AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Fikk vite av noen bekjente at faren min giftet seg forrige helg, og han har ikke sagt et pip til meg eller mine søsken! Damen det gjelder er utenlandsk og garantert ute etter pengene hans. Faren min er 67 år liksom, hvorfor gifte seg nå? Dessuten så begynte forholdet mellom de mens han var gift med ei annen, og hans kone var da døende (ikke min mor). Derfor er jeg utrolig forbanna på begge to, umoralske drittfolk. Har mest lyst å kutte kontakten egentlig, han prioriterer bare hun nye dama og hennes barn, og gir fullstendig f i oss. Skal møte faren min til lunch i morgen, jeg er så jævlig forbanna, men lurer på om jeg skal la vær å nevne det siden det er jul og meningen at vi skal ha en hyggelig julelunch? For det nytter ikke å snakke med han, faren min er sykt egoistisk og nekter alltid å innrømme at han gjør noe galt. Tenkte bare få litt råd her, jeg syns hele situasjonen er vanskelig. Søsteren min var helt hysterisk på fredag. Prata med henne i flere timer og endte med at hun måtte få en Imovane av meg pga hun var helt fra seg. Denne stemoren vår er en bitch også, bare så det er sagt. Oppfører seg utrolig stygt mot min bror blant annet, og driver med forskjellsbehandling. Jeg nekter å snakke med henne. Noen som har opplevd noe lignende? Hvordan taklet dere situasjonen? Anonymkode: b37ad...994
Gjest Lasox Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk vite av noen bekjente at faren min giftet seg forrige helg, og han har ikke sagt et pip til meg eller mine søsken! Damen det gjelder er utenlandsk og garantert ute etter pengene hans. Faren min er 67 år liksom, hvorfor gifte seg nå? Dessuten så begynte forholdet mellom de mens han var gift med ei annen, og hans kone var da døende (ikke min mor). Derfor er jeg utrolig forbanna på begge to, umoralske drittfolk. Har mest lyst å kutte kontakten egentlig, han prioriterer bare hun nye dama og hennes barn, og gir fullstendig f i oss. Skal møte faren min til lunch i morgen, jeg er så jævlig forbanna, men lurer på om jeg skal la vær å nevne det siden det er jul og meningen at vi skal ha en hyggelig julelunch? For det nytter ikke å snakke med han, faren min er sykt egoistisk og nekter alltid å innrømme at han gjør noe galt. Tenkte bare få litt råd her, jeg syns hele situasjonen er vanskelig. Søsteren min var helt hysterisk på fredag. Prata med henne i flere timer og endte med at hun måtte få en Imovane av meg pga hun var helt fra seg. Denne stemoren vår er en bitch også, bare så det er sagt. Oppfører seg utrolig stygt mot min bror blant annet, og driver med forskjellsbehandling. Jeg nekter å snakke med henne. Noen som har opplevd noe lignende? Hvordan taklet dere situasjonen? Anonymkode: b37ad...994 Har ikke opplevd noe lignende heldigvis... men gi faen i om at det er jul og ta opp diskusjonen med ham og ettersom han ikke prioriterer dere og dere andre søsken, men kun dama. Så ikke inviter ham til julefesten. Enkelt og greit! Hadde aldri akseptert slik holdning om å ikke invitere noen av sin egen familie til bryllupet og bare fortell det slik som det er at det dere er rett og slett skuffet over ham! Endret 15. desember 2019 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 Jeg kjenner en som gifta seg uten å fortelle det til barna sine. Eller, han har forresten enda ikke sagt noe. Det kom opp på facebooken til ungene. Den eldstre dattera hans er eldre enn kona. Brullypsbilder viser hele familien hennes der, og absolutt ingen fra hans side. De voksne barna ignorerer at han har giftet seg, de gratulerer ikke eller noe før han forteller det til dem selv. De ignoerer henne også nå. Kontakten mellom far og barna er kun såkalt pliktkontakt nå. Anonymkode: 22735...7d5 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Skjønner godt du er fortvilt. Min mor var gift med en mann i 30 år.. de skilte seg da han var utro og fikk seg en utenlandsk dame. Plutselig fikk jeg høre av andre at han hadde giftet seg med henne. Såg det også på fb. Når jeg var på besøk sa han ingenting om at de hadde vært i utlandet å giftet seg. Jeg spurte heller ikke. Dette er to år siden, han har enda ikke fortalt det. Skuffet. Begynner liksom å tenke.. hvor mye bryr du deg ?? Anonymkode: 2fb9d...833 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne stemoren vår er en bitch også, bare så det er sagt. Oppfører seg utrolig stygt mot min bror blant annet, og driver med forskjellsbehandling. Jeg nekter å snakke med henne. Anonymkode: b37ad...994 Jeg vet ingenting om stemora di, og du har helt sikkert rett i det du føler og tenker. Så det neste avsnittet har ingenting med om du har rett eller feil å gjøre: Men, hvis du ser det fra din fars synspunkt, så er det ikke så rart at dere ikke ble invitert, når det er slik du ser på hans kone. Anonymkode: fd427...66d 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 Jeg har vært i en lignende situasjon og bestemte meg å kutte kontakten helt etter en kjempediskusjon ( var vel egentlig mer krangel...). Min far endte opp med å være mer tilstedeværende og bry seg mer om både henne og hennes barn enn om oss som var hans biologiske ( til tross for at vi i alle år nærmest har sluppet alt iv har hatt i hendene for å hjelpe han da det trengtes ) barn og også små barnebarn. Synes det er båd trist og godt å ikke ha noe mer med han å gjøre. Det er godt å hele tiden slippe å føle at man må tygge for å få oppmerksomheten hans, men det er også trist å vite at ens egen far ikke bryr seg noe særlig om en. Særlig var det verst for barnebarna hans for de merket jo at han hadde null interesse samtidig som han kjøpte dyre gaver og gav opplevelser til den nye konas barn. Anonymkode: 6fbbb...243 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 Jeg tenker at alle foreldre har krav på et privatliv, og det at han har kjæreste får være hans greie. Vi barna har sagt klart i fra hva vi syns om det, men at han får styre på så lenge vi slipper å ha noe med denne damen å gjøre. Men å gifte seg, og ikke si noe om det, hva er greia med det? Og ikke invitere oss eller noe som helst. Utrolig frekt. De reiser dessuten hele tiden, på faren min sin regning. Hun har et pengeforbruk som er helt spinnvilt, men østeuropeiske damer er vel veldig materialistiske. Er bekymret for arven vår og, selv om vi er mest skuffa over at han ikke er åpen med oss barna. Om han bruker opp alle pengene sine så får han gjøre det, men det er liksom 0 respekt, og 0 ydmykhet. Og hun dama er katolikk og har vært med på utroskap, hvordan kan hun leve med seg selv? Hun VISSTE at han var gift og hadde en døende kone da de møttes. Har lyst å slå til henne kjenner jeg, er så sint. Hun har sendt ekstremt sårende meldinger + bilder til min bror. KLINEBILDER av seg selv og faren min! Det er bare ondskapsfullt! Anonymkode: b37ad...994 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #8 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i en lignende situasjon og bestemte meg å kutte kontakten helt etter en kjempediskusjon ( var vel egentlig mer krangel...). Min far endte opp med å være mer tilstedeværende og bry seg mer om både henne og hennes barn enn om oss som var hans biologiske ( til tross for at vi i alle år nærmest har sluppet alt iv har hatt i hendene for å hjelpe han da det trengtes ) barn og også små barnebarn. Synes det er båd trist og godt å ikke ha noe mer med han å gjøre. Det er godt å hele tiden slippe å føle at man må tygge for å få oppmerksomheten hans, men det er også trist å vite at ens egen far ikke bryr seg noe særlig om en. Særlig var det verst for barnebarna hans for de merket jo at han hadde null interesse samtidig som han kjøpte dyre gaver og gav opplevelser til den nye konas barn. Anonymkode: 6fbbb...243 Uff det høres utrolig leit ut! Skal ikke være sånn. Min far er veldig rar, han kan invitere på middag, men rett etter middagen kan han si "forresten jeg skal på bingo med Magda om 30 min, så du må nesten gå nå." Hva er vitsen med å invitere på middag når man bare skal stresse sånn? Når min mor inviterer på middag så er det god stemning og forventet at jeg blir en stund. Barnebarna (min søsters barn) blir også oversett, det er ikke koselig å dra på julemarked med morfar når han bare går rundt og stresser med klokka også rusher avgårde. Veldig trist, hele situasjonen. Anonymkode: b37ad...994
I Grosny Skrevet 15. desember 2019 #9 Skrevet 15. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk vite av noen bekjente at faren min giftet seg forrige helg, og han har ikke sagt et pip til meg eller mine søsken! Damen det gjelder er utenlandsk og garantert ute etter pengene hans. Faren min er 67 år liksom, hvorfor gifte seg nå? Dessuten så begynte forholdet mellom de mens han var gift med ei annen, og hans kone var da døende (ikke min mor). Derfor er jeg utrolig forbanna på begge to, umoralske drittfolk. Har mest lyst å kutte kontakten egentlig, han prioriterer bare hun nye dama og hennes barn, og gir fullstendig f i oss. Skal møte faren min til lunch i morgen, jeg er så jævlig forbanna, men lurer på om jeg skal la vær å nevne det siden det er jul og meningen at vi skal ha en hyggelig julelunch? For det nytter ikke å snakke med han, faren min er sykt egoistisk og nekter alltid å innrømme at han gjør noe galt. Tenkte bare få litt råd her, jeg syns hele situasjonen er vanskelig. Søsteren min var helt hysterisk på fredag. Prata med henne i flere timer og endte med at hun måtte få en Imovane av meg pga hun var helt fra seg. Denne stemoren vår er en bitch også, bare så det er sagt. Oppfører seg utrolig stygt mot min bror blant annet, og driver med forskjellsbehandling. Jeg nekter å snakke med henne. Noen som har opplevd noe lignende? Hvordan taklet dere situasjonen? Anonymkode: b37ad...994 Mulig stemor er bitch, men det må vel også regnes som bitchete å nekte å snakke med henne. Når alle barna har noe mot henne så er hun i en ubehagelig situasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Skrevet 15. desember 2019 Du har jo virkelig ikke en dritt med det. Har du vel? Hans valg, hans liv. Han visste vel at alle andre ville hatt noe utrivelig å mene om det så hvorfor inkludere dere da Anonymkode: 6ecc5...1e2 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, I Grosny skrev: Mulig stemor er bitch, men det må vel også regnes som bitchete å nekte å snakke med henne. Når alle barna har noe mot henne så er hun i en ubehagelig situasjon. Hun er et dårlig menneske med dårlige kristne verdier og 0 moral. Sånne drittfolk vil ikke jeg ha i livet mitt. Les også hvordan hun oppfører seg, hun sender stygge meldinger til broren min + hun har kastet masse bilder av moren hans. Anonymkode: b37ad...994 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #12 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har jo virkelig ikke en dritt med det. Har du vel? Hans valg, hans liv. Han visste vel at alle andre ville hatt noe utrivelig å mene om det så hvorfor inkludere dere da Anonymkode: 6ecc5...1e2 Jo det har jeg noe med faktisk, da det går ut over meg. Hadde du akseptert at faren din var utro mot moren din som var døende? Bare ledd o tatt imot elskerinnen med åpne armer? Anonymkode: b37ad...994 2
I Grosny Skrevet 15. desember 2019 #13 Skrevet 15. desember 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at alle foreldre har krav på et privatliv, og det at han har kjæreste får være hans greie. Vi barna har sagt klart i fra hva vi syns om det, men at han får styre på så lenge vi slipper å ha noe med denne damen å gjøre. Men å gifte seg, og ikke si noe om det, hva er greia med det? Og ikke invitere oss eller noe som helst. Utrolig frekt. De reiser dessuten hele tiden, på faren min sin regning. Hun har et pengeforbruk som er helt spinnvilt, men østeuropeiske damer er vel veldig materialistiske. Er bekymret for arven vår og, selv om vi er mest skuffa over at han ikke er åpen med oss barna. Om han bruker opp alle pengene sine så får han gjøre det, men det er liksom 0 respekt, og 0 ydmykhet. Og hun dama er katolikk og har vært med på utroskap, hvordan kan hun leve med seg selv? Hun VISSTE at han var gift og hadde en døende kone da de møttes. Har lyst å slå til henne kjenner jeg, er så sint. Hun har sendt ekstremt sårende meldinger + bilder til min bror. KLINEBILDER av seg selv og faren min! Det er bare ondskapsfullt! Anonymkode: b37ad...994 Du og dere er veldig negative til stemor, og slik negativitet er ikke hyggelig å ha i et bryllup. Klinebildene viser hvor mye hun elsker deres far. Andre barn kunne gledet seg over bildebevis på at far får kjærlighet. Allikevel, klinebildene kan også være noe annet, slik dere tenker, at hun viser fingeren. Hun kan være rimelig forbanna på dere som er så stygge mot henne. Noen østeuropeiske kvinner tar igjen. Endret 16. desember 2019 av I Grosny 2
I Grosny Skrevet 15. desember 2019 #14 Skrevet 15. desember 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det har jeg noe med faktisk, da det går ut over meg. Hadde du akseptert at faren din var utro mot moren din som var døende? Bare ledd o tatt imot elskerinnen med åpne armer? Anonymkode: b37ad...994 Far var i sorg. Når man er i sorg er man i en veldig vond situasjon, og det er vanlig å bli helt sykt desperat etter kos. Å være i sorg minner om galskap. Er man gal så kan slike ting skje. Jeg synes dere bør holde avstand til dama, og heller forsøke å ta kontakt når dere får roet dere ned. Ta tiden til hjelp. Jeg vet ikke hvor stygge meldinger hun har sendt til din bror, men det har seg slik at fornærmede eldre damer kan være veldig stygge i uttrykket. Endret 15. desember 2019 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #15 Skrevet 15. desember 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det har jeg noe med faktisk, da det går ut over meg. Hadde du akseptert at faren din var utro mot moren din som var døende? Bare ledd o tatt imot elskerinnen med åpne armer? Anonymkode: b37ad...994 Det er fortsatt ikke din buisniss Anonymkode: 6ecc5...1e2 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #16 Skrevet 15. desember 2019 Skjønner skuffelsen men han har vel strengt tatt lov til å gifte seg med hvem han vil, og han har ingen meldeplikt overfor noen. Rart at han ikke sier noe om det til dere i ettertid, men han visste kanskje om reaksjonen deres, spesielt den hysteriske søsteren din, og var redd for nettop det. Prøv å sett dere litt i hans situasjon også så er det enkelte å finne ut hvordan håndtere det. Hva ville du at dine barn skulle gjort om du var i hans sko? Anonymkode: ece4b...f7a 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #17 Skrevet 16. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det har jeg noe med faktisk, da det går ut over meg. Hadde du akseptert at faren din var utro mot moren din som var døende? Bare ledd o tatt imot elskerinnen med åpne armer? Anonymkode: b37ad...994 Men du skrev jo lenger opp at det ikke var moren din... Anonymkode: 4d22c...a02 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #18 Skrevet 16. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at alle foreldre har krav på et privatliv, og det at han har kjæreste får være hans greie. Vi barna har sagt klart i fra hva vi syns om det, men at han får styre på så lenge vi slipper å ha noe med denne damen å gjøre. Men å gifte seg, og ikke si noe om det, hva er greia med det? Og ikke invitere oss eller noe som helst. Utrolig frekt. De reiser dessuten hele tiden, på faren min sin regning. Hun har et pengeforbruk som er helt spinnvilt, men østeuropeiske damer er vel veldig materialistiske. Er bekymret for arven vår og, selv om vi er mest skuffa over at han ikke er åpen med oss barna. Om han bruker opp alle pengene sine så får han gjøre det, men det er liksom 0 respekt, og 0 ydmykhet. Og hun dama er katolikk og har vært med på utroskap, hvordan kan hun leve med seg selv? Hun VISSTE at han var gift og hadde en døende kone da de møttes. Har lyst å slå til henne kjenner jeg, er så sint. Hun har sendt ekstremt sårende meldinger + bilder til min bror. KLINEBILDER av seg selv og faren min! Det er bare ondskapsfullt! Anonymkode: b37ad...994 Kan ikke bare broren kvittere med å sende et dickpick tilbake?! Trenger ikke være hans egen, sålenge hun tror det. Forøvrig så har dere ikke noe arv før han er død. Han kan disponere sine penger fritt mens han lever. Dere trenger selvsagt ikke la kona sitte i uskifte når den sag kommer.. Anonymkode: 382ec...74d
wahaj Skrevet 16. desember 2019 #19 Skrevet 16. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du skrev jo lenger opp at det ikke var moren din... Anonymkode: 4d22c...a02 Tror det var mor til lillebroren? 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #20 Skrevet 16. desember 2019 Han er 67 år!! Han er voksen så det holder, så han trenger vel ikke tillatelse fra barna om å gifte seg?? Anonymkode: dac47...01a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå