Gå til innhold

Bytte støtfanger selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bilen min hadde date med veikanten forje uke, og jeg må bytte ut støtfangeren forann. Jeg har fått tak i en brukt fra et bilopphøgeriet. Noen som vet om det er vanskelig å bytte den ut selv? Prøvde å google det, men fant ikke noe ordentlig svar på det

Anonymkode: 12366...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bilen min hadde date med veikanten forje uke, og jeg må bytte ut støtfangeren forann. Jeg har fått tak i en brukt fra et bilopphøgeriet. Noen som vet om det er vanskelig å bytte den ut selv? Prøvde å google det, men fant ikke noe ordentlig svar på det

De fleste tilfeller er det rimelig enkelt. Ligger mange forslag på youtube. Finner du ikke egen bil kan det god være at tilsvarende har omtrent lik fremgangsmåte. Kjører du avensis men ikke finner 100% riktig modell så sjekk ut om det finnes fra forrige utgave eller f.eks Corolla /  Auris. Sannsynligvis har de valgt omtrent samme løsning.

Har du allerede en brukt støtfanger burde det være enkelt å finne igjen festepunktene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det finnes en gjør det selv håndbok for bilen din. Kanskje på biblioteket?

Jeg kjøpte denne for mange år siden og har tjent den inn noen hundre ganger 😊

Haynes Reparationshandbok, Volvo 340, 343, 345 & 360, Universal

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant utav det, og støtfangeren er nå byttet ut 😊 fint å ikke være avhengig av verken mann eller verksted 💪😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fant utav det, og støtfangeren er nå byttet ut 😊 fint å ikke være avhengig av verken mann eller verksted 💪😊

:5:

Anonymkode: e3767...cc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott!

Så kan du tenke på at mye av slitedelbyttingen ikke har så veldig mye høyere vanskelighetsgrad til en senere anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skrudde man på bil før YouTube og Google? 

Anonymkode: f78c0...2a9

For den enkelte bileier var det f.eks Haynes håndbøker som forklarte ting.

Verkstedene hadde kunnskap og manualer i bokform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...