Gjest Xavia Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Sitter og skal bestille TAXFREE til vi skaal reise på ferie. Noen som har peiling på hvordan fargen er på disse to: YSL Touche Eclat nr 1 Skinflash Concealer nr 002 Er disse sånne som stort sett passer "de fleste"?
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Touche Eclat nr 1 er veldig lys og veldig rosatonet. Jeg ville helt klart gått for Dior, som er ganske lys, men gultonet. YSL fikk jeg eksem under øynene av.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Hvis du er ly i huden er jo gultonen noe mindre pen da. Jeg var og skulle kjøpe ny YSL i forrige uke og lurte da på toeren i den, men den var fryktelig gul... Så hun damen i parfymeriet sa jeg måtte gå for 1-ern til YSL, noe jeg er helt enig i
Gjest Xavia Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Hmmm... :klø: Jeg er ikke akkurat veldig lys i huden. Om sommeren blir jeg mørkebrun bare jeg ser på sola, og ellers bruker jeg selvbruningskrem. Har aldri funnet ut om jeg kler rosatonet eller gultonet sminke...??!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #5 Skrevet 31. mai 2005 Hm... Nei jeg vet ikke jeg heller... For vet jo ikke hvordan du ser ut... Prøv å gå innom et parfymeri og sjekk noen på huden da?
Gjest Xavia Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Ja, det er mulig jeg gjør det, eller så blir det muligens en råsjangs på en av dem.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 Ja, det er jo ikke en formue vi snakker om her heller. men kan du ikke kjøpe i tax free-en da? Eller må du bestille på forhånd?
Gjest manic Skrevet 31. mai 2005 #8 Skrevet 31. mai 2005 Skinflash er veldig lyse, jeg har 003 og den er veldig lys og jeg er blek. Bortsett fra det så er jeg ikke særlig fornøyd med skinflash, den er litt for tynn i konsistensen.
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2005 #9 Skrevet 31. mai 2005 Du blir raskt brun, sier du. Hva slags brunfarge får du? Blir du "rødbrun" eller "gulbrun"? Hva er din naturlige hår og øyenfarge? Jeg vil tippe at gultonet kler deg best, men sannsynligvis er det lurest å prøve. Hadde ikke du concealeren til Kanebo? Hvilken farge har du den i? Jeg har nummer 02, og synes den er passe aprikosfarget. 02 i Dior er i lyseste laget for meg, mens 03 vet jeg ikke enda...
Gjest Xavia Skrevet 31. mai 2005 #10 Skrevet 31. mai 2005 Jeg vil nok absolutt si at huden min blir rødbrun. Min naturlige hårfarge (den er det lenge siden jeg har sett) er mørk blond/brun. Jo, jeg har Kanebo sin concealer, i farge 01. Den er litt lys, men når det gjelder concealer så er jeg redd for å få den for mørk. Bomma på det en gang i min tid. Og det ser jo bare helt grusomt ut. Kanebo sin er jo lett og jevne utover, også pudre på litt solpudder, så synes jeg fargen er helt ok.
Gjest Gjesta Skrevet 31. mai 2005 #11 Skrevet 31. mai 2005 Og hva med rouge og leppestifter/gloss? Liker du varmere farger (som har litt gult i seg, som f.eks aprikos) eller heller kaldere farger som går mer mot rosa?
Gjest Xavia Skrevet 1. juni 2005 #12 Skrevet 1. juni 2005 Jeg bruker nok kaldere farger. Som feks mot rosa på lepper. Varme farger gjør meg blek... Jeg føler meg i hvert fall ikke vel i det. (Annet til nød på sommeren når jeg likevel er knallbrun)
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #13 Skrevet 1. juni 2005 Du bør nok gå og prøve....Du høres ut litt som meg. Jeg bruker gultonet foundation og pudder, men kalde farger på lepper og øyne.
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #14 Skrevet 1. juni 2005 YSL Touche Eclat fungerer nå best som highlighter spør du meg.. Ville ikke kjøpt den for å bruke som concealer....
Gjest *Tone* Skrevet 2. juni 2005 #15 Skrevet 2. juni 2005 Er det ikke uansett best med gultonet concealer hvis den skal brukes under øynene? Poenget er jo å dempe blåskjæret der og da må jo gult/orange være det beste i følge min kunnskap om fargeteori.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #16 Skrevet 2. juni 2005 Synes de aller fleste ser best ut med concealer/foundation i gultoner.
Gjest Mettan i.i. Skrevet 5. juni 2005 #17 Skrevet 5. juni 2005 Jeg har Touche Eclat no. 1, kjøpte den før nr. 2 kom, ellers hadde jeg valgt den istedet. Er litt for rosa for meg selv om jeg er lys, dessuten fikk jeg utslett under øynene av den. Leste at det var en til som hadde reagert på den, er det flere? Trodde kanskje det var meg som hadde fått bakterier i den eller noe...men kanskje den er litt "sterk"...
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #18 Skrevet 5. juni 2005 Jeg har Touche Eclat no. 1, kjøpte den før nr. 2 kom, ellers hadde jeg valgt den istedet. Er litt for rosa for meg selv om jeg er lys, dessuten fikk jeg utslett under øynene av den. Leste at det var en til som hadde reagert på den, er det flere? Trodde kanskje det var meg som hadde fått bakterier i den eller noe...men kanskje den er litt "sterk"... Jeg fikk eksem under øynene av den, og hudpleier sa jeg måtte bruke mildeste type hydrokortison på det. Jeg prøvde den en gang til i ettertid, og da var utslettet der etter kort tid. :-(
Gjest ysl Skrevet 7. juni 2005 #19 Skrevet 7. juni 2005 hvordan skal den frA YSL påføres? har ikke erfaring fra higlighter/concealer... Noen som vil forklare?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2005 #20 Skrevet 7. juni 2005 Når det gjelder highlighter aner jeg ikke, lurer egentlig på det selv, men ahr aldri helt forstått hva det skal være godt for (?), men når det gjelder concealer så kliner jeg på litt under øynene, litt på sideav av nesen og ellers hvor det er noe jeg synes har gal farge, også bruker jeg fingertuppen og fikser på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå