AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Jeg er kronisk skade etter en ulykke og har derfor blitt ufør. Jeg har derfor ikke så veldig mye å rutte med økonomisk hver måned, og mesteparten av pengene mine går til behandling så jeg må dekke selv. Jeg har en storesøster som er i full jobb og tjener ganske bra, og nå når barna er ute av redet har hun bare seg selv å forsørge. Hun syter og klager ofte hvor dårlig råd hun har, men hun har bare helt vanlige utgifter som voksne folk har. Saken er at hun har hatt veldig dyre vaner siden hun var tenåring. Hun bruker de dyreste merkene av hudpleie, hudpleiebehandlinger, botox /fillere og merkeklær, selv om hun kjøper mye på tilbud. Vi møtes et par ganger i året og da syter og klager hun til meg og sier at jeg har mye mer penger enn henne,så jeg har et behagelig liv. Hun har vondt i ryggen og diverse andre småplager som mange andre i 50 årene har, men ingen har det så jævlig som henne. Jeg gruer meg til å reise opp til familien i julen for å møte henne. Vi krangler alltid når vi møtes og det synes jeg er veldig synd. Jeg har også prøvd å snakke med henne om vårt forhold, men da sier hun at det er bare jeg som er så jævlig i og hun er helt uskyldig. Klarer ikke å ignorere henne, hun irriterer vettet av meg. Noen tips? Anonymkode: 63cac...e2e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Hva får du ut av å være sammen med henne? Iblant er ikke blod tykkere enn vann, man MÅ ikke henge med familie. Hvis hun påstår du har mer penger enn henne får du vise frem kontoutskrifter. Kanskje hun er en av de som er sur fordi hun må jobbe, og tror det er stas å være ufør. Anonymkode: 878e3...615 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kronisk skade etter en ulykke og har derfor blitt ufør. Jeg har derfor ikke så veldig mye å rutte med økonomisk hver måned, og mesteparten av pengene mine går til behandling så jeg må dekke selv. Jeg har en storesøster som er i full jobb og tjener ganske bra, og nå når barna er ute av redet har hun bare seg selv å forsørge. Hun syter og klager ofte hvor dårlig råd hun har, men hun har bare helt vanlige utgifter som voksne folk har. Saken er at hun har hatt veldig dyre vaner siden hun var tenåring. Hun bruker de dyreste merkene av hudpleie, hudpleiebehandlinger, botox /fillere og merkeklær, selv om hun kjøper mye på tilbud. Vi møtes et par ganger i året og da syter og klager hun til meg og sier at jeg har mye mer penger enn henne,så jeg har et behagelig liv. Hun har vondt i ryggen og diverse andre småplager som mange andre i 50 årene har, men ingen har det så jævlig som henne. Jeg gruer meg til å reise opp til familien i julen for å møte henne. Vi krangler alltid når vi møtes og det synes jeg er veldig synd. Jeg har også prøvd å snakke med henne om vårt forhold, men da sier hun at det er bare jeg som er så jævlig i og hun er helt uskyldig. Klarer ikke å ignorere henne, hun irriterer vettet av meg. Noen tips? Anonymkode: 63cac...e2e Kan det være at du er lite raus med henne, Ts? Det er jo ikke sånn her i livet at din søster ikke har lov til å finne sine små vondter og skavanker oppriktig hemmende for hennes livskvalitet bare fordi du har flere og verre vondter og skavanker. Hadde det vært slik så hadde jo du måtte sagt til alle du møtte at helsen din er vidunderliglig god (du har tross alt ikke ebola og vil trolig overleve 2020) og at du svømmer i penger (du sulter tross alt ikke ihjel på gata, som de fleste syke gjør her i verden). Kort sagt: om en sammenligner livet deres med livet til et helt vanlig menneske i verden anno 2019 så har ingen av dere grunn til å klage. Men dere har begge rett til å gjøre det. Og bør være rause nok med hverandre til å innse at slik din sykdom ikke daglig kan sammenlignes med ebola så kan ikke hennes rygg daglig sammenlignes med din helse. Anonymkode: 4f439...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får du ut av å være sammen med henne? Iblant er ikke blod tykkere enn vann, man MÅ ikke henge med familie. Hvis hun påstår du har mer penger enn henne får du vise frem kontoutskrifter. Kanskje hun er en av de som er sur fordi hun må jobbe, og tror det er stas å være ufør. Anonymkode: 878e3...615 Jeg reiser ikke på besøk til henne, men jeg er på obligatorisk foreldre/familiebesøk ca 2 ganger i året, og da er hun bestandig der fordi hun bor i nærheten. Jeg skulle ønske jeg og dattera mi kunne få være noen dager alene med våre foreldre, fordi når hun kommer blir det en helt annen dynamikk i huset, men hun tropper opp selv om jeg har sagt at jeg ikke ønsker at hun er der. Ts. Anonymkode: 63cac...e2e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være at du er lite raus med henne, Ts? Det er jo ikke sånn her i livet at din søster ikke har lov til å finne sine små vondter og skavanker oppriktig hemmende for hennes livskvalitet bare fordi du har flere og verre vondter og skavanker. Hadde det vært slik så hadde jo du måtte sagt til alle du møtte at helsen din er vidunderliglig god (du har tross alt ikke ebola og vil trolig overleve 2020) og at du svømmer i penger (du sulter tross alt ikke ihjel på gata, som de fleste syke gjør her i verden). Kort sagt: om en sammenligner livet deres med livet til et helt vanlig menneske i verden anno 2019 så har ingen av dere grunn til å klage. Men dere har begge rett til å gjøre det. Og bør være rause nok med hverandre til å innse at slik din sykdom ikke daglig kan sammenlignes med ebola så kan ikke hennes rygg daglig sammenlignes med din helse. Anonymkode: 4f439...2c5 Jeg er klar over at hun sliter med sine ting, men hun tror hun har det verst av alle i hele verden og gjør narr av meg og mine plager. Hun forstår ikke hvorfor jeg er ufør og sier at jeg må skaffe meg en jobb i klesbutikk for det er jo så avslappende. Det må jo være bedre enn å gå hjemme og slenge og kjeder seg sier hun. Ofte er det jeg som tenner på alle pluggene når hun åpner munnen sin, fordi hun provoserer meg sånn, så jeg vet jeg ikke er uskyldig. Ts. Anonymkode: 63cac...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 Dette handlet jo ingenting om at søsteren din ikke tåler at du er kronisk syk? Anonymkode: 0df2b...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handlet jo ingenting om at søsteren din ikke tåler at du er kronisk syk? Anonymkode: 0df2b...bc2 Hva handler det om da? Ts. Anonymkode: 63cac...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå