Gå til innhold

Hvor viktig er det å ha bilde i jobbsøknaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha det?

Anonymkode: bb3ba...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men ikke om man er mindre pen...

Anonymkode: d4416...51a

Skrevet

Hvis du vil bli modell, ja. Hvis ikke, nei! Har aldri hatt bilde i søknader, og har stort sett fått jobbene jeg har søkt på. Jeg mener de først skal vurdere min relevante utdanning og erfaring, ikke trynefaktoren 😉

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fått jobbtilbud både med og uten bilde i søknaden. Jeg har også fått avslag både med og uten bilde i søknaden. I min bransje har det virkelig ingen ting å si. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha det?

Anonymkode: bb3ba...af3

Nei.

Anonymkode: 09291...620

• Liker 3
Skrevet

Med mindre de spør om det så er det ikke nødvendig. (Og hvis de spør ville jeg vært kritisk med mindre det var relevant for e feks modell🤔)

Anonymkode: 5b871...6da

Skrevet

Jeg rekrutterer en del mennesker per år og i vår bransje er det ca. 1 % som har bilde i CV-en. De er ofte svært unge. Så jeg ville sagt at du bør droppe bilde – men det kan være annerledes i andre bransjer.

Anonymkode: 3239a...5cb

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 74fb6...c07

Skrevet (endret)

I 2019 synes jeg det er litt rart å ikke ha bilde eller noe annet visuelt i søknaden (noen legger ved video!). Det blir jo tross alt mer personlig.. Jeg har alltid hatt bilde. Aldri hatt problemer med å få jobb.

Men det kan godt hende andre mer konservative bransjer har helt andre regler (revisorer og økonomer etc).

Endret av Unika
Skrevet

Jeg har aldri brukt bilde, og aldri hatt problemer med å få jobb.

Anonymkode: ed92c...e79

Skrevet

Nei. Jeg vurderer abselutt ikke en soknad etter bilde.

Anonymkode: a6a55...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...