AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Hei Jeg synes ikke mannen min er særlig opplyst i barneoppdragelse. Vi har ei jente på snart 3 år som får skikkelig raserianfall etter jeg har vært borte/sovet eller whatever.. Han er urutinert, avslutter og endrer plutselig leker og aktiviteter uten forberedelse, har helt annen tankegang om raseri ved at han vil la henne holde på og sier at hun er vanskelig og bare vil ha viljen sin.. Og noen ganger ser jeg det selv, men her er det et barn som har det vanskelig og hun trenger en trygg og bestemt voksen. Har forsøkt å snakke med ham, gi ham noen podcast, men han nekter å høre og sier at "hun er for liten, emosjonstrening (han klarer ikke uttale ordet engang) er for eldre unger".. Men det er jo feil. Han uttaler seg om ting han ikke vet noe om, og jeg sjøl vet ikke alt, og nettop derfor jeg leser om temaet.. I bunn og grunn nytter det ikke snakke med ham og jeg forstår at vi er forskjellige, og det hadde vært greit om vi hadde hatt samme prinsipper og verdier, men han er en som skal danse etter hennes pipe og avvise følelser. Og med rutiner som forsvinner og blir den snille og ettergivende, så blir jeg mora hun nekter å høre på når han er tilstedet. Jeg er langt ifra streng, og har opparbeidet gode og sunne rutiner fra hun var liten og pappa har vært på jobb, og når det kun er oss to, er ikke dette noe problem.. Hun trives.. Jeg får lyst til å gå fra mannen min, fordi vi ikke kan samarbeide, men samtidig så elsker hun oss begge, og jeg er redd det vil bli traumatisk for henne.. Men er hun hos ham, blir det masse sukker istedet for mat, ingen rutiner, lite kommunikasjon og mye besøk hos familie hvor det røykes på barnas soverom.. Etter vi flyttet i nærheten av familie har han blitt mer og mer som dem (de grenser til omsorgssvikt og bv er i bildet der). De andre i hans familie er ikke slik, men virker som han farges av de han er med bortsett fra sine nærmeste (oss) Han var ikke slik før!! Hva skal jeg gjøre Anonymkode: 63b0a...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå