AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Sønnen min går nå i 3.klasse å imorgen skal de på gudtjeneste i kirken noe han hadde så lyst at skulle være med på. Jeg sa at det kunne jeg ettersom jeg nå er arbeidsledig. Har litt dårlig samvitighet for både i 1. Og 2 klasse ville han at jeg skulle være med men da hadde jeg jobb. Nå ble nettopp spurt om jeg kunne sitte barnevakt på dagtid imorgen å hadde da tjent 500 kr noe som vi virkelig hadde trengt nå. Hva hadde dere gjort? Skuffet barnet å sittet barnevakt imorgen? Eller være med i kirken som jeg omtrent har lovet han? Anonymkode: f9b53...964
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Ta barnet ned i kirken Anonymkode: 0123c...7af 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta barnet ned i kirken Anonymkode: 0123c...7af Han skal gå til kirken med klassen også var planen å møte han der. Anonymkode: f9b53...964
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Du kjenner mest hvor skoen trykker. Hvor mye trenger du de 500 kr? Kan du ta med den andre ungen i kirken, når du følger gutten din? Anonymkode: 8916d...905 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Barnet jeg skal passe er ett år å vil neppe sitte i ro så lenge uten å protestere. Anonymkode: f9b53...964
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 Ta med deg ungen du skal passe, sett dere lengst bak, så kan du gå ut med den lille om den blir veldig urolig. Anonymkode: becf5...8aa 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Anbefaler deg å diskutere det med barnet ditt. Forklar situasjonen saklig, både for og imot, uten å stille noen ledende spørsmål. I tredjeklasse forstår man langt mer enn mange tenker og mange foreldre gjør en enorm bjørnetjeneste ved å aldri diskutere slike saker. Anonymkode: 9166d...f1e 7
Gjest RødeFare Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å diskutere det med barnet ditt. Forklar situasjonen saklig, både for og imot, uten å stille noen ledende spørsmål. I tredjeklasse forstår man langt mer enn mange tenker og mange foreldre gjør en enorm bjørnetjeneste ved å aldri diskutere slike saker. Anonymkode: 9166d...f1e Dette! Det er god læring for barnet også, og hvis du ender opp med å være barnevakt vil det nok føles bedre for dere begge at det var en felles beslutning.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 Om han skal dit med skolen i skoletiden, er det ikke rart om foreldre også kommer...? Du må jo nesten vurdere hvor mye dere trenger 500kr og om det er mulig å kombinere barnevaktjobben med å komme innom kirken, du og det lille barnet kan jo sitte bakerst eller vente utenfor. Ville også snakket med sønnen om hva han tenker, hvorfor han så gjerne vil ha deg med, forklare at du har fått mulighet til å jobbe og om han blir lei seg osv. I utgangspunktet ville jeg strukket meg et stykke for å ikke bryte et løfte til barn. Anonymkode: 26c35...8b9 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om han skal dit med skolen i skoletiden, er det ikke rart om foreldre også kommer...? Du må jo nesten vurdere hvor mye dere trenger 500kr og om det er mulig å kombinere barnevaktjobben med å komme innom kirken, du og det lille barnet kan jo sitte bakerst eller vente utenfor. Ville også snakket med sønnen om hva han tenker, hvorfor han så gjerne vil ha deg med, forklare at du har fått mulighet til å jobbe og om han blir lei seg osv. I utgangspunktet ville jeg strukket meg et stykke for å ikke bryte et løfte til barn. Anonymkode: 26c35...8b9 Det sto at foreldrene var velkommen til å være med,så har alltid vært noen foreldre der. Anonymkode: f9b53...964
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 Løsningen blir nok at bestemor hans blir med i kirken istedenfor Anonymkode: f9b53...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå