AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Hei 😊 Kom til å tenke på en ting. Vår sønn er 1,5 år og legger seg kl 18:30 og står opp alt mellom 05:30-07:00 hver morgen. På nyttår har jeg og samboer tenkt å bare være alene med han. Ikke noe besøk da det blir så stress med småbarn som skal legges osv. Men så ble jeg litt usikker på når man som foreldre bør legge seg? Hvis vi er oppe til over midnatt så kommer vi til å være helt skutt dagen derpå, og kommer da til å måtte sove på tur. Men det er da også veldig kjedelig å gå å legge seg kl 22 på nyttårsaften også?? Husker ikke hva vi gjorde i fjor 🤔 Hvordan gjør dere andre det? Feirer dere med småbarn sammen med andre eller alene? Anonymkode: ab3e1...eba
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 La poden til vanlig tid, vekket han en halvtime før rakettene. Så var han oppe en stund og la seg når vi gjorde det. Sov lenger enn vanlig dagen etter. Anonymkode: 3653a...264 3
Drizzt Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei 😊 Kom til å tenke på en ting. Vår sønn er 1,5 år og legger seg kl 18:30 og står opp alt mellom 05:30-07:00 hver morgen. På nyttår har jeg og samboer tenkt å bare være alene med han. Ikke noe besøk da det blir så stress med småbarn som skal legges osv. Men så ble jeg litt usikker på når man som foreldre bør legge seg? Hvis vi er oppe til over midnatt så kommer vi til å være helt skutt dagen derpå, og kommer da til å måtte sove på tur. Men det er da også veldig kjedelig å gå å legge seg kl 22 på nyttårsaften også?? Husker ikke hva vi gjorde i fjor 🤔 Hvordan gjør dere andre det? Feirer dere med småbarn sammen med andre eller alene? Anonymkode: ab3e1...eba Vi gikk til sengs 1 minutt etter midnatt i den perioden. Søvn er viktigere enn feiring hele natta lang. 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Helt skutt etter å legge seg kl 24 og stå opp kl 05. Skjønner dere bare har ett barn. Det har vært min hverdag i snart 3 år 😂 Hvis dere har lyst til å sitte oppe lenge så gjør dere det. Hvis ikke så går dere å legger dere. Må vel ikke sove hele dagen på tur fordi dere er oppe en sen kveld. Anonymkode: fd68f...485 20
Minlillelykke Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 Vi legger oss tidlig på nyttårsaften. Pleier å være i seng til 23. Har to barn på 4&2
Gjest theTitanic Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei 😊 Kom til å tenke på en ting. Vår sønn er 1,5 år og legger seg kl 18:30 og står opp alt mellom 05:30-07:00 hver morgen. På nyttår har jeg og samboer tenkt å bare være alene med han. Ikke noe besøk da det blir så stress med småbarn som skal legges osv. Men så ble jeg litt usikker på når man som foreldre bør legge seg? Hvis vi er oppe til over midnatt så kommer vi til å være helt skutt dagen derpå, og kommer da til å måtte sove på tur. Men det er da også veldig kjedelig å gå å legge seg kl 22 på nyttårsaften også?? Husker ikke hva vi gjorde i fjor 🤔 Hvordan gjør dere andre det? Feirer dere med småbarn sammen med andre eller alene? Anonymkode: ab3e1...eba Du "bør" ingenting, men gjør det du har overskudd til og er komfortabel med.
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 Vi feirer ikke nyttår. Men sovner sjeldent før etter midnatt uansett. Nå er min litt eldre, 5, så her funker det med iPad og frokost på sengen så kan jeg sove litt lenger i helgene og på fridager 🤪😅
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #8 Skrevet 15. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt skutt etter å legge seg kl 24 og stå opp kl 05. Skjønner dere bare har ett barn. Det har vært min hverdag i snart 3 år 😂 Hvis dere har lyst til å sitte oppe lenge så gjør dere det. Hvis ikke så går dere å legger dere. Må vel ikke sove hele dagen på tur fordi dere er oppe en sen kveld. Anonymkode: fd68f...485 Vel, de fleste mennesker har behov for mer enn 5 timer søvn for å fungere godt i en hverdag 😊 Anonymkode: ab3e1...eba 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #9 Skrevet 15. desember 2019 Kommer meg sjelden i seng før 24 og yngste er nesten alltid oppe halv seks/seks. Nyttårsaften er vi alltid oppe til 24 pga hunden i tilfelle den skulle reagere, men hadde nok vært oppe like lenge uten den også. Er litt koselig å se fyrverkeriet selv om vi ikke feirer noe særlig. Vil dere tidlig i seng så legg dere tidlig, vil dere være våkne så gjør det. Dere overlever begge deler uten å kapitulere helt neste dag. Anonymkode: 287fc...934 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Skrevet 15. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt skutt etter å legge seg kl 24 og stå opp kl 05. Skjønner dere bare har ett barn. Det har vært min hverdag i snart 3 år 😂 Hvis dere har lyst til å sitte oppe lenge så gjør dere det. Hvis ikke så går dere å legger dere. Må vel ikke sove hele dagen på tur fordi dere er oppe en sen kveld. Anonymkode: fd68f...485 I tillegg så blir det ikke søvn før kl 01 hvis vi skal være oppe til midnatt. Legger oss jo ikke akkurat i det fyrverkeriene starter. Så hvis vi ikke sovner før kl 01 så får vi ikke mer enn 4-5 timer og det er lite når man skal underholde et lite barn hele dagen. 😝 ts Anonymkode: ab3e1...eba 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 Da sover den ene til kl 10.00, så går den andre og sover til kl 13.00. F eks. Anonymkode: 2e302...493 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #12 Skrevet 15. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sover den ene til kl 10.00, så går den andre og sover til kl 13.00. F eks. Anonymkode: 2e302...493 Det kan vi også gjøre 🙂 bare lurer på hva dere andre småbarnsforeldre gjør. ts Anonymkode: ab3e1...eba
Diamant20 Skrevet 15. desember 2019 #13 Skrevet 15. desember 2019 Kan dere ikke legge dere klokka 22 også ha på alarm 23.45 feks? Da får dere et par timer søvn før rakettene begynner.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #14 Skrevet 15. desember 2019 Jeg gidder ikke legge før 12 for jeg hadde våknet av rakettene, Og sliter med å få sove igjen. Vi har feiret med ett vennepar med barn i samme alder. Lagt barna til samme tid som vanlig. (Barna og de sover hos oss). På kvelden sitter vi å snakker, spiller brettspill, spiser godt, ost og kjeks etc. Så raketter, og så slukner alle i 1tiden. Alle barna står opp 7-8tiden, og det er helt greit. Man kvikner jo til når man har besøk. Ofte kun jeg og venninnen min som står opp med ungene. Så ser de barne-tv, og vi prøver å våkne med kaffe. Resten av dagen blir tilbringt foran TV, også ut med ungene. Anonymkode: c9b4d...07d 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #15 Skrevet 15. desember 2019 Står dere begge opp tidlig med barnet hver dag?🙈 Vi har ei på snart 1 år, en på 2,5 år og ei på 5 år. Tidligere har vi ofte hatt besøk av venner uten barn på nyttårsaften. I år tror jeg vi blir «aleine». Men vi er alltid oppe til halv 1-1 tiden, koser oss med et glass champis og skåler for hverdagen og hvor heldige og slitne vi er 🥂 og gleder oss til ungene er større og vi kan få sove igjen😂 Vi sover på skift og jeg som er mest oppe på natten med minste får sove lengst - så legger mannen seg når jeg står opp dersom han har behov for der 😴😴😴 Anonymkode: a0c37...a26 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #16 Skrevet 15. desember 2019 Minste her våkner mellom kl 5 og 6😴😴😴😴😴 Anonymkode: a0c37...a26
Visla Skrevet 15. desember 2019 #17 Skrevet 15. desember 2019 Man tåler en dag med mindre søvn. Du er heldig om du greier å sove igjennom rakettene, det greier ikke jeg etter vi fikk barn😅 vi har 3 barn som nå er 3, 5 og 9 år. De 2 yngste legger seg i 20 tiden. Vi voksne og 9 åringen legger oss ca 0030. Mannen pleier å stå opp med de yngste. pleier å få besøk av søskene mine på nyttårsaften. Spiser kalkun til middag og spiller spill og ser tv utover kvelden.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #18 Skrevet 15. desember 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, de fleste mennesker har behov for mer enn 5 timer søvn for å fungere godt i en hverdag 😊 Anonymkode: ab3e1...eba Til vanlig ja, men en dag innimellom klarer de fleste seg på mindre enn fem timer til og med Og er jo bare å ta seg en hvil dagen etter, en powernapp på 30-60 minutter gjør at man holder ut ganske mye Her i huset sitter vi oppe til 01-02 hver helg og på slike dager. Har en på nesten halvannet, og en liten baby, og en seksåring. Løser det ved at den som står opp tidlig, den får legge seg igjen etter et par timer når den andre har stått opp. Anonymkode: 4d169...6d2 5
Ny Bruker Skrevet 15. desember 2019 #19 Skrevet 15. desember 2019 Barnet la seg kl 7. Jeg la meg kl. 02. Mannen senere. Jeg stod opp med barnet kl 06, men faren overtok når han voknet slik at jeg kunne sove noen timer mer. Funker hver gang.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #20 Skrevet 15. desember 2019 Glad jeg var ung og rask når jeg hadde så små barn 😅 Anonymkode: f0511...6a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå