Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av mennesker som Paller inn de verste fornærmelser som komplimenter mens de gliser og falsker seg til......

min svigerinne er verre enn verst på dette her, og du skjønner aldri hva du har gjort henne. Når du har vært sammen med henne er du bare helt datt ut og går og grubler på hva i alle dager det var hun mente med ditt og datt. I fjor begikk vi kardinalsynden og gi julegaver. Fikk det vel gnidd inn på fem ulike måter innpakket i hyggelige fraser mens hun trippet rundt og delte  orthoreksien sin med hele slekta slik at ingen turte spise noe til slutt. Vi er invitert på julebesøk dit i romjula og jeg kjenner at jeg gruer meg så sinnsykt. 

Er dette et beste vest fenomen? Og hva er det som driver mennesker til å oppføre deg sånn? Jeg er ikke østlending, så for meg er det helt uforståelig hva som ligger bak. En spade er aldri en spade......

jeg blir helt sprø av slik hæslig oppførsel. 

Noen som kan gi meg et lite kurs slik at jeg klarer å møte henne med «gode svar «

jeg er fristet til å begynne å spørre «hva mente du egentlig med det du sa nå?» sånn egentlig egentlig ....

men kanskje gjør det bare ting verre....?

Anonymkode: bf685...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av mennesker som Paller inn de verste fornærmelser som komplimenter mens de gliser og falsker seg til......

min svigerinne er verre enn verst på dette her, og du skjønner aldri hva du har gjort henne. Når du har vært sammen med henne er du bare helt datt ut og går og grubler på hva i alle dager det var hun mente med ditt og datt. I fjor begikk vi kardinalsynden og gi julegaver. Fikk det vel gnidd inn på fem ulike måter innpakket i hyggelige fraser mens hun trippet rundt og delte  orthoreksien sin med hele slekta slik at ingen turte spise noe til slutt. Vi er invitert på julebesøk dit i romjula og jeg kjenner at jeg gruer meg så sinnsykt. 

Er dette et beste vest fenomen? Og hva er det som driver mennesker til å oppføre deg sånn? Jeg er ikke østlending, så for meg er det helt uforståelig hva som ligger bak. En spade er aldri en spade......

jeg blir helt sprø av slik hæslig oppførsel. 

Noen som kan gi meg et lite kurs slik at jeg klarer å møte henne med «gode svar «

jeg er fristet til å begynne å spørre «hva mente du egentlig med det du sa nå?» sånn egentlig egentlig ....

men kanskje gjør det bare ting verre....?

Anonymkode: bf685...366

Har du spesifikke eksempler?

Anonymkode: 84ede...516

• Liker 1
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Spør høyt og tydelig hver gang : hva mener du? *smil*

Alle andre vet om det også, men ingen tør å si noe for å påkalle seg hennes vrede.. Kjenner til typen. Jeg begynte å spørre hver eneste gang ; hva mener du? Syns du at jeg er.....? Jeg forstår ikke helt hva du mener, kan du utdype? Syns du at jeg er feit? Osv.. 

Skrevet

Best å unngå slike folk.. 

Anonymkode: 8fa0e...d71

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grunnkurs: 

En setning som "Åh, gjør du det på den måten, du?" kan brukes om det meste og rommer omtrent hva det skal være av skjulte budskap - fritt valg på øverste hylle :fnise: 

En klassiker, riktignok ikke veldig subtil, er å pakke inn en fornærmelse som en kompliment, f.eks "Du svetter lite til å være så feit." (Evt. "Du har jammen prestert godt til å ha såpass mangelfull kulturell håndbagasje.")

"Dette var noe av det bedre jeg har fått servert her i huset." er også en setning åpen for vill fortolkning. 

Lykke til og god jul til både deg og din svigerinne! ;) 

Endret av Ullvott
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...