Gjest Soon Mrs S Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Hei hei! For å gjøre historien kort så er jeg sykemeldt pga utbrenthet og B12 mangel. Har vært det i 8 uker nå. Sist jeg var hos legen på kontroll så mente han at det var for tidlig å gå tilbake til jobb, noe jeg var enig i fordi jeg ikke er helt på topp enda. Problemet mitt er utfylling av sykemeldinger, kan ikke med det. for til nå har jobben betalt sykepengene men nå skal jo T.kontoret jgøre det. Det gjelder egenerklæringen, oppfølgingsplan og tilrettelegging med arbeidsgiver. Har ikke snakket med han om det, og hvis jeg krysser av på nei får vel ikke jeg sykepenger heller da? Så står det at jeg må oppgi kontonr, greit det men åssen vet de hvor mye jeg skal ha da? Håper noen her kan hjelpe meg med mine håpløse spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Når du oppgir kontonr. så får du jo penger. Hver gang du får ny sykemelding får du jo en del du skal beholde, en som ksal sendes trygdekontoret og en del som arbeidsgiver skal ha. Tipper arbeidsgiver oppgir hva du tjener da, jeg har ihvertfall alltid fått det jeg skal ha. Når det gjelder oppfølging så vet jeg ikke, ring til trygdekontoret og hør eller lag en avtale med sjefen din om oppfølging. Kan jo bare ringe h*n i dag?
lillesky Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Du må lage oppfølgningsplan sammen med arbeidsgiver etter 8 uker. For min del prøvde jeg aktiv sykemelding. Man må prøve, etter at de nye reglene kom. Det er arbeidsgiver som oppgir til Trygdekontoret hvor mye du tjener hos dem. Dette går automatisk uten at du trenger å gjøre noe.
Gjest JA ja Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Det er også arbeidsgivers plikt til å påse at den sykmedlte blir kontaktet og at oppfølgingsplan blir diskurtert. Særlig gjelder dette hvis arbeidsgiveren din er med i avtalen om inkluderende arbeidsliv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå