Gå til innhold

Mill varmeovn - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en elektriker hos meg i dag som skulle installere varmekabler. Jeg spurte ham om han kjente til problemet med Mill-ovnene og han kunne bekrefte dette. De hadde gått bort fra å levere de siden de hadde ekstremt mange reklamasjoner på ovnene i forbindelse med et større prosjekt. Dette gjaldt altså wifi-ovnene med glasspanel, tilsvarende de jeg har slitt med. Så jeg vil tro det er disse modellene som er ubrukelige, ikke nødvendigvis andre modeller fra Mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det samme med min av og til. Tok det med på service og da fungerte den plutselig allikevel. Den måtte "kalibreres", så du må først holde inn temperaturknappen også stille den, også trykke som normalt på knappen igjen og da skal den fungere igjen. 

Men det er irriterende og det er helt sikkert en teknisk feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Trist å lese at så mange har problemer med denne typen ovnen. Min er ca.3 år gammel og slutte å gi varmen. Gjort restart uten resultat. Banker litt i den, snudde opp/ned funket i 1 time og samme problem ble igjen .får man noe reklamasjon på denne tror?😞

Anonymkode: 1a0a3...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2019 den 15.32):

Har hatt to Mill varmeovner på to ulike rom, og nå er begge helt død. Lyser temperatur på dem, men begge er kalde og rommet likeså. Noen erfaringer med det samme? Vil ikke kjøpe den samme igjen dersom dette er noe som skjer ofte med andre også. 

Anonymkode: 207e8...927

Som flere andre sier så er det mest sannsynlig thermostat som har takket for seg.

Hvis ovner er mindre en 5 år reklamer direkte til Mill. Hvis de er ok produsent som verdsetter sine kunder så sender de ny thermostat til deg.

Anonymkode: 5f39d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 0.34):

Min ovn med WiFi fungerer, men den må nå kontrolleres manuelt, for WiFi’en har takket for seg. Det var en av grunnene til at jeg kjøpte ovnen. Er dette grunn nok til å reklamere?

Anonymkode: 70211...2fb

Ja.

Jeg har Adax ovner med wifi. 3 stk. 

Wifi på den enne slutta å fungere etter 2 år så jeg sendte klage direkte til Adax med omtrent dato når det ble kjøpt og hvor.

De sendte ny thermostat uten diskusjon.

(WiFi modul ,skjerm og knapper alt er i thermostaten. Så hele greia byttes på vel 2 min.)

Anonymkode: 5f39d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to mill-ovner. En vifteovn og en vanlig gulvstående. Vifteovner sluttet å fungere ordentlig etter kun kort tids bruk, og på den andre lever termostaten i sin egen verden.  (Tallene går frem og tilbake, ikke oppover/nedover når jeg vrir på den. Den går feks fra 20-21-20-19-18-17 før den kommer opp til 24, ved å vri samme vei hele tiden..) Har ikke kvitteringene på ovnene. Kjøper aldri det merket igjen. 

Anonymkode: 5f583...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde den minste på et lite rom. Den skulle være nok til å varme opp det lille rommet, men nei. Så vi kjøpte et annet merke, ble endelig varmt. 

Anonymkode: d1d17...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...