AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Totalt mangel på folkeskikk, hva er galt med de? Jeg var på pub med noen venninner i går, på Frogner. Og jeg ble helt sjokkert over hvor frekke folk var der. Helt utrolig. Stod i dokø, så var det noen jenter som dytta meg og sa "du burde ha komplekser siden du er over 30. Du er en stygg fitte." Var også noen som kom bort til ene venninna mi og sa "det er litt patetisk med sånne eldre damer som drar på denne puben." Vi var ikke noe fulle, disse jentene var dritings. Fullstendig forkastelige kjerringer, hvem er det som vil ha sånne verdiløse folk? Jeg så en gjeng som gjorde narr av en gutt som gikk forbi, de sa han så fattig ut og at han ikke ville få seg noe. Er dette virkelig vanlig oppførsel på Oslo vest? Anonymkode: 3766c...69a 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Rike blærer viser sitt sanne ansikt etter mørkets frembrudd. Spesielt på hjemmebane med alkohol. Hold deg unna vestkanten og steder som er veldig dyre så møter du nok vanlige folk. Anonymkode: 4fe62...382 3
GulSitron Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 De verste er de nyrike som tror de har mer status og er mer verdt enn alle andre fordi lommeboka er feit. Det er de som ofte ødelegger for de andre rike som faktisk er hyggelige. Bare synd man ikke kan kjøpe en god personlighet for noen millioner. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Gikk mye ut på denne kanten av byen før jeg etablerte meg, og har aldri opplevd i nærheten av slik atferd. Syntes det var verre - folk virket «tøffere i trynet» - på Grunerløkka el nede i sentrum. Men ufine folk kan man møte overalt. Anonymkode: 48681...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 Hvordan vet du at disse jentene var fra vest? Dette er ikke oppførsel jeg forbinder med vestkanten. Det er synd at du bruker én tilfeldig opplevelse med noen få individer for å definere en stor del av oslos befolkning. Jeg har hatt mange negative opplevelser med fulle ungdommer lenger øst i byen, men jeg kaller da ikke østkantfolk stygge ting av den grunn? Nå synes jeg du skal tenke gjennom hva du egentlig skriver. Du har møtt noen med forkastelig oppførsel. Det kan godt være de bodde på Hauketo for alt hva du vet, men du møtte dem på Frogner. Skjerp deg! Anonymkode: 5aff4...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at disse jentene var fra vest? Dette er ikke oppførsel jeg forbinder med vestkanten. Det er synd at du bruker én tilfeldig opplevelse med noen få individer for å definere en stor del av oslos befolkning. Jeg har hatt mange negative opplevelser med fulle ungdommer lenger øst i byen, men jeg kaller da ikke østkantfolk stygge ting av den grunn? Nå synes jeg du skal tenke gjennom hva du egentlig skriver. Du har møtt noen med forkastelig oppførsel. Det kan godt være de bodde på Hauketo for alt hva du vet, men du møtte dem på Frogner. Skjerp deg! Anonymkode: 5aff4...1bc Man hører godt at de er fra vest. Og måten de kler seg på. Og. Er de ikke fra vestkanten så er de fra Nordstrand. Anonymkode: 4fe62...382 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Rike blærer viser sitt sanne ansikt etter mørkets frembrudd. Spesielt på hjemmebane med alkohol. Hold deg unna vestkanten og steder som er veldig dyre så møter du nok vanlige folk. Anonymkode: 4fe62...382 Rike blærer? Hva er det det for slags språkbruk? Og hvordan vet du at de var rike? Hvorfor er det greit å snakke nedsettende om folk fra vestkanten, mens man blir stemplet umiddelbart om man svarer tilbake med samme mynt? Det hadde vært fristende å svare deg. at "slike skammelige utsagn kan bare komme fra ressurssvake arbeidere uten dannelse" - men jeg skal fraholde meg det, for jeg vil helst ikke synke ned på det nivået. Anonymkode: 5aff4...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #8 Skrevet 15. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at disse jentene var fra vest? Dette er ikke oppførsel jeg forbinder med vestkanten. Det er synd at du bruker én tilfeldig opplevelse med noen få individer for å definere en stor del av oslos befolkning. Jeg har hatt mange negative opplevelser med fulle ungdommer lenger øst i byen, men jeg kaller da ikke østkantfolk stygge ting av den grunn? Nå synes jeg du skal tenke gjennom hva du egentlig skriver. Du har møtt noen med forkastelig oppførsel. Det kan godt være de bodde på Hauketo for alt hva du vet, men du møtte dem på Frogner. Skjerp deg! Anonymkode: 5aff4...1bc Skjerp deg selv, du aner ingenting om hva jeg har opplevd eller hvor. Føler du deg truffet kanskje? Disse jentene hadde dyre vesker, masse silikon og dyre klær. Kan være de bodde på Hauketo men jeg tviler. Jeg jobber på vestkanten og er mye på ulike jobb-events der, opplever mye kvalm oppførsel fra folk. Bl.a han som spurte om jeg var fattig fordi jeg ikke hadde Tesla 🙄 Anonymkode: 3766c...69a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #9 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skjerp deg selv, du aner ingenting om hva jeg har opplevd eller hvor. Føler du deg truffet kanskje? Disse jentene hadde dyre vesker, masse silikon og dyre klær. Kan være de bodde på Hauketo men jeg tviler. Jeg jobber på vestkanten og er mye på ulike jobb-events der, opplever mye kvalm oppførsel fra folk. Bl.a han som spurte om jeg var fattig fordi jeg ikke hadde Tesla 🙄 Anonymkode: 3766c...69a Jeg føler meg ikke truffet - derimot føler jeg at du angriper meg og den kulturen jeg tilhører på en urettmessig måte. Det er ikke greit. Jeg har måttet tåle mye ubehagelig og uverdig oppførsel fra folk på østkanten, men jeg stempler da ikke alle som bor der på grunn av det? Du kan ikke konkludere med hvor folk bor eller kommer fra på grunn av at de har dyre klær, silikon og dyre vesker. Mener du at alle på østkanten er fattige? Hva slags fordommer er det? Den oppførselen du beskriver er ikke noe som hverken jeg eller mine naboer ville akseptere. Det er på ingen måte representativt for folk som bor i vest. Og du vet ikke en gang hvor disse jentene kom fra. Anonymkode: 5aff4...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Skrevet 15. desember 2019 Jeg er 41 år og har bodd på Oslo Vest hele livet og har ALDRI opplevd slik oppførsel. Du møtte en kvalm gjeng ute og putter oss alle i samme bås? Jeg ville aldri trashet alle fra Grorud selv om jeg opplevde dårlig oppførsel der. Det er julebordstider og mye rart ute på byen. Anonymkode: f515f...91d 2
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 Noen fra vest er sånn, man merker det spesielt i køer og i trafikken. Spisse albuer er vel det som har gjort at de har penger nok til å bo her da.... men langtifra alle er sånn. Absolutt ikke. Den stereotypiske bæringen/ Oslo vest er i fåtall, men de synes godt dessverre.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #12 Skrevet 15. desember 2019 4 minutter siden, Sweet Ingrid said: Noen fra vest er sånn, man merker det spesielt i køer og i trafikken. Spisse albuer er vel det som har gjort at de har penger nok til å bo her da.... men langtifra alle er sånn. Absolutt ikke. Den stereotypiske bæringen/ Oslo vest er i fåtall, men de synes godt dessverre. Den oppførselen er nok enda mindre akseptert på vestkanten enn på østkanten. Her jeg bor, er det i hvert fall nokså strenge forventninger til oppførsel. Du blir ikke tatt godt i mot i lokalmiljøet hvis du oppfører deg sånn. Anonymkode: 5aff4...1bc
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 15. desember 2019 #13 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den oppførselen er nok enda mindre akseptert på vestkanten enn på østkanten. Her jeg bor, er det i hvert fall nokså strenge forventninger til oppførsel. Du blir ikke tatt godt i mot i lokalmiljøet hvis du oppfører deg sånn. Anonymkode: 5aff4...1bc Nja, man bruker jo ikke spisse albuer mot de man kjenner som naboer og venner. Men fremmede altså. Jeg er ikke sånn, men har bodd i mange år i Bærum og Oslo vest og har observert det mange ganger. Merker forskjell på her og der jeg er fra opprinnelig.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #14 Skrevet 15. desember 2019 Just now, Sweet Ingrid said: Nja, man bruker jo ikke spisse albuer mot de man kjenner som naboer og venner. Men fremmede altså. Jeg er ikke sånn, men har bodd i mange år i Bærum og Oslo vest og har observert det mange ganger. Merker forskjell på her og der jeg er fra opprinnelig. Vel - vi har én nabo som oppfører seg i den retningen. Han blir ikke snakket pent om, og den familien blir ikke invitert når det er sosiale hendelser blant oss andre - nettopp fordi vi ikke orker oppførselen. Slik har de vært i generasjoner. Det handler neppe om bosted, men om manglende dannelse, og det åpner ingen dører for dem. Og her er det lett å se hvem som er innflyttere og ikke. Alle som her vært i strøket lenge går i nokså slitne klær når de jobber i haven. Innflytterne går i prangende moteklær. Det er litt søtt, men mest trist. Om noen flytter inn i dette strøket og oppfører seg som nyrike tullinger, blir de ikke godt mottatt. Anonymkode: 5aff4...1bc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #16 Skrevet 15. desember 2019 Jeg jobber med noen folk som er INSANE rike, men ingen av de oppfører seg sånn, bare så det er sagt. Men på BA3 og F6 som er noen av de stedene jeg var på i går så var det utrolig mange kvalme folk, det må jeg bare si. Og jeg sa ikke at ALLE er sånn, jeg sa at en del er sånn. Syns mange er ekstremt materialistiske og utseendefokuserte (ja det fins overalt men nå er det vestkanten som diskuteres her). Folkeskikk bør man kunne forvente fra folk uansett, selv om de syns jeg er en gammal dame Anonymkode: 3766c...69a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #17 Skrevet 15. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Totalt mangel på folkeskikk, hva er galt med de? Jeg var på pub med noen venninner i går, på Frogner. Og jeg ble helt sjokkert over hvor frekke folk var der. Helt utrolig. Stod i dokø, så var det noen jenter som dytta meg og sa "du burde ha komplekser siden du er over 30. Du er en stygg fitte." Var også noen som kom bort til ene venninna mi og sa "det er litt patetisk med sånne eldre damer som drar på denne puben." Vi var ikke noe fulle, disse jentene var dritings. Fullstendig forkastelige kjerringer, hvem er det som vil ha sånne verdiløse folk? Jeg så en gjeng som gjorde narr av en gutt som gikk forbi, de sa han så fattig ut og at han ikke ville få seg noe. Er dette virkelig vanlig oppførsel på Oslo vest? Anonymkode: 3766c...69a De kommer rett fra KG. Anonymkode: 5beab...ccd 2
BeautyBox Skrevet 15. desember 2019 #18 Skrevet 15. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kommer rett fra KG. Anonymkode: 5beab...ccd 😂 Spot on
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå