AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Hallo! Er nå kommet i uke 11, noe jeg gleder meg fælt over. Greia er at jeg og mannen hadde litt kosestund i dag, hvor vi satt å så på folk og han lå mellom beina mine med ryggen lent inn mot magen min. Nå i ettertid har jeg litt vondt i magen, men det kan for all del også være pga fordøyelsen min(som er litt ødelagt om dagen). mulig jeg er litt hysterisk, men tror dere det kan ha vært til skade for barnet? Når er det barnet tar skade av at jeg sover på magen og sånn? Anonymkode: 829fe...e39
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Det går helt fint, spesielt så tidlig Ingenting å være redd for! Fosteret er ikke så stort enda, den ligger godt inni livmoren som enda ligger ganske godt inni nede i magen. Det er mye som beskytter fosteret mot trykk og press. Jeg forstår deg godt, jeg var også litt småhysterisk og overtolket hver minste ting! 😛 Det er jo helt nytt; man er redd for at ting skal gå galt, vi vet ikke helt hva vi driver med, vanskelig å vite hvor mye babyen tåler, hva med ditt og hva med datt.. Men magen og baby tåler mer enn man tror! Jeg var selv veldig forsiktig med å trykke mot magen, så jeg fikk nesten sjokk da jeg skulle på kontroll hos jordmor første gang og hun begynte å trykke ganske hardt rundt omkring på magen. Hun så at jeg kvapp skikkelig til, da lo hun litt og sa sånn «Dette er ikke skadelig altså, det kjennes verre ut enn det er. » Og sånn holdt hun på frem til siste kontroll. Altså, magen tåler ganske mye. Det er ikke skadelig for fosteret at du ligger på magen, det er heller det at man etterhvert ikke klarer å ligge på magen. Så du kan ligge på magen så lenge det føles behagelig for deg. Anonymkode: aeb18...231
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 Det er helt ufarlig Som brukeren over sier, så ligger fosteret godt beskyttet der inne. Foreløpig ligger det også langt nede. Jeg sov på magen så lenge det var fysisk mulig. Og i dette svangerskapet har vi en 1,5-åring som vil sitte på fanget og nærmest hopper på magen til tider. Men jeg vet det er fort gjort å bli redd, og sette vondter som oppstår i sammenheng med noe som har skjedd eller noe man har gjort. I første svangerskap var jeg sikker på at jeg hadde ødelagt alt da jeg (tilfeldigvis) fikk vondt i magen etter å ha flyttet litt på en tung sofa i uke 11. Anonymkode: d1955...203
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Livmoren din er ikke kommet opp av bekkenet engang, så mannen din kan ikke ha vært nær livmoren. Anonymkode: 5d6ab...fb2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Jeg pleier å tenke på at kvinner hver dag går gravide og driver hardt fysisk arbeid, med jordbruk, gårdsdrift og kroppsarbeid, samtidig som de har ansvar for småbarn. Det er det som er naturlig sånn historisk sett. Så at far ligger litt på magen din er bare småtterier i forhold Anonymkode: 912b6...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå