AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Del Skrevet 16. desember 2019 Det blir ribbe på julaften, og da trenger vi ertestuing, rødkål og surkål som tilbehør. Hvilke merker/produsenter foretrekker du? Har hørt at ertestuingen som kun tar 5 minutter ikke er noe god, ellers er jeg ganske blank.. Dere må gjerne dele oppskrifter på hjemmelaget tilbehør, men jeg kommer uansett til å kjøpe halvfabrikata til denne dagen. Er nok som skal gjøres fra før🙈 Anonymkode: 2eae1...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Del Skrevet 16. desember 2019 Ertestuingen tar like lang tid å lage som pose- om ikke kortere. Rødkålen kokte jeg for noen uker siden, den skal bare tines og varmes. Surkål blir "Noras", av vane. Tipper den smaker likt som den fra first price. Anonymkode: 562fc...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. desember 2019 #3 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg kjøper erter på boks, putter de i gryte med melk og smør og stamper det, smaker til med salt og pepper. Rødkål og surkål, kjøper bare Nora sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 16. desember 2019 #4 Del Skrevet 16. desember 2019 Ertestuing er jeg vant til å lage av tørkede erter, blir vel eldorado. Du kan lage i dag (i morgen rettere sagt, må legges i bløt). Kan lage opp mange porsjoner og fryse i poser eller bokser. Trenger bare tines og varmes. Men når sant skal sies, toro sin som tar 20 minutter er nesten like god, bare bruk mer smør enn det som står på tilbredningen til jul. Jeg ville ikke brukt de 20 minuttene på julaften, da er ferdig hjemmelaget i microen kjappere. Rødkål og surkål smaker likt uansett merke bortsett fra den ferske i grønnsaksavdelingen. Den er veldig god, smaker hjemmelaget. Anbefales varmt. Jeg liker den hermetiske også, men den er ikke akkurat festpreget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prague Skrevet 16. desember 2019 #5 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg pleier å bruke parisersurkålen fra Nora, alle her hjemme liker den 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå