Gjest Redd venninne Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Nå er jeg ganske fortvilet. Ei venninne av meg sliter veldig psykisk om dagen - det er faktisk gått så langt som til selvskading :-( Samtidig forsøker hun og mannen å få barn :o Hva skal/kan jeg gjøre? Ingenting? Overlate til fagfolk? Jeg er redd. Hva med et lite barn som får en mor som sliter sånn? Akkurat i dag kom jeg over denne artiklen i nettavisen ang ei bok som er på trappene. Denne får meg til å assosiere litt med den problemstillingen som jeg akkurat nå befinner meg i. Er det noen som har noen råd og tips til meg om hva jeg bør gjøre for min venninne? Om jeg bør foreta meg noe?
*phair* Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Hun bør raskt oppsøke en psykolog eller evnt familieterapi.
Gjest Guest56 Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Uff - hun bør tenke seg om............. tenke på barnet først og fremst......... barnet har ikke noe valg - det har hun :-?
mockinbird Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Det som er med barn, er at det de vokser opp med er for dem det naturlige. Men der er dermed ikke sagt at det er sunt for barn å vokse opp med ustabile foreldre, tvert imot! En av farene er "rollebytte", at barnet ender opp med å passe på og ta seg av moren.... Og det er ikke sunt for et lite barn å ha et sånt ansvar. Hvis hun selv vet at hun er i ubalanse, er hun kommet et stykke på vei... Men det er viktig at hun kommer seg i terapi, så fort som mulig! Prøv å få henne til å bestille time hos psykolog, eller hos fastlegen for videreformidling i første omgang. utover det er det dessverre lite du kan sgjøre, annet enn å vise at du er der for å støtte henne, uansett. Håper det går bra, både med dere som veninner, og med, når den tid kommer, mor og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå