Gå til innhold

Jeg er så pisslei preik om klimaet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må dere for f... holde kjeften på dere! Dere bruker jevnlig privatfly og har ellers et skyhøyt forbruk, men oss vanlige mennesker skjeller dere ut for bare å slippe en fjert eller to for mye. Kan dere ikke bare reise langt pokkerivold hele gjengen?!

Klimakrisen er et påfunn for å tjene vanvittige summer med penger; det foreligger ingen objektiv vitenskap som demonstrerer at CO2 er farlig for klimaet.

Anonymkode: 7f035...119

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere for f... holde kjeften på dere! Dere bruker jevnlig privatfly og har ellers et skyhøyt forbruk, men oss vanlige mennesker skjeller dere ut for bare å slippe en fjert eller to for mye. Kan dere ikke bare reise langt pokkerivold hele gjengen?!

Klimakrisen er et påfunn for å tjene vanvittige summer med penger; det foreligger ingen objektiv vitenskap som demonstrerer at CO2 er farlig for klimaet.

Tull.

Bare fordi du ikke liker det eller skjønner det er det ikke usant.

• Liker 21
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er pisslei mennesker som deg.... Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte ass

• Liker 18
Skrevet

Du må nok nødt til å bli vant til det. Det kommer bare til å blir mer og mer prat om dette de neste 100 årene.

"Klimakrisen er et påfunn for å tjene vanvittige summer med penger", du, det skulle jeg virkelig ønske! Dessverre så er klimakrisen reell og forskerne innrømmer nå at det er sannsynlig at tingenes tilstand faktisk er mye verre enn de trodde.

Hvis ikke hele verden legger om måten de lever på frivillig, så kommer de til å bli tvunget til å gjøre det når økosystemene kollapser og vi ikke lenger kan produsere nok mat.

Anonymkode: 182e4...9fa

• Liker 6
Skrevet

Enig med ts.

Anonymkode: 90332...621

• Liker 7
Skrevet

100% enig med TS "klimakrisen" = største svindel i noensinne! 

Anonymkode: b0202...c09

• Liker 14
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke det private jetflyet du sier at jeg har.... Kanskje det er skult bak all dokumentasjonen om klimaendringer og menneskets påvirkning på både jordkloden og alle levende vesener vi deler den med. To gode tips til deg og alle dine like: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2018/KMTE50002518 og https://tv.nrk.no/serie/the-big-challenge/2019/DMTV23100319/avspiller

Anonymkode: cb7e8...71e

• Liker 5
Skrevet

Jeg er så drittlei klimadebatten at jeg hiver alt som jeg kunne gitt bort, i søppla.

Anonymkode: 86b39...7af

• Liker 6
Skrevet

Lille Norge med 5 mil innbyggere skal redde kloden?   TULL   Hva med Kina og India?   2 store klimaverstinga med hvor mange innbyggere?

Noen som kan si meg hvor mye Norge forurenser i promille?

• Liker 13
Skrevet

Dommedagsprofetene i den nye kulten ved navn 'klimakrisen' er de farligste idiotene i vår tid.

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, LiseTV said:

Lille Norge med 5 mil innbyggere skal redde kloden?   TULL   Hva med Kina og India?   2 store klimaverstinga med hvor mange innbyggere?

"Vi skal ikke gjøre noe fordi noen andre er verre!" Er dette barnehagen? For det er det eneste stedet sånn argumentering fungerer.

Anonymkode: 182e4...9fa

• Liker 8
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

"Vi skal ikke gjøre noe fordi noen andre er verre!"

Det er en helt legitim argumentasjon. Norge kan ikke gjøre noe som helst for å forverre eller forbedre klimaet.

• Liker 7
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

100% enig med TS "klimakrisen" = største svindel i noensinne! 

De fleste taper på at det er klimakrise...

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, LiseTV skrev:

Norge ligger på 0.3% (eller 3 promille) av det totale utslippet. 

De to klimaverstingene er faktisk Kina (22.2%) og USA (18.4%). På 3-5. plass har vi Russland, India og Japan med ~5% hver. 

0.3% er ikke mye av 100%, men det er litt med tanke på vår lille befolkning. 

Vil tro at Kina ligger så høyt oppe på grunn av alt de produserer aka "Made in China".

Vi kan så klart gjøre 0.3% om til et lavere tall (0.1-0.2% på det beste), men det er bedre å rette fokuset andre steder enn lavere CO2 utslipp som renere hav, bedre kildesortering/gjenvinning.

Det skal også sies at Kina gjør en del store endringer.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, abc123detvardet skrev:

De to klimaverstingene er faktisk Kina (22.2%) og USA (18.4%). På 3-5. plass har vi Russland, India og Japan med ~5% hver. 

Vil tro at Kina ligger så høyt oppe på grunn av alt de produserer aka "Made in China".

Vi kan så klart gjøre 0.3% om til et lavere tall (0.1-0.2% på det beste), men det er bedre å rette fokuset andre steder enn lavere CO2 utslipp som renere hav, bedre kildesortering/gjenvinning.

Norge må vel da bli en klimaversting. Med 0,3% på våre drøye 5 millioner mennesker. I forhold til folketall skulle vi hatt 0,04%. Altså nesten 10 ganger mer enn vi burde. Kina har jo bare litt mer enn folketallet tilsier. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Brunello skrev:

Norge må vel da bli en klimaversting. Med 0,3% på våre drøye 5 millioner mennesker. I forhold til folketall skulle vi hatt 0,04%. Altså nesten 10 ganger mer enn vi burde. Kina har jo bare litt mer enn folketallet tilsier. 

Til å være et iland og at vi driver med olje er ikke 0.3% så ille.

Til sammenligning ligger Sverige og Danmark på 0.2%.

Hvis vi ser på klimautslipp i Europa ligger Norge ikke så dårlig an.

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Klimaverstingene du snakker om har flest innbyggere også.. india og kina har over 1 milliard mennesker hver.... er de virkelig verst mtp per innbygger? Ingen av landene er i dag i-land heller. Når de har kommet seg opp til i-land nivå starter nok afrika masseproduksjonen og blir «versting» 

Anonymkode: 60e98...961

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klimaverstingene du snakker om har flest innbyggere også.. india og kina har over 1 milliard mennesker hver.... er de virkelig verst mtp per innbygger? Ingen av landene er i dag i-land heller. Når de har kommet seg opp til i-land nivå starter nok afrika masseproduksjonen og blir «versting» 

Anonymkode: 60e98...961

1. Det er god sammenheng mellom iland og uland og hvor de ligger på listen, men det finnes avvik.

2. Nevnte aldri India som en klimaversting, der nevnte jeg Kina og USA. Valgte å nevne 3-5. plass for å se hvor stor forskjell det var mellom de to første og de tre neste.

3. Kina har veldig høy CO2 utslipp grunnet høy forbruk av kull

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av landene er i dag i-land heller. Når de har kommet seg opp til i-land nivå starter nok afrika masseproduksjonen og blir «versting» 

Ja, det er en nok en realitet dessverre. Kina har begynt å gjøre en del klimavennlig tiltak, mest grunnet den svært dårlige luftkvaliteten i de store byene.

Skrevet
6 timer siden, abc123detvardet skrev:

Det betyr jo at hver innbygger i Norge har dobbelt så stort utslipp som nabolandets. Da bør vi gjøre noe.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, abc123detvardet skrev:

Det du skriver betyr at det er svært viktig st de europeiske landene gjør noe. Norge inkludert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...