Gå til innhold

Stresser dere med bryllupsplanleggingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på om dere andre synes det er mye stress med å planlegge bryllup, eller mest kos. Selv har jeg vært veldig bevisst på fra starten at forventningene og planleggingen skal være halve moroa. Vi har hatt god tid (over ett år) til å få på plass detaljer og jeg synes generelt det har vært utrolig gøy i denne ventetiden.

Må likevel innrømme at jeg synes det har vært litt styr med anskaffelse av brudekjole, vanskelig å velge, man går opp/ned i vekt etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare kost meg med forberedelsene så langt. Synes det er veldig gøy, og vi har også hatt ganske god tid på oss så har ikke følt noe stress.

Det vil sikkert være mer å gjøre når det er enda litt nærmere bryllupet, men foreløpig tar vi det ganske rolig. Er alltids noen ting som må ordnes, men det koser vi oss med!

Skrevet

Hos oss var det litt begge deler - men mest moro. Aller mest moro var det når brikkene begynte å falle på plass og bryllupet vårt tok form. Vi jobbet mye med å skape en helhet. Ettersom vi giftet oss om vinteren, ville vi at vintertemaet skulle komme godt frem.

Da dagen endelig kom, var alt ordnet med og vi kunne bare nyte alt som skjedde rundt oss. Bryllupet vårt ble akkurat slik vi ønsket at det skulle være.

Ser det ikke er så lenge til du skal gifte deg nå. :wink: Jeg følte at det ble litt stress i de siste ukene, nettopp fordi det er så mange smådetaljer man ikke kan få ordnet med før helt opptil bryllupet. Men alt ordner seg og alt kommer til å gå kjempebra, så bare fortsett å kose deg med forberedelsene. Jeg hadde fri fra jobb hele siste uken før bryllupet - og det var gull verdt. Da får man tid til litt hvile innimellom også.

Skrevet

Vi har bestemt oss for at vi vil unngå stress i forbindelse med bryllupet:-) Vårt hovedformål er derfor at det skal være avslappende og koselig først og fremst.

(Hender jeg må hente frem det mottoet når jeg baller tankene inn i valg og farger og bordpynt etc...:-)

Nå blir vi jo veldig få i bryllupet (med overlegg) og det hjelper naturligvis på stressfaktoren :)

Skrevet
Nå blir vi jo veldig få i bryllupet (med overlegg) og det hjelper naturligvis på stressfaktoren :)

Samme her... :wink:

Gjest Rikke
Skrevet

Jeg nekter å tro at alles bryllupsplanleggingstid er like rosenrød som dette...? Nå er det tre og en halv uke til jeg skal gifte meg, og jeg synes stresset begynner å bli i meste laget. Jeg er nok kanskje litt over gjennomsnittet opptatt av detaljer og at gjestene skal ha en god opplevelse, men ingen bridezilla av den grunn. Det skal ikke så veldig mye til før samboern min og jeg begynner å "krangle" (ikke seriøs uvennskap) om div bryllupsting, mest fordi han synes jeg er litt for opptatt av detaljene og fordi han mest sannsynlig er som brudgommer flest. Ikke fortell meg at det er mange av gutta våre som er opptatt av blomster og servietter? Så innimellom gleder jeg meg til hele dette er over, egentlig. Det er fryktelig mye jeg skal gjøre som jeg ikke kan gjøre før en ukes tid før dagen, så det er nok det som stresser meg mest, at jeg ikke kan begynne med alt nå. Jeg har hele tiden vært veldig opptatt av å ikke "ta av" og synes ikke jeg har gjort det, men stressende, JO, det er det!

Skrevet

Jeg er ikke stresset i det hele tatt. Litt under 3 uker igjen til den store dagen, og jeg er veldig rolig. Begynner vel snart å stresse over at jeg ikke stresser.

Vi skal ha festen på et hotell, så mye er jo ordnet der. Ellers så har jeg ordnet alt selv, og har aldri følt vi må stresse med noe.

Gjest Anitamor ikke innlogget
Skrevet

Jeg er farlig avslappet kjenner jeg, men tror jeg har kontroll på det meste. Har kost meg veldig med planleggingen men må nok begynne å være litt mer strukturert. Blant annet på høy tid å lage og sende ut invitasjonene, men så fikk jeg lyst til å pusse opp stuen og nå er det heltidsprosjekt :-)

Synes det er kjempeviktig at tiden før bryllupet blir så hyggelig og lite stressende som mulig. Det er jo en tid vi skal se tilbake på med glede, ikke bare den ene dagen.

(spør meg 2-3 uker før bryllupet og jeg er sansynligvis i ferd med å få mitt tredje hjerteinfarkt og ler hånlig av min tidligere optimisme) :ler:

Skrevet

Jeg var ganske pjusk fra påske til nå veldig nylig, og er fremdeles ikke helt frisk. Så jeg har ikke orket å stresse så veldig mye, men nå har vi kontroll på ting. Tror jeg. 3 dager igjen, og det meste er i boks.

Fordelen er at vi skal ha festen på et veldig fint sted, så jeg har faktisk gitt blanke i pynting. Bortsett fra blomstene. Vi bruker røde roser som gjennomgangstema på invitasjoner og andre trykksaker, så da ville jeg gjerne ha røde roser i buketter på bordene. Det er opp til blomsterdamen å få det til å se skaplig ut. Kirken er også pen, vi vurderer litt fram og tilbake å bestille noen liljer, men det er det vi vurderer av pynting der.

KJolen fant jeg i fjor sommer, men sambo var litt i seneste laget med sin sjakett. Jeg gadd ikke bry meg med det, han hadde muligheten til å leie, så det ble ingen krise. Håper han har lært til neste gang han skal ha noe fancy...

Jeg har tatt fri de siste 3 arbeidsdagene, så fra i morgen kan jeg stresse med resten av tingene. Men alle de store viktige tingene er i boks nå, som prøvingspapirene til vielsen, depositum til hotellet og bordkort. Resten får komme av seg selv...

Catzy

Gjest gjest1
Skrevet

Stresset litt i forrige uke over alle småting som måtte gjøres denne siste uken. Men med en liste så var det egentlig ikke så mye og jeg syns det går over all forventning.

Syns jeg har hatt god nok tid til å planlegge (10 mnd) og siden vi skal ha selskapet på ett selskapslokale som ordner med pynt, mat og alt det andre som hører med der så har det blitt mindre ting for meg å styre med.

Men gommen har ikke bestandig vært like ivrig med småtingene men har selvsagt vert med på alle avgjørelser. Men jeg er ikke så detaljfreak heller da....

Skrevet

Lørdagskvelden tittet sambo og jeg over budsjettet og gjøremål som jeg har laget i excel, og da kommenterte han at han hadde aldri trodd da han fridde at det var så omfattende å skulle gifte seg :ler:

Enda han sa etter han hadde fridd at han håpet på kirkebryllup og at vi skulle be "hele gjengen" (vi blir 60-70 stk).

Enda så er ikke jeg noen detaljfrik heller. Men det er utrolig allikevel hvor mange punkter det blir med hele sullamitten.

Men for å svare på spm - nei, ikke noe stress her foreløbig (Spør meg uka før :ler: ) Eller kanskje jeg burde bli litt småstresset - sydama som holder på med brudekjolen, som ikke er halvferdig enda, har akkurat strekt ei sene i handa og kan ikke sy før den har blitt bra :oops: :-?

Skrevet

Ikke noe stress i det hele tatt. Vi skal ha festen på hotell, så mesteparten blir ordna der. Har hatt over ett år på planleggingen, og alt har blitt gjort litt etter litt. Føler vi har full kontroll.

Men nervøs - det er en annen ting. Kjenner det kribler i magen når jeg tenker på å gå opp kirkegulvet...

Skrevet

Jeg har ikke stresset i det hele tatt! Er nesten litt overrasket over at det er så lite å gjøre.

Nå er det litt over en uke igjen, og alt er klart.

Vi har bevisst valgt å gjøre det enkelt for oss selv. Vi skal ha festen på restaurant, og lar de ta ansvar for alt som trengs. Jeg aner f.eks ikke hvordan serviettene og lysene vil se ut (annet enn at de er hvite :wink: )

Min kjære fridde for 6 mnd siden, og det har vært mer enn nok tid!

Gjest gjest1
Skrevet

Niks stress her! ;) Berre kos kos koooos!!!! :sjarmor:

Skrevet

Har ikke stressa noe med planleggingen, ikke enda ihvertfall :ler:

Vi skal ha festen på en gjestegård, så de ordner med mat, drikke, pynting osv..

Vi måtte bare gi beskjed om hvordan vi vil ha det, så fikser de resten.

Men, jeg sitter nå med en dårlig følelse av at det blir litt stress den siste uka :roll:

Jeg har bestilt lys og bordkortholdere + div bordpynt fra USA, og det har ikke kommet enda, og nå er det bare litt over en uke igjen.

Ser for meg i verste fall en vill jakt på nye lys+++ de siste dagene :evil:

Men, det går vel på et vis, det også :ler:

Skrevet

Stresser? Ikke akkurat... :hoho: Har ikke planlagt noe enda, vi. ;)

Skrevet

Akkurat nå må jeg innrømme at jeg er litt stressa. Det er tre dager igjen og jeg har ikke helt kontroll på hva som egentlig gjenstår.

Mitt antrekk er ikke ferdig, forlover sitt antrekk er ikke ferdig. Det er kaos over alt inne i huset, og i går begynte håndverkere å skifte taket vårt så nå er huset prydet med stillas og container. I morra kommer 5 overnattingsgjester, og på fredag kommer 5 til.

Ellers tror jeg vi skal klare å komme i havn på alt som står på listene(hvis vi finner dem). Er mer bekymra over det som ikke står på listene - hva har vi glemt å tenke på mon tro?

Skrevet

Jeg har stresset mye mindre enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Hadde litt problemer med å få nok servitører ettersom det er ferietid, men ellers så har alt gått på skinner. Blir nesten litt rørt av alle som tar kontakt og tilbyr seg å hjelpe. Jeg har også en super forlover som stiller opp både praktisk og med erfaring fra sitt eget bryllup.

Skrevet

Stresser ikke egentlig, nei. Føler jeg har alt under kontroll, vel 3 uker før bryllupet.

Men, blir VOLDSOMT stresset av alle som spør om jeg ikke er stresset!!

Det er så mange velmenende kollegaer og venner som hele tiden spør om vi er ferdige med forberedelsene, om jeg har husket på alt, om jeg sører for å få slappet av os.v at jeg blir stresset av dette.

Blir litt nervøs av slikt også....

Litt sånn" Jeg har sikkert glemt noe siden jeg er så rolig og alle forventer at jeg skal ha dårlig tid...:" :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...