AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Jeg synes det er slitsomt å skravle i flere timer på en date. Spesielt første date. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan man kan ha så mye å prate om. Siste date jeg var på så gikk praten veldig fint den første 1,5 timen, men så begynte praten å gå på tomgang (føler liksom det er begrenset hvor mye man kan prate om i strekk på en bar). Føler det har vært mye av det samme med alle datene jeg har vært på. Er det da greit å avtale 1t /1,5t, og heller avtale ny date om kjemien var bra? Anonymkode: d7eb5...113 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Sikkert innafor det. Liker å planlegge aktiviteter der praten ikke nødvendigvis er hovedmålet. Spasertur, joggetur, spise lunsj elns. Gir naturlig rom for stillhet. Anonymkode: 92b64...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert innafor det. Liker å planlegge aktiviteter der praten ikke nødvendigvis er hovedmålet. Spasertur, joggetur, spise lunsj elns. Gir naturlig rom for stillhet. Anonymkode: 92b64...6d4 Første daten min sist varte i 5 timer men det var pga av at vi badet og kjørte sklier og boble bad og så kino etc. Det var i mars 2019... som jeg savner den mannen fortsatt😔 Anonymkode: 03cf2...985
OnFire Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Ville ikke tatt første daten på en restaurant/kafé/bar. Da bør man isåfall være temmelig sikker på at man er utadvendt nok til å anta at praten vil gå knirkefritt, og ikke bare de første ti minuttene. De to siste damene jeg har truffet var jeg med i et par timer første gangen.
draug 75 Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Jeg husker en gang, ei jeg datet "fikk en telefon" etter en halvtime. Hun fortalte meg seinere det at det var en ting hun hadde lagt seg til å ha en alarm tretti førti minutter uti daten, som påskudd for å stikke av når det ble for kjedelig. (I dette tilfelle så ble vi sittende enda halvannen time før vi ble enige om å treffes igjen, hjemme hos meg. Så frykten hennes var ubegrunnet sånn sett.) Det er tragisk at ikke folk klarer å skjønne at dette ikke går bra, her er det ingen ting... Man man håper vel for sterkt. Med det sagt, som man forstår: jeg har ingen tro på at det på forhånd skal være satt en tidsfrist på første date. Man merker om det er noe etter tretti minutter - min gamle flamme nevnt over var inne på noe der. Og skjer det ikke noe, alt går i sirup og de pinlige stillhetene blir mange og lange, så får man innse at dette det går ikke til alters og ikke til sengs og så får man bare bite i seg skuffelsen og si velvel... Annerledes er det hvis det skjer noe. Da følger det som en naturlov at man blir sittende både en og to timer. Men det er da han som er littegranne slu skjønner at daten må avsluttes likevel, før spenninga begynner å forta seg. Heller la spenninga gjære til andre date.
SM30 Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er slitsomt å skravle i flere timer på en date. Spesielt første date. Egentlig skjønner jeg ikke hvordan man kan ha så mye å prate om. Siste date jeg var på så gikk praten veldig fint den første 1,5 timen, men så begynte praten å gå på tomgang (føler liksom det er begrenset hvor mye man kan prate om i strekk på en bar). Føler det har vært mye av det samme med alle datene jeg har vært på. Er det da greit å avtale 1t /1,5t, og heller avtale ny date om kjemien var bra? Anonymkode: d7eb5...113 Det skal ikke være slitsomt, da har ikke kjemien vært der - eller du har vært passiv og "kjedelig" selv. Hvis de fleste datene DU drar på ender slik er det kanskje deg det går på å ikke alle andre..? 24 minutter siden, OnFire said: Ville ikke tatt første daten på en restaurant/kafé/bar. Da bør man isåfall være temmelig sikker på at man er utadvendt nok til å anta at praten vil gå knirkefritt, og ikke bare de første ti minuttene. De to siste damene jeg har truffet var jeg med i et par timer første gangen. Det bør man nok være ja, men det er også den mest naturlige arenaen for en førstedate.De tre siste datene jeg var med varte hele kvelden og det var veldig hyggelig alle gangene. Folk flest er jo hyggelige og interessante hvis man selv klarer å få litt ut av de. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Jeg har enda ikke vært på en date som varer under 5 timer, selv om det det ikke har blitt noe mer. Med hun jeg dater nå var første og andre date 6-8 timer. Anonymkode: 8b4a2...aac
Daria Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Hvis den jeg skulle møte på forhånd ville sette en tidsfrist på daten, tror jeg at jeg ville trukket meg - det lyser ikke akkurat interesse og engasjement. Går det skeis og samtalen går i stå og alt faller sammen etter en time, så er det helt greit å drikke ut og si takk for nå, men hvis motparten på forhånd er så usikker på meg og oss og situasjonen at han trenger en forhåndsavtalt nødutgang, kan det være det samme. Ta da heller initiativ til en aktivitet som har en naturlig avslutning og relativt kort varighet, som enkelt kan forlenges etter ønske. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 4 hours ago, SM30 said: Det skal ikke være slitsomt, da har ikke kjemien vært der - eller du har vært passiv og "kjedelig" selv. Hvis de fleste datene DU drar på ender slik er det kanskje deg det går på å ikke alle andre..? Det bør man nok være ja, men det er også den mest naturlige arenaen for en førstedate.De tre siste datene jeg var med varte hele kvelden og det var veldig hyggelig alle gangene. Folk flest er jo hyggelige og interessante hvis man selv klarer å få litt ut av de. Poenget er egentlig at jeg synes det å prate i mange timer er slitsomt uansett. Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i å prate (mye) generelt, altså så er jeg ikke utgangspunktet en skravleperson. Verst er det når det er jeg som må føre samtalen og stille spørsmål, noe tendensen ofte har blitt, og da blir det enda mer slitsomt. Jeg har tenkt på det med aktivitet og synes det høres ut som en god idé. Perfekt for min del hadde feks vært brettspilldate eller noe annet low-key ved siden av, kanskje jeg skal foreslå det neste gang (såfremt den andre også er interessert i feks brettspill). Anonymkode: d7eb5...113
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 4 hours ago, draug 75 said: Annerledes er det hvis det skjer noe. Da følger det som en naturlov at man blir sittende både en og to timer. Men det er da han som er littegranne slu skjønner at daten må avsluttes likevel, før spenninga begynner å forta seg. Heller la spenninga gjære til andre date. Det var litt av det jeg mente med åpningsinnlegget. Hvis man merker at praten går bra, så kunne det vært greit å avslutte før alt begynner å gå på tomgang. Anonymkode: d7eb5...113
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #11 Skrevet 17. desember 2019 On 12/16/2019 at 11:25 AM, AnonymBruker said: Jeg har enda ikke vært på en date som varer under 5 timer, selv om det det ikke har blitt noe mer. Med hun jeg dater nå var første og andre date 6-8 timer. Anonymkode: 8b4a2...aac Hva driver dere med i alle de timene? Anonymkode: b1efb...290
SM30 Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva driver dere med i alle de timene? Anonymkode: b1efb...290 Prater og drikker øl-vin-drinks
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva driver dere med i alle de timene? Anonymkode: b1efb...290 Mest prat faktisk, men ikke på samme sted. Gjerne kombinert med f.eks. gåtur, ta en kaffe eller øl, spise mat osv. Timene går fort når man ikke er på samme sted hele tida. Jeg ser ofte at mange er engstelig for å gå tom for emner å prate om, men jeg har ikke opplevd det så langt selv om jeg er litt innadvendt. Anonymkode: 8b4a2...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå