeg faster spiser jeg ikke. Utfordringen er å trappe ned og opp sakte, og å holde seg til sunn mat når man begynner å spise igjen. Jeg har fastet 72 timer, kun drukket vann. Anonymkode: 6f1e1...21c Hvor mye gikk du ned i vekt på 72 timer? Anonymkode: 3371d...0b8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 Å droppe frokost er vel ikke akkurat "faste" 🤔? Eller mener du å faste over flere dager? Da er vel hele poenget at man går ned i vekt. Mitt første måltid er rundt kl.12 fordi jeg ikke har matlyst på morgenen. Har ikke spist frokost siden barndommen, men det er en vanesak, og har ikke noe med vektnedgang å gjøre. Du får bare spise mer til lunsj, middag og kvelds dersom du vil gå opp i vekt. Eventuelt å spise frokost om du har lyst på det. Anonymkode: 68308...efa
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Hvis du har alvorlige problemer med å holde vekten av å redusere fra 4-3 måltider for dagen, spiser du virkelig lite til måltidene. Det burde være totalt uproblematisk å få til uten å være i nærheten av overspising til noen av måltidene. De som spiser én gang for dagen osv, overspiser til sitt måltid. For din del burde det gå veldig fint. Det er jo bare til å legge til ca den mengden mat du skulle fått i deg til frokost til de andre måltidene. Anonymkode: 0321e...314 1
_popcorn_ Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 Ryddet for innlegg med daglig matinntak under 1500kcal. _popcorn_, mod
_popcorn_ Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 Ryddet for kommentar til moderering. Minner om retningslinjene for Kosthold og livsstil _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #17 Skrevet 30. desember 2019 Hvorfor virker det skummelt/ feil å spise mye på en gang? Om du går ned i vekt og nærmer deg undervekt, så er det skummelt/ feil å ikke spise så mye... Så legne du er frisk og rask følger du sultfølelsen. Om du er sulten og klarer spise dobbelt så stor middag som du pleide gjøre før, så gjør du det, fordi kroppen forteller deg at du trenger så mye for å holde på normal vekt og få nok energi i kroppen. Anonymkode: 23f31...a20
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #18 Skrevet 30. desember 2019 På 16.12.2019 den 16.10, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle det være skummelt å spise nok? Start med å følge sultfølelsen din. Du skal spise til du nesten sprekker når du bare spiser en gang om dagen. Er du fortsatt litt sulten? Spis mer. Er du sulten før det har gått 24 timer, spis mer neste dag. Har vent meg sakte til å spise større og større måltid og spise sjeldnere og sjeldnere og er nå nede i ett måltid på 2500-3000 kcal én gang om dagen. Anonymkode: dbea0...fb1 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor virker det skummelt/ feil å spise mye på en gang? Om du går ned i vekt og nærmer deg undervekt, så er det skummelt/ feil å ikke spise så mye... Så legne du er frisk og rask følger du sultfølelsen. Om du er sulten og klarer spise dobbelt så stor middag som du pleide gjøre før, så gjør du det, fordi kroppen forteller deg at du trenger så mye for å holde på normal vekt og få nok energi i kroppen. Anonymkode: 23f31...a20 Det er vel fordi jeg synes det er vanskelig å sette sammen måltidene når de skal være såpass store, at jeg er redd for å spise så mye fett og karbohydrater på en gang Anonymkode: fe67a...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå