AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Julekort ramler inn igjen. Selv tok jeg oppgjør med meg selv for flere år siden og sender ikke julekort til annet enn folk som bor så langt unna, at det er naturlig at vi ikke har møttes i året som gikk. Synes det er direkte patetisk med kort til dem man aldri ser, og som bor ti minutter unna. Enda rarere er kortene med kun «god jul og godt nytt år˚ , altså uten bevegelse, år etter år. Noen som tenker det samme? Eller er jeg helt på tur? Anonymkode: 45592...94b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Mange tenker slik at de bare sender til de som sender til dem. I år sender vi til hele hurven. Før har vi sendt lite/ingenting av julekort pga økonomi. Tenker at til neste år sender vi kun til dem som sier "takk" for julekortene, eller viser noe glede for å ha fått det. Men jeg er på sett og vis litt enig med deg. Man må velge teksten med omhu, spesielt hvis man har en fast tekst til alle man sender til. Vi fikk nylig ett som hadde en tekst a la "Den hyggeligste tiden i år var tiden vi tilbrakte med deg!" Så har ikke vi sett dem på et par år.... Så jeg tenker de burde ha tatt seg bryet med å velge to ulike typer kort med ulike tekst. Anonymkode: e1d1c...efc 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 På 15.12.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev: Mange tenker slik at de bare sender til de som sender til dem. I år sender vi til hele hurven. Før har vi sendt lite/ingenting av julekort pga økonomi. Tenker at til neste år sender vi kun til dem som sier "takk" for julekortene, eller viser noe glede for å ha fått det. Men jeg er på sett og vis litt enig med deg. Man må velge teksten med omhu, spesielt hvis man har en fast tekst til alle man sender til. Vi fikk nylig ett som hadde en tekst a la "Den hyggeligste tiden i år var tiden vi tilbrakte med deg!" Så har ikke vi sett dem på et par år.... Så jeg tenker de burde ha tatt seg bryet med å velge to ulike typer kort med ulike tekst. Anonymkode: e1d1c...efc Godt det er flere som tenker sånn. Toppen av teit å skrive noe som ikke har rot i virkeligheten 😳😁 Anonymkode: 45592...94b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Vi sender fotojulekort hvert år så på det står det bare god jul og godt nytt år. Jeg skriver derimot et julebrev fra kattens perspektiv som alle også får. Har fått mange gode tilbakemeldinger på det brevet, det blir fortalt om året som har godt med en morsom vri. 😊 Anonymkode: 39de4...5ff
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 Jeg savner så å sende julekort Men nå føler jeg at folk ikke liker å få det, og uansett er det god jul i sosiale medier.... Anonymkode: d2c27...f74
exictence Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Det er koselig å få en personlig hilsen. Men det gjelder uansett når på året. Ellers enig med deg i at der det står bre god jul og godt nytt år, er bare litt rart. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 Jeg synes det er koselig med julekort, og at det kun står god jul el synes jeg er helt greit. Anonymkode: 62e55...1d7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er koselig med julekort, og at det kun står god jul el synes jeg er helt greit. Anonymkode: 62e55...1d7 Det er helt uten mening når det kommer år etter år, og man i tillegg ikke tar seg bryet med å møtes i løpet av året. Anonymkode: 45592...94b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 Jeg liker ikke julekort. Jeg synes de ofte er ekskluderende. De kommer gjerne bare med navnet til en i familien og så står det «med familie» bak. Det verste er opptrykte julebrev hvor man ramser opp alt som har skjedd hele året, helst i form av selvskryt. Anonymkode: 66523...327
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #10 Skrevet 22. desember 2019 Sendt julekort siden jeg flyttet fra Norge i 98. Sender til mine 15 nermeste, får 3 tilbake! Mamma, Pappa å bestemor 😅 Anonymkode: 1e01c...4a7
Gjest Anonym Bruker Skrevet 22. desember 2019 #11 Skrevet 22. desember 2019 Å sende Julekort til venner, familie har vert ein fin tradisjon. Men, også dette er en tradisjon som er ifred med å forsvinne. FB og andre sosiale medier har forlengst "tatt over " Julehilsner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå