Gå til innhold

Korleis klarer å vere sunn gjennom desember? Treng motivasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg legger veldig lett på meg, har gått ned frå 80 til 76 frå august. Kjenner at det er vedlig vanskelig med alle fristelsar no,twist,julekaker,salt mat,pepperkaker og konfekt på jobb...uansett kor eg er spises det usunn mat. Veit at eg kan styre det heime,men kjenner det er vanskelig og at det er lett å kose seg med noe usunt. Kunne trenge noen råd og litt motivasjon på vegen. Har jo ikkje lyst å gå opp igjen til 80. Skulle ønske det var så enkelt å berre la vere å spise usunt,men det er meir komplisert enn det,det veit dei fleste som slit med overvekt.

Anonymkode: 07274...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis litt av alt, du legger ikke på deg av en pepperkake. 

Anonymkode: 6f09f...546

Skrevet

Jeg ser på desember som en vanlig måned (utenom julaften), og stresser derfor mindre. Det blir helt naturlig å si nei til ekstra godterier de fleste dagene, og jeg spiser sakte slik at jeg ikke spiser for mye av maten, men merker at jeg blir mett. Noen dager har jeg skeiet ut, og det tenker jeg ikke så mye over. Tror det er viktig å ikke tenke ja/ nei mat for da ender man opp med å spise altfor mye også får man dårlig samvittighet. Er det naturlig å ta en pepperkake så ta en pepperkake, men ikke ta fem liksom. 

Anonymkode: 62c0c...fd6

Skrevet

Jeg teller kalorier også i desember. Det viktigste er vel å ikke gå opp i vekt denne måneden? For min del hjelper det å bevisst spise mindre middag (eventuelt lunsj) hvis jeg vet jeg skal spise en god dessert/godteri, eller ta meg en ekstra lang tur eller leke med barna ute, for å skaffe meg litt ekstra kalorier. Det hjelper også å spise MASSE grønnsaker slik at jeg er stappmett. Druer hjelper meg også litt da jeg liker å spise «veldig mange» av en ting. En pepperkake holder ikke, men 50 druer kan holde. Det er ikke det samme, men det handler mye om at jeg gjerne bare spiser for å spise, ikke fordi jeg er sulten. Det kan også være en ide å prøve å loggføre alt du skal spise resten av dagen før du går i selskap slik at du vet at du ødelegger budsjettet for den dagen om du spiser utenfor det du har loggført.

Anonymkode: 2f2c6...7e6

Skrevet

Forstår deg! Sliter litt med samme! Har funnet ut at å spise oftere supper til middag og større porsjoner grønnsaker hjelper! Spesielt risnuddelsupper. Forstår at japanere er slanke dersom det er en av rettene de spiser mye av (ramen)! Det fyller magen uten å være kaloririkt. Magen blir mindre oppblåst, det er som om den får "ro"! Det hjelper meg veldig. I tillegg førsøker jeg kjøpe minst mulig godteri, snacks og usunn/ kaloririk mat, siden jeg får mye av venner og andre besøkende hver desember. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...