Gå til innhold

Meg selv, oss eller barnet. Hvordan ta det rette valget, føler meg helt rådvill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen valg og ta. Om flytting. Vi har bodd på samme sted i mange år, så flyttet vi fra østlandet til vestlandet og ble der i 1,5 år. Barnet (nå 11år, snart 12) begynte da i 6. Klasse når vi flyttet tilbake igjen fra vestlandet til østlandet, men nå, 1,5 år senere vil ungen fortsatt ikke slå seg til ro her på østlandet igjen. Han er tilbake i samme skole og vennekrets og det er her vi har familien vår. Likevel sørger han fortsatt. 

Her vi bor er ingenting godt for meg heller, jeg har ingenting. Og bygda vi bor i er død. Et samlingsted for dårlig miljø. Om dere forstår.  

Nå har jeg en 40% jobb i nabo bygden som er en stor plass med både buss, tog og et livlig sentrum for unge og eldre. Jeg vil selv dit. Jeg har en fremtid der. Og jeg kan skape en på vestlandet. Det er problemet mitt. Dersom jeg ser bort i fra ungen som skal flytte hjemme i fra en dag, ønsker jeg meg en fremtid der jobben min er. 

Skal jeg leve på alle nåder for barnet, er det vestlandet som han ønsker. 

(BarneFar er ikke i bildet her)

Eller vi kan bli her vi er hvor ingen av oss har det godt. Og det er jo et dårlig alternativ. 

Hvordan finne den rette løsningen her? 

Anonymkode: 3637b...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger så sårt noen å snakke med. Er det ingen som kan hjelpe meg å sortere tankene.. :(

Anonymkode: 3637b...ce1

Skrevet

Du skal jo ta mest hensyn til barnet ditt, men finn deg ein mellomting, som passer dere begge.

Anonymkode: 7e8a4...506

• Liker 1
Skrevet

Du flytter dit barnet kjenner tilhørighet selvfølgelig 

Anonymkode: a7a78...38d

• Liker 1
Skrevet

Kan du forsøke å ta med barnet ditt på aktiviteter der du ønsker å etablere deg og se om han får nye venner han trives med der? 

Jeg tenker at det kan være lurt å ta seg tid til å finne ut om han kan trives der du vet at du vil trives. For tenk om han også får lyst til å flytte dit i stedet? Og hvis ikke, ja da har du i det minste prøvd ut muligheten og har kanskje litt lettere for å ta et standpunkt da? 

Anonymkode: e7ea6...36e

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal flytte dit du ønsker. Sjansene for at han vil trives der er stor, fordi mistrivselen og savnet etter Vestlandet nok kommer mest av at dere ikke trives der dere nå bor😊

Anonymkode: df3a0...bc3

• Liker 4
Skrevet

Du sier jo selv at du kan skape deg en fremtid på vestlandet og det er jo der barnet ditt vil så da er jo saken klar, egentlig..?

Jeg hadde flyttet der barnet følte mest tilhørighet. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...