AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Nå som det er så kaldt ute og ikke ha på ungen sin hverken lue eller jakke? Jeg bor rett ved en barnehage og ser hver dag samme mor følge barnet i BHG uten jakke og lue. Og det er veldig kaldt! Altså reagerer ikke de ansatte i BHG på dette? Anonymkode: b751b...e40
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Tipper mor/far ikke gidder å ta kampen. Ja, bhg reagerer selvfølgelig. Anonymkode: 5b0be...f67 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå som det er så kaldt ute og ikke ha på ungen sin hverken lue eller jakke? Jeg bor rett ved en barnehage og ser hver dag samme mor følge barnet i BHG uten jakke og lue. Og det er veldig kaldt! Altså reagerer ikke de ansatte i BHG på dette? Anonymkode: b751b...e40 Kan være at ungen er veldig varm av seg og hun kommer rett fra bilen. Anonymkode: c45a9...679 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være at ungen er veldig varm av seg og hun kommer rett fra bilen. Anonymkode: c45a9...679 Nei de går fra blokka og bort til BHG.. uansett varm av seg eller ikke, når det er snøstorm så går man ikke uten lue og jakke.. Anonymkode: b751b...e40
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Alt man skal tenke på! Mitt barn går ofte uten jakke til barnehagen av egen vilje. Jeg har jakken med og blir barnet for kaldt sier det jo i fra. Barnehagen tror jeg ikke tenker noe som helst. Hvorfor skulle de det? Er det snakk om en baby i minusgrader er det en ting. Men om et barn går 100 meter uten jakke så går det helt fint. Anonymkode: 648ba...ec2 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper mor/far ikke gidder å ta kampen. Ja, bhg reagerer selvfølgelig. Anonymkode: 5b0be...f67 Ja hvis det hadde vært et engangstilfelle ja, det tenkte jeg også første gang jeg så det. Men det er altså hver dag.. Anonymkode: b751b...e40
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Jeg har en treåring, midt i verste trassen, som hater jakker og luer som pesten! Skal vi ut i kald bil, så tar jeg selvfølgelig kampen med han. Men ut fra barnehagen og inn i varm bil... nei... jeg skal ærlig innrømme at han titt og ofte har gått uten jakke det stykket der. Anonymkode: 93303...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Kan skjønne at de ikke gidder å ta kampen for hundre meter. Mitt barn hadde en periode hvor det hylte hele veien ned trappa om morgenen fordi ytterklær måtte være på (i -20 grader MÅ ytterklær på) at en ung barnløs dame i oppgangen klagde til styret fordi hun ble vekket. De minte henne på at hun har selv valgt å bo i blokk i en storby og hun har jevnlig fest hos seg. Anonymkode: 3c157...d35 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 Det er altså ikke fra parkering til BHG jeg snakker om.. det er et lite stykke og gå. Dette vet jeg fordi jeg vet hvor hun bor. Man kan da vel ikke la barnet på kanskje 2-3 år bestemme om det har lyst å ha på seg lue når det er flere minusgrader ute. Da får man heller tåle litt trassing Anonymkode: b751b...e40 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hvis det hadde vært et engangstilfelle ja, det tenkte jeg også første gang jeg så det. Men det er altså hver dag.. Anonymkode: b751b...e40 Har du ikke noe bedre å gjøre enn å loggføre hva de gjør hver dag? Anonymkode: c45a9...679 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er altså ikke fra parkering til BHG jeg snakker om.. det er et lite stykke og gå. Dette vet jeg fordi jeg vet hvor hun bor. Man kan da vel ikke la barnet på kanskje 2-3 år bestemme om det har lyst å ha på seg lue når det er flere minusgrader ute. Da får man heller tåle litt trassing Anonymkode: b751b...e40 Du har åpenbart ikke barn selv, ei evner du å forstå hvordan det er å ha trassige barn. Anonymkode: c45a9...679 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har åpenbart ikke barn selv, ei evner du å forstå hvordan det er å ha trassige barn. Anonymkode: c45a9...679 Det har jeg faktisk. Foreldre må kunne tåle litt trass fra barna.. Anonymkode: b751b...e40 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #13 Skrevet 16. desember 2019 Min gikk en hel vinter konsekvent uten bukse. Jeg leverte om morgenen i sommerkjole, vinterstøvler og jakke. Ikke sokker, strømpebukse, lue, utebukse. Hun fikk hysterisk anfall. Totalt. Det tok seks måneder med intens jobbing å få snudd det. I utetiden i bhg, hadde hun vinterdress og -støvler. Kanskje lue. Og var mer enn varm nok når hun kom inn. Også i ti blå. Syk ble hun heller ikke. Min har ADHD. Det medfører en del tilleggsvansker. Som rigiditet, høysensitivitet, sensoriske vansker. Som gjør at påkledning under tvang minsker sannsynligheten for å lykkes med at ungen noengang kler på seg frivillig. Ikke bland deg i det du ikke har noe med. Anonymkode: 1e4bc...23d 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #14 Skrevet 16. desember 2019 Jeg pleide å gå på skitur på fjellet i kun olabukse uten stilongs under da jeg var barn, og jeg brukte sjeldent lue, frøs aldri. En liten gåtur til BHG uten lue og jakke skulle jeg nok også fått til. Man må også tenke på at barn har mye bedre blodsirkulasjon enn voksne, innen rimelighetens grenser selvsagt. Anonymkode: edc8b...cd5 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #15 Skrevet 16. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg faktisk. Foreldre må kunne tåle litt trass fra barna.. Anonymkode: b751b...e40 Hvis du har barn så er jeg mer bekymret for dem enn jeg er for ett barn som bhg følger nøye med på ( dette vet jeg da jeg har jobbet i bhg i mange år, og vi får med oss det meste). Bruk tiden din på dine egne barn som du tydeligvis forsømmer for å passe på hva andre gjør. Anonymkode: c45a9...679 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #16 Skrevet 16. desember 2019 Var da fært så sensitive mange er her da. Det har seg slik at jeg som regel sitter og spiser ved vinduet mitt da denne damen tilfeldigvis går forbi huset mitt og bort til BHG. Forsømmer mine egne barn? Hva har de med dette å gjøre? Er vel lov å reagere når man ser slikt gjentatte ganger.. Anonymkode: b751b...e40 1
Arkana Skrevet 16. desember 2019 #17 Skrevet 16. desember 2019 Det kommer an på veldig mye, som barnets alder og avstand til barnehagen. Bor de 5 minutter unna kan jeg ikke se at det skal være verdens undergang å gå uten skikkelige klær. Det er også forskjell på en ettåring, hvor foreldre i større grad må slå gjennom og sørge for fornuftige valg, og en 4-5-6-åring som i større grad selv kan ta ansvar for om det føler seg kald eller ikke. Om barnet blir kald sørger nok han/hun for å ta på seg lue neste gang. Noen barn er også veldig varme av seg, min mellomste er sånn. Jeg husker fremdeles da han og speiderne skulle på sopptur i skogen i høst og alle andre kom med jakke, lue og hansker og han gikk i T-skjorte. Klart det var noen som reagerte og kommenterte, men han er 8 år og jeg synes han er gammel nok til å ta ansvar for det selv. Han hadde godt med klær med seg i sekken han kunne tatt på seg når som helst, men han gjennomførte hele turen i T-skjorte og hadde det helt fint. Jeg synes på generell basis folk synser altfor mye om andres valg. 2
Gjest Kvinne487 Skrevet 16. desember 2019 #18 Skrevet 16. desember 2019 En 3 åring skal da ikke bestemme om han/hun vil ha på lue eller jakke på vinteren! Må da vise at det er foreldrene som bestemmer. jeg jobber selv i barnehage og har egne barn,og jeg blir sjokkert over hva foreldre lar barna få bestemme selv! Daglig hører jeg foreldre spørre barna om alt mulig!: - Vil du ha på lue når vi går?, kan mamma dra på jobb nå? Vil du sove i barnehagen i dag? Ungen vil ikke vaske seg i ansiktet, ha på lue ute, har ekstreme eksempler hva hva barn i 2-3 års alderen får bestemme selv. Har hatt uendelige med foreldresamtaler der jeg påpeker at foreldrene bestemmer vesentlige ting, og at så må barn ikke er modne nok til å skulle ta mange avgjørelser over noe som faktisk er litt viktig. Det er en utfordring å ha barn noen ganger og som foreldre må man faktisk ta noen kamper!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #19 Skrevet 16. desember 2019 Huff, håper ikke vi er naboer. Toåringen min har vottefobi. Jeg tuller ikke. Min løsning hittil har vært å velge mine kamper. Er det skikkelig kaldt, så skal vottene på og vi går inn hvis hen tar dem av og nekter å ha på igjen etter at jeg sier vi skal, da jeg ikke kan la hen forfryse fingrene på bakgrunn av stahet og "trass". Men er det bare litt kaldt, så kan jeg velge å la hen slippe, men da følger jeg nøye med. Men virkelig, dette har da vel ikke du noe med? Er vi dårlige foreldre fordi vi lar barna få kjenne litt på det og erfare selv? Neppe. Anonymkode: 7ec2b...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #20 Skrevet 16. desember 2019 Hadde ikke latt ungen gå uten lue eller jakke da. Luekampen er tatt, vottene er mer på gli nå enn tidligere. Bare så det er sagt. Men jakke i bil brukes ikke, uansett om den er kald eller varm. Vi har ullklær og pledd. Anonymkode: 7ec2b...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå