Gå til innhold

Innekatt som ikke er kastrert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har fått tilbud om å overta en kattunge gutt for en billig penge av en bekjent som har tenkt å bruke denne katten til avl, det er en rasekatt det er snakk om. Når jeg skulle ha katt så hadde jeg egenklig tenkt å få katten kasterert når han blir 6 mnd men når han skal brukes som avlskatt en stund så blir det vanskelig

Katten er i dag 11 uker gammel og planen er at den skal kastreres når den blir 24 mnd gammel da den uansett er fedig som avlskatt da, tror dere jeg vil få utfordringer med at katten vil markere i hele leiligheten min? Jeg bor i en leilighet på 50 kvm i 2. etg og jeg er litt redd for at det skal lukte i hele leiligheten

Anonymkode: 938cd...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du KAN få problemer, men ikke nødvendigvis. Dersom du er flink til å gi katten stimuli Og lite stress er sjansen mindre for markering. 

Anonymkode: 15614...f30

• Liker 2
Skrevet

Alle ukastrerte hannkatter jeg har hatt i hus har markert noe helt hinsides. 

Anonymkode: e8ecd...5ba

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på rase også. Noen er mer territoriale enn andre, men du må sikkert regne med noe markering. Kan forebygges med masse stimuli og oppmerksomhet. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Har fått tilbud om å overta en kattunge gutt for en billig penge av en bekjent som har tenkt å bruke denne katten til avl, det er en rasekatt det er snakk om. Når jeg skulle ha katt så hadde jeg egenklig tenkt å få katten kasterert når han blir 6 mnd men når han skal brukes som avlskatt en stund så blir det vanskelig

Katten er i dag 11 uker gammel og planen er at den skal kastreres når den blir 24 mnd gammel da den uansett er fedig som avlskatt da, tror dere jeg vil få utfordringer med at katten vil markere i hele leiligheten min? Jeg bor i en leilighet på 50 kvm i 2. etg og jeg er litt redd for at det skal lukte i hele leiligheten

Anonymkode: 938cd...12b

Du skal i praksis være fôrvert? 

Avhenger nok litt av rase også, men fertile hannkatter i sin beste ungdomsalder pleier bety markering ja 😕 

Kan du kontakte rasekattklubben i området du bor, og høre hva andre med fertile hannkatter i huset gjør? Spesielt de som er fôrverter.

Anonymkode: 282aa...8b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...