AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Har en venninne som jeg har vært god venn med i flere år. Før var hun morsom, omtenksom og passet på de rundt seg. God å snakke med og hadde tid om man trengte noen. Slik er hun ikke idag, hun har endret seg helt. Eksempel kan hun invitere meg på besøk for så å ikke bry seg om at jeg er der om hun har fest. I tillegg er hun blitt svært oppmerksomhetssyk og sitter på telefonen heeeele tiden. Alt hun gjør vil hun at andr skal ta bilde av, eksempel "ta bilde av meg når jeg ruller i sengen" og lignende. Når jeg er på besøk er hun ofte i telefon i flere timer med andre venninner og jeg bare sitter der. Angrer hver gang jeg sier ja til å finne på noe med hun. Utenom dette er hun også blitt svært frekk, og jeg har grått mange ganger over frekke kommentarer. Hun kan eksempel si "den genseren din var jævlig stygg", og når jeg tar dette opp sier hun at hun må få lov å være ærlig og at vi ikke kan være venner om hun ikke kan si sin mening. Jeg er for at man skal være ærlig men det er måten hun sier ting på. Jeg forstår ikke hvorfor hun er blitt slik siste året og savner virkelig den gode venninnen hun var engang. Kunne tatt det opp men sist jeg tok noe opp med hun slengte hun meg full i dritt, det var så ille at jeg ikke klarte gå på jobb dagen etter da jeg ble helt ødelagt av alt hun sa. Hva kan jeg gjøre? Er jeg "hårsår"? Anonymkode: 1bb75...149
_nubbenella Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Be kjerringa ryke og reise, for ho er ikkje mykje til venn. Ho høyres ut som ei skikkelig megge. Slett nummer, fjern fra sosiale medier og finn deg noen genuine venner å bruke tida di med. 4
Gjest supernova_87 Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Du er ikke hårsår, det der høres virkelig ikke ut som en venninne! Kanskje du kan bruke henne som en å øve seg på å sette grenser med? For om hun reagerer med å droppe deg har du ikke mistet noe. Vet ikke om du overdrev men at hun sitter i timesvis når du er på besøk i telefon med andre sier jo at du har vært der timesvis for lenge. Hadde man hatt naturlige, gode selvhevdende grenser så ville man gått etter det første kvarteret. Om du hadde bestemt deg for å aldri igjen møte noen som slengte deg full i dritt så støttet jeg deg fullt i det også.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Hun er ingen god venninne. Jeg hadde en lignende mtp at hun inviterte meg på fest. Jeg brukte over en time på å komme meg dit. Hun gadd ikke å bruke ti hele minutter på meg en gang. I tillegg til flere ting jeg har reagert på. Så jeg dropper henne. Bedre med en fugl i hånda, enn ti på taket. Anonymkode: 746ed...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå