Gå til innhold

Hadde du tegn på graviditet før positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt tidlige tegn på graviditet før testen viste positiv? Og i såfall hvilke og hvor tidlig? :)

Anonymkode: d66c3...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskap 1: ømme pupper to dager før jeg skulle ha mensen og en slags visshet om at jeg var gravid. Hadde rett, positiv test dagen etter jeg skulle hatt mensen. 

Svangerskap 2: kvalmefornemmelse øverst i halsen et par dager før jeg skulle ha mensen og veldig sårt underliv under sex. Litt sånn stikking ala ligamentsmerter i livmora. Samme vissheten om at "noe var annerledes" i kroppen og at jeg nok var gravid. Hadde rett, positiv test dagen etter forventet menstruasjon og kvalmen slapp f ikke taket det svangerskapet. 

Så to veldig ulike svangerskap og ulike symptomer, men jeg kjente det igjen med én gang. Ikke hatt noen slike symptomer under tidligere pregnancy scares Eller pms. 

Anonymkode: a72e1...933

Skrevet

Litt før jeg skulle hatt mensen ble jeg uggen i magen. De neste dagene ble det bare verre. Det var ikke egentlig kvalme, mer sånn man blir når man har spist noe tvilsomt. 

Egentlig hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle vente til mensen var en uke forsinket før jeg testet, men jeg testet allerede etter et par dager. Slik jeg følte meg kunne jeg ikke gå i en uke uten å utelukke den mest sannsynlige forklaringen.

Anonymkode: 7e7b5...ed6

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ekstremt trøtt og puppene var svært ømme. 

Anonymkode: 56701...b55

Skrevet

1: trøtt og kvalm før positiv test. 

2: trøtt og uggen. Festeblødning. Endte i SA. 

3: Festeblødning. Endte i SA. 

4: Festeblødning og trøtt. 

Anonymkode: 6276e...093

Skrevet

Små-uggen, dårlig i magen, mye og tisset samt "mensen"-murringer som minnet om mensensmerter.

Anonymkode: 753ad...cb6

Skrevet

1. Uggen. Endte i MA 

2. Ingenting. Endte i baby

3. Småblødninger dagen før ventet mens. Endte i MA

4. Småblødninger dagene før ventet mens. Endte i baby

Anonymkode: ab012...493

Skrevet

Jeg merket det veldig fort. Kun noen få dager etter at vi hadde hatt sex. Er vanskelig å forklare følelsen, følte meg forstoppet på en måte. Magen var helt rar, føltes som at jeg hadde en stein der? Noen dager senere fikk jeg ømme puppene og da tok jeg en test som var positiv. Ifølge termindatoen så skulle barnet ha blitt unnfanget i de dagene jeg fikk en positiv test. Så det var åpenbart helt feil mtp at vi kunne hadde sex en gang i den perioden (vi hadde reisejobber begge to). Men barnet ble født prematurt og bitte bitte liten, heldigvis så gikk alt bra til slutt:)

Anonymkode: e4c37...c24

Skrevet

Jeg ble kvalm, trøtt og hadde mensensmerter uken før mensen. Fikk positiv på både vanlig og digital flere dager før mensen skulle ha kommet 

Anonymkode: 4d7ce...b00

Skrevet

Ble slått helt ut av trøtthet fra den ene dagen til den andre på alle 3. Var ikke i tvil om at testene skulle være positive 😊

Anonymkode: 16b7b...b57

Skrevet

Murring og stikkinger i magen, ømme bryster, litt småkvalm og hetetokter 😛 Slet med hetetokter hele svangerskapet

Skrevet

Stikk i underlivet (vondt, rett og slett!) og ekstremt trøtt. Kjente det over en uke tidligere enn forventet menstruasjon.

Anonymkode: 06f89...f02

Skrevet

Kviser. 4 dager før ikm ca,om ikke før:) 

Anonymkode: 4cdb7...1a7

Skrevet

Jeg har ikke merket noe før mensen ikke kom. Det var mitt første tegn, og etter å ha prøvd en stund fant jeg ut at det var bortkastet å teste tidlig. Penger og forhåpninger ut av vinduet, like greit å vente og se om mensen dukker opp. Prøver på nr.3 nå.

Anonymkode: f4b29...77f

Skrevet

Med begge mine har jeg bare visst det før ikm. Aldri tenkt tanken de gangene det ikke har klaffet, så noe er det. Har også hatt vondt i korsrygg/murringer, og småstikk i ene siden av magen. 

Anonymkode: 9c9b1...43c

Skrevet

1. Ingen symptomer før magen kom i uke 20

2: Ingen symptomer før kvalme og utmattelse i uke 6

Skrevet

Har alltid hatt mest symptomer de gangene jeg ikke har vært gravid. 

Eneste som var annerledes den gangen det faktisk var noe var at brystene var ømme/spente på en annen måte enn det de pleier å være frem mot menstruasjon. 

Anonymkode: 3fb59...a53

Skrevet

Så trøtt at øynene føltes helt varme. Dette skjedde ved begge graviditetene, noen dager før ikm. 

Anonymkode: b72e5...a71

Skrevet

Veldig ømme bryster, kvalme, små smerter i magen, gikk ned i vekt, men magen blåste seg utover. 2 dager med litt blødning uten noen andre tegn på menstruasjon. Kviser. Veldig trøtt. 

Tenkte jo ikke at jeg kunne være gravid før jeg lå der en morgning med veldig kvalme og ømme bryster å tenkte at nå er det jo lenge siden jeg har hatt menstruasjon 😂 rett ned på do å ta test da jeg hadde en liggende og den viste 2 klare streker. 

Anonymkode: 3e408...ddb

Skrevet

Blødde faktisk friskt blod når jeg presset under avføring, trodde det var mensen først men var så rart det bare kom under do besøk. Var sikker litt skjør. Dette skjedde flere ganger før ikm og jeg fikk tidlig positiv test 1-2 på digital. Etter det hadde jeg ingen tegn på graviditet og hadde egentlig ikke mye tegn gjennom hele graviditeten uten om at vekta gikk opp og magen vokste.

Anonymkode: 8deb3...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...