Gå til innhold

Muslimske barn: problembarn på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var lærer på ungdomsskolen og har mange erfaring om dette temaet. Har alltid sett muslimske barn på som problembarn og ikke minst late elever som ikke vil gjøre noen innsats for å gjøre det bedre. Det var mest de som forstyrret timene, var bråkete og veldig vanskelige å motivere til skolearbeid.

Har også hørt andre kollegaer dele mitt inntrykk. Det finnes også etnisk norske elever som er helt umulige, frekke og vanskelige elever. Det er jeg klar over! Jeg er ikke lenger lærer forresten.

Dere andre som er lærere, har dere noen erfaringer å dele? 

Anonymkode: 94232...2b2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var vel litt snevert? Har nesten bare muslimske i klassen min og det er stor forskjell på dem. Det jeg kan si er at jeg har opplevd at mange somaliske barn ( hovedsakelig gutter) utagerer ekstremt på skolen, samtidig som de har stor respekt for sine foresatte. 

Anonymkode: 3c71b...9c2

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke rette forumet å diskutere dette. Håper alle profesjonelle lærere holder seg for god for å delta her. 

Anonymkode: 71539...154

• Liker 12
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke lenger lærer forresten.

Nei, det var da enda godt!!!

• Liker 10
Skrevet

Det er nok veldig politisk ukorrekt å diskutere sånt her inne. Men jobbet tidligere på en skole med veldig få innvandrerbarn. Var generelt godt miljø. Nå jobber jeg på en skole med ganske mange innvandrerbarn, og det er VELDIG mye uro. Merkelig oppførsel. Jeg skal ikke si at grunnen er at de er innvandrerbarn da, det vet jeg ikke. 

Anonymkode: ae3a8...79f

• Liker 5
Skrevet

Motsatt erfaring når det kommer til jenter hvert fall. De muslimske jentene jeg har gått i klasse med har vært de mest skoleflinke streberne, og er veldig stille og rolig

• Liker 6
Skrevet