AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Jeg har to søsken som er yngre enn meg, og jeg føler ikke jeg har noen god kontakt med noen av dem. Spesielt broren min. Har liksom aldri noe å snakke med han om og det kan ofte bli pinlig stillhet om vi sitter alene i samme rom osv. Han er en mann av få ord for å si det sånn, han er vanskelig for folk å bli kjent med fordi han gir veldig lite av seg selv og stiller få spørsmål. Svarer ofte ja elller nei, eller svarer på det vi spør om, også stopper samtalen der. Han er sjenert og introvert, og sitter stort sett hjemme i egen stue og ser TV hele dagen. Han er i tidlig 20-årene (10 år yngre enn meg), så ting kan jo endre seg. Men det at jeg ikke kjenner noen kjemi med han bekymrer meg litt. Skal man ikke naturlig ha en grei kjemi med sine egne søsken? Jeg føler ikke samme søskenkjærligheten overfor han som min søster. Hun er også introvert men hun snakker jeg litt enklere med. Vi har ikke så mye av de samme interessene men vi har grei kjemi og det er ikke pinlig om det blir stille et øyeblikk når vi er sammen. Henne slapper jeg litt mer av sammen med. Men jeg ringer henne ikke sånn uten at det er noe jeg lurer på eller vi har noe konkret å snakke om. Så nære venner er vi ikke. Er det normalt å ikke ha kjemi med sine egne søsken? Synes det virker som at alle andre har søsken de kan snakke med i timesvis på telefonen og snakke med om vanskelig ting osv. Det har ikke jeg. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ringt mine søsken bare for å prate. Vi bor langt unna hverandre så skulle tro det var naturlig å gjøre det men. Vi snakkes kun når vi møtes hjemme hos foreldrene våre i ferier og sånn. Synes det er rart.. Anonymkode: 754f6...c5c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Nei, det er mange søsken som ikke har kjemi. Det er heller ikke alle søsken som har et godt forhold, selvom man skravler. Jeg ringer sjelden søsken og foreldre, men vi har en familiegruppechat vi bruker til å holde kontakt i hverdagen. Anbefales ☺️ Anonymkode: 9928f...493
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er mange søsken som ikke har kjemi. Det er heller ikke alle søsken som har et godt forhold, selvom man skravler. Jeg ringer sjelden søsken og foreldre, men vi har en familiegruppechat vi bruker til å holde kontakt i hverdagen. Anbefales ☺️ Anonymkode: 9928f...493 Det har vi, på messenger. Men søsknene mine deltar nesten aldri der, er mest mamma og bestemor som er aktive i gruppa. De er ikke de store på messenger eller meldinger generelt, prøver jeg å legge opp til en samtale eller fortelle noe morsomt så får jeg det korteste svaret du kan tenke deg tilbake....»ja», «nei» eller et tomt «hehe».....total enveiskommunikasjon. så jeg får ikke snakket med dem utenom ferier omtrent. Hilsen Ts Anonymkode: 754f6...c5c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 Er likt her. Det blir aldri noen flyt i samtalen. Tross at jeg er en person som normalt plaprer i vei med alt og alle. Det går fint. Vet han trives best om vi trykker på hver vår telefon. Så ingen vits i å tvinge frem en samtale selv om vi møtes. Vi bruker en del snapchat, også familiegrupper. Bilder og humor liker han. Anonymkode: ed902...901
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har to søsken som er yngre enn meg, og jeg føler ikke jeg har noen god kontakt med noen av dem. Spesielt broren min. Har liksom aldri noe å snakke med han om og det kan ofte bli pinlig stillhet om vi sitter alene i samme rom osv. Han er en mann av få ord for å si det sånn, han er vanskelig for folk å bli kjent med fordi han gir veldig lite av seg selv og stiller få spørsmål. Svarer ofte ja elller nei, eller svarer på det vi spør om, også stopper samtalen der. Han er sjenert og introvert, og sitter stort sett hjemme i egen stue og ser TV hele dagen. Han er i tidlig 20-årene (10 år yngre enn meg), så ting kan jo endre seg. Men det at jeg ikke kjenner noen kjemi med han bekymrer meg litt. Skal man ikke naturlig ha en grei kjemi med sine egne søsken? Jeg føler ikke samme søskenkjærligheten overfor han som min søster. Hun er også introvert men hun snakker jeg litt enklere med. Vi har ikke så mye av de samme interessene men vi har grei kjemi og det er ikke pinlig om det blir stille et øyeblikk når vi er sammen. Henne slapper jeg litt mer av sammen med. Men jeg ringer henne ikke sånn uten at det er noe jeg lurer på eller vi har noe konkret å snakke om. Så nære venner er vi ikke. Er det normalt å ikke ha kjemi med sine egne søsken? Synes det virker som at alle andre har søsken de kan snakke med i timesvis på telefonen og snakke med om vanskelig ting osv. Det har ikke jeg. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ringt mine søsken bare for å prate. Vi bor langt unna hverandre så skulle tro det var naturlig å gjøre det men. Vi snakkes kun når vi møtes hjemme hos foreldrene våre i ferier og sånn. Synes det er rart.. Anonymkode: 754f6...c5c Ja. Anonymkode: 5a25c...d30 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vi, på messenger. Men søsknene mine deltar nesten aldri der, er mest mamma og bestemor som er aktive i gruppa. De er ikke de store på messenger eller meldinger generelt, prøver jeg å legge opp til en samtale eller fortelle noe morsomt så får jeg det korteste svaret du kan tenke deg tilbake....»ja», «nei» eller et tomt «hehe».....total enveiskommunikasjon. så jeg får ikke snakket med dem utenom ferier omtrent. Hilsen Ts Anonymkode: 754f6...c5c Hvorfor ha bestemor i en gruppechat for familien? Jeg hadde opprettet en gruppe til med kun familie. Vi har chat en med foreldre og søsken og en med kun søsken. Bestefar er i en gruppe med hans barn og barnebarn. Kan hende det løsner etterhvert, må nok jobbes med over tid. Anonymkode: 9928f...493
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ha bestemor i en gruppechat for familien? Jeg hadde opprettet en gruppe til med kun familie. Vi har chat en med foreldre og søsken og en med kun søsken. Bestefar er i en gruppe med hans barn og barnebarn. Kan hende det løsner etterhvert, må nok jobbes med over tid. Anonymkode: 9928f...493 Fordi hun er jo familie også? Tante og onkel er også med, og mine fettere og kusiner. Synes det er koselig jeg. Har god kontakt med resten av familien da, null problem med noen av dem. Er bare de nærmeste som er problemet. Ts Anonymkode: 754f6...c5c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå