AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Har en fantastisk snill mor, som betyr mye for meg og oss. Problemet er at hun kan være tankeløs og slenge ut ting.. kritiserer oss for måten vi har det og gjør ting på. Hun synes det er teit at vi har en Sjenk i stua, bedre å ha et par stoler mener hun.. vi har da stor sofa og stor spisestue - nok av sitteplasser. Jeg liker en ryddig stil, mot minimalistisk/ skandinavisk design. Hun er fra den generasjonen der det er om å gjør å fylle hver en kvm med møbler og dill. blir bare så lei meg av å bli kritisert hele tiden. Så sier hun i dag.. kanskje jeg skal kjøpe robot støvsuger til dere til jul? Det er jo så mye hundehår hele tida.. vi barna får 8000 kr av mamma til jul hver. Vi vil bruke pengene på to nye møbler, men hun mener det vi har er bra nok.. blir så lei Anonymkode: ec3c0...369
BeautyBox Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Vet du hva jeg gjør med sånne folk? Gidder ikke å diskutere med dem. Samme om det er folk i nær familie eller ikke. Det er veldig enkelt 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 2 minutter siden, BeautyBox skrev: Vet du hva jeg gjør med sånne folk? Gidder ikke å diskutere med dem. Samme om det er folk i nær familie eller ikke. Det er veldig enkelt Ikke sant? Er så irriterende at folk skal blande seg i hvilke stil vi ønsker å ha. Vi har ikke er veldig stort hus, så vi trenger den oppbeveringsplassen vi har. Hun føler hun har en finger med i spillet siden vi får penger til jul. Det er jo opp til henne hva hun ønsker å gi, og det er jo opp til oss hva vi ønsker å bruke penger på. Robotstøvsuger er noe jeg absolutt ikke vil dra i hus Anonymkode: ec3c0...369
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Du må bare prøve, over en rolig kaffe eller no', å si til henne at du blir så sliten av alltid å få høre det du forstår som at dere ikke er bra nok for henne. Til robotstøvsuger går det an å si at det er en super ide, det vil dere gjerne ha, en skikkelig en, en Roomba Og jada, det blir jo hundehår siden hunden ikke er naken. Hvis dere får penger i gave, og hun mener hun også skal diktere hva pengene skal brukes til, så må dere jo bare holde helt kjeft om hva dere vil bruke pengene på. Anonymkode: bdb96...9a3 3
BeautyBox Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant? Er så irriterende at folk skal blande seg i hvilke stil vi ønsker å ha. Vi har ikke er veldig stort hus, så vi trenger den oppbeveringsplassen vi har. Hun føler hun har en finger med i spillet siden vi får penger til jul. Det er jo opp til henne hva hun ønsker å gi, og det er jo opp til oss hva vi ønsker å bruke penger på. Robotstøvsuger er noe jeg absolutt ikke vil dra i hus Anonymkode: ec3c0...369 Men det du gjør feil her er jo at du bryr deg. Poenget mitt var at jeg gidder ikke å diskutere med dem, ergo jeg bryr meg ikke. Har ingen behov for å forsvare overfor hverken meg eller dem hvorfor jeg har valg å gjøre slik og slik. Det må du også slutte med hvis du skal få fred fra det en dag! 2
CabinCruiser Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 Min mor er akkurat likedan. For tiden får jeg veldig mye kritikk fordi jeg snakker med/til henne på en veldig pedagogisk måte, slik man ville snakket til små barn som trenger å få forklart forskjellen på god og dårlig oppførsel. Det er egentlig bare sånn det er, og det vil ikke forandre seg. Det beste er å minimere situasjoner som fører til de slitsomme samtalene.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Du må jo bare svare uten å åpne opp for diskusjon. "Det er vel slik at huseierne får fritt velge møblering i eget hjem. Folk har forskjellig stil". eller "dette skal nok vi som bor her finne ut av". Med julegaven "takk for tips om robotstøvsuger, vi som bor her skal nok finne på noe lurt pengene skal gå til". Du slipper henne for langt inn i mange tema. Anonymkode: 6f638...014
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Hvem gir barna sine 8000 kr hver til jul? Aldri hørt om før. Anonymkode: 024bd...fad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå