Gå til innhold

Bruker du alltid smør på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker alltid smør. Klarer ikke å spise brød med pålegg uten smør under. Hva med dere? 

Anonymkode: 5c7ad...a2b

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke smør under smørepålegg 😊

• Liker 3
Skrevet

Bruker aldri smør på skiva. Har vokst opp uten. Er en vanesak.

Anonymkode: f06fa...abb

• Liker 2
Skrevet

Bruker aldri smør på brødskiva. Har feks kaviar eller syltetøy under gulost.

Anonymkode: b9123...56f

Skrevet

Bruker smør under pålegg som er litt tørt og må "limes" til brødskiva, som ost eller skinke.

Bruker ikke smør under smørepålegg som kaviar, nugatti, syltetøy. Det er saftig nok i seg selv og trenger ikke "lim" :) 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Bruker alltid smør eller plantemargarin.

Skrevet

Bruker aldri smør på brødskive eller knekkebrød uansett pålegg. Det smaker jo mye bedre uten. 

• Liker 1
Skrevet

Er oppvokst med margarin som eneste alternativ, er dermed tilvent på tørr skive. Margarin er ekle greier (bruker det gjerne i bakst der fremtredende smørsmakkan bli for mye, det er smaken som byr meg imot og ikke produktet som prinsipp). Julekake med smør og brunost er helt nydelig. Og nybakt brød med smør som tilbehør til for eksempel salat. I hverdagen går det mest i knekkebrød med smørbart pålegg eller ost. Ikke noe under.

Skrevet (endret)

Jepp.  Alltid.    Margarin under det meste og meierismør under noe annet.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Skrevet

Bruker Brelett under alt som ikke er smørepålegg. Men innimellom, hvis jeg har en tjukkas-dag, så tar jeg det på under nugatti eller under syltetøy fordi salt og søtt smaker digg. Men det hører til sjeldenhetene. 

Skrevet

Prøver å være forsiktig med smør, så bruker sjeldent smør under pålegg. Men kan bruke smør som pålegg, da, spesielt på ferskt/varmt/nytint/toast. 

Pålegg som godt kan nytes med smør på skiva er roastbeef og syltetøy. 

Ellers fungerer 🥑 fint som alternativ til smør. 

Skrevet

Alltid smør eller Bremykt. Har begynt med majones under pålegget i tillegg. Rett og slett fordi jeg ikke må mer ned i vekt.

Anonymkode: e8dba...ea3

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke smør, så bruker aldri smør på brødskiver. Synes generelt fett og smør er ganske ekkelt, så det holder jeg meg unna. ;)

• Liker 2
Skrevet

Svært sjeldent da jeg ikke synest noe om det etter å ha sett og fått en del ferdigpåsmurte skiver med alt alt for mye på. 

• Liker 2
Skrevet

Alltid smør 🙈 beste jeg veit (men som spises sjeldent!) er rista brød med smør og nugatti 😂

Anonymkode: 9705b...9d7

• Liker 2
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid smør 🙈 beste jeg veit (men som spises sjeldent!) er rista brød med smør og nugatti 😂

Rista brød over og under meierismør, peanøttsmør og nugatti.    Snickers-sandwich. 

• Liker 2
Skrevet

Bruker aldri smør.

Men til kjøttpålegg har jeg ofte ost også, enten brie, smøreost eller vanlig hvitost. Synes bare kjøttpålegg alene er litt kjedelig (men liker ikke smør).

Anonymkode: 8ab34...149

• Liker 1
Skrevet

Bruker sjeldent smør på brødet. Unntaket er når jeg har brød ved siden av en rett og ikke spiser det med pålegg på. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Rista brød over og under meierismør, peanøttsmør og nugatti.    Snickers-sandwich. 

Oooh! 

Skrevet

Klarer ikke smør, får brekninger og det har jeg fått siden jeg var liten 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...