AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Hei. Jeg var på sommerferie hos familie og prøvde da røyk. Ble avhengig etterhvert og nå røyker alle 3 bestevenninnene mine også. Jeg har ikke mast på at de skal begynne, men føler nå skyld i at de røyker også:/ bør jeg føle slik? Anonymkode: c32bb...647
sommerfugl154 Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Ja jeg tenker at du bør føle skyld ovenfor deg selv og over at du naturlig nok også har påvirket venninnene dine. Selv om alle har et ansvar for seg selv. Nå bør du reflektere over det, og slutte og røyke. Jo raskere du greier det nå, jo bedre fordi ofte er den psykiske avhengigheten man får etter mange år nesten verre enn den fysiske. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Ja, og dere burde gå sammen om å slutte Anonymkode: 1c6a9...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Vel, jeg går ut fra at dere alle er voksne (eller i det minste jevngamle)? Da tenker jeg at alle har ansvaret for sine egne valg. Selv om ens venninne røyker, trenger man ikke begynne av den grunn. Så det synes jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for, egentlig. Men du burde jo slutte for din egen del, og de burde jo også slutte. Anonymkode: f7812...d35 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Dust. Det er bare å slutte. Se noen videoer om hva som skjer med hud og utseende når man røyker i noen år. Du driter vel i lunger og kreft og kols, men hva med huden? Anonymkode: 8c2ce...2b7 1
Thyra Skrevet 17. desember 2019 #6 Skrevet 17. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg var på sommerferie hos familie og prøvde da røyk. Ble avhengig etterhvert og nå røyker alle 3 bestevenninnene mine også. Jeg har ikke mast på at de skal begynne, men føler nå skyld i at de røyker også:/ bør jeg føle slik? Anonymkode: c32bb...647 Om du begynte i sommerferien i år, burde du ikke være så innrøykt enda, så det burde gå greit å slutte. Det samme med dine venninner.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #7 Skrevet 17. desember 2019 22 hours ago, sommerfugl154 said: Ja jeg tenker at du bør føle skyld ovenfor deg selv og over at du naturlig nok også har påvirket venninnene dine. Selv om alle har et ansvar for seg selv. Nå bør du reflektere over det, og slutte og røyke. Jo raskere du greier det nå, jo bedre fordi ofte er den psykiske avhengigheten man får etter mange år nesten verre enn den fysiske. Som du sier, alle har et ansvar for seg selv, og man kan ikke gå rundt å føle skyld bare fordi man har venninner som aper etter dårlige vaner man selv tillegger seg. Det får være måte på. Anonymkode: 8ebb2...a76
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #8 Skrevet 17. desember 2019 Det er veldig enkelt å slutte å røyke. Jeg slutta etter 10 år. Anonymkode: 12b6a...8d7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #9 Skrevet 17. desember 2019 Man er ansvarlig for egne valg. Du er ansvarlig for din røyking, venninnene dine for sin røyking. Anonymkode: e2888...f6a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 Vel vel... de får stå for valget selv da, tenker ikke mer på det Er vel uansett ikke unormalt at venninnegjengen gjør det samme! Anonymkode: c32bb...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå