Gå til innhold

Forslag til reisemål i Sør-Amerika eller Asia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å reise til Sør-Amerika eller Asia til sommeren. 14-21 dager. Juni/Juli. 

Er det noen som kan anbefale reisemål? Kan være kjekt å reise litt rundt å oppleve flere byer, evt. flere land dersom det lar seg gjøre. Deler av turen bør inneholde mulighet for strandliv. 

Budsjett: Overnatting bør ikke være for dyrt, men vi vil ha ok standard. Også en fordel om mat og opplevelser ikke er så alt for dyrt også. 

Anonymkode: dc11f...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer å reise til Sør-Amerika eller Asia til sommeren. 14-21 dager. Juni/Juli. 

Er det noen som kan anbefale reisemål? Kan være kjekt å reise litt rundt å oppleve flere byer, evt. flere land dersom det lar seg gjøre. Deler av turen bør inneholde mulighet for strandliv. 

Budsjett: Overnatting bør ikke være for dyrt, men vi vil ha ok standard. Også en fordel om mat og opplevelser ikke er så alt for dyrt også. 

Anonymkode: dc11f...b68

Thailand eller Vietnam? Men tror ikke juni/juli er den beste tiden å dra på, er vel da det er regntid/monsoon. Sør-Amerika vet jeg lite om, men har lenge drømt om å besøke Chile, Argentina og Peru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en sommer i Malaysia inkludert Borneo, og to somre på Bali. Begge land anbefales, Bali er hakket billigere men mer turistifisert. Drar dere til Bali så er det absolutt verdt å ta turen over til naboøya Lombok! Har hatt stort sett fint vær. Jeg kjenner ikke så godt til Vietnam, men i store deler av Thailand regner det en del på sommeren. Jeg har forstått et sånn at f.eks Koh Samui kan være ganske fint om sommeren men jeg har ikke vært der selv på sommerstid.

Jeg har tilbrakt ca 3 uker hver sommer på disse reisene, og vært innom 3-4 steder hver gang, så bare gi en lyd hvis du vil ha mer detaljer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

I Sør-Amerika er det gode alternativer som kystene i Brasil eller strendene i Peru. Selv om jeg ikke vet hvor mye du vil bruke, men dette er veldig vakre reisemåler. Jeg anbefaler at du drar i juni før vinterferien i sør. Reisemåler: Huaral, Perú; Buzios,Brazil eller Cataratas del Iguazú, Argentina-Brazil.
Asia har en spesiell og mer eksotisk sjarm hvis du vil oppleve en ekstremt annen kultur. Jeg anbefåler deg Thailand eller Malaysia; 

Den insulære sonen i Asia er en perfekt kulturell og gastronomisk opplevelse.

Reiste du til Øst-Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at det er vinter i Sør-Amerika i juni/juli. Sånn med tanke på strandliv. Sør-Amerika er stort, så klimaet varierer mye. Men jeg ville ikke reist for langt sør og håpet på sommervær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/15/2019 at 10:19 AM, Pusle said:

Jeg har vært en sommer i Malaysia inkludert Borneo, og to somre på Bali. Begge land anbefales, Bali er hakket billigere men mer turistifisert. Drar dere til Bali så er det absolutt verdt å ta turen over til naboøya Lombok! Har hatt stort sett fint vær. Jeg kjenner ikke så godt til Vietnam, men i store deler av Thailand regner det en del på sommeren. Jeg har forstått et sånn at f.eks Koh Samui kan være ganske fint om sommeren men jeg har ikke vært der selv på sommerstid.

Jeg har tilbrakt ca 3 uker hver sommer på disse reisene, og vært innom 3-4 steder hver gang, så bare gi en lyd hvis du vil ha mer detaljer!

Bali er ikke et land, men en øy i Indonesia. 

Indonesia kan sterkt anbefales, det er mye å oppleve, hver øy har sitt særpreg (Indonesia består av 18000 øyer...). Ville ikke prioritert Bali på en så kort tur da. 

Men ts, du blir sikkert fornøyd uansett hvilket land du velger. Jeg syns Vietnam var utrolig enkelt å reise i, så for så kort tid som 2-3 uker er jo det greit å ha i bakhodet. Indonesia er litt mer knot pga alle øyene. 

Sør-Amerika... Ja altså, hva vil du ha? Brasil, Peru, Uruguay, Argentina, Bolivia... Du blir sikkert fornøyd uansett. Det viktigste er hvordan man legger opp reisa når man først har valgt land. 

Anonymkode: 07846...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...