Gå til innhold

Mødrehjem og ev. jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli plassert på mødrehjem hvis man har jobb? Hvordan fungerer det? Såvidt jeg har skjønt kan man sendes til et mødrehjem hvorsomhelst i landet, og i min bygd benyttes ofte et mødrehjem flere timer unna. Hvordan blir det da hvis man har fast jobb, og må være på mødrehjemmet i uker og måneder av gangen? 

Anonymkode: 1d2bd...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulønnet permisjon.

Anonymkode: 20879...f59

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulønnet permisjon.

Anonymkode: 20879...f59

Hvordan får en da råd til utgifter?

Anonymkode: 55018...d0e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får en da råd til utgifter?

Anonymkode: 55018...d0e

Ja, det lurer jeg også på. Hvis man må ra ulønnet permisjon blir det veldig vanskelig å betale husleie, strøm, og andre faste utgifter. I tillegg mister man sykepengerettigheter hvis man tar ulønnet, og det er jo veldig dumt. 

Skrevet

Hvis du er såpass at du trenger mødrehjem så får du sikkert sykmld til et slikt opphold. Er det barnevernet som krever at du skal dit? Så får du nok dekt det økonomiske gjennom de eller sosialkontoret vil jeg tro. 

Anonymkode: 58f8f...04c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bli plassert på mødrehjem hvis man har jobb? Hvordan fungerer det? Såvidt jeg har skjønt kan man sendes til et mødrehjem hvorsomhelst i landet, og i min bygd benyttes ofte et mødrehjem flere timer unna. Hvordan blir det da hvis man har fast jobb, og må være på mødrehjemmet i uker og måneder av gangen? 

Det heter ikke mødrehjem men familiehjem/familiesenter. Stemmer det andre har svart deg.

《I løpet av de siste årene har vel de fleste mødrehjem skiftet navn til familiesenter.》

Anonymkode: 405ce...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...