Gå til innhold

Hvilke land har du vært i og hvordan synes du befolkningen fremstod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilke land har du vært og hvordan synes du befolkningen var? Hører så mye forskjellig. F.eks at de er veldig vennlige og hjelpsomme enkelte steder, mens de er frekke og lurer andre steder. 

Prøver å finne ut hvor neste års tur skal gå og ønsker å reise en plass hvor befolkningen er hyggelig og interessant. 

Anonymkode: 553c0...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sverie og Danamark: hygglige mennesker, og hjelpsomme

Hellas: ..nå er det sikkert 20 år siden jeg var der, men husker at lokalbefolkingen var hyggelig og veldig begeistret for barn med typisk nordisk utseende.

Belgia, Nederland: Veldig hyggelige, flinke i språk og ikke så selvhøytidlige

Frankrike; hyggelige og hjelpsomme hvis man snakker fransk

Sveits; å fy faen, SURE!! Var på hotel i alpene, ikke et billig et heller, var som en episode av Faulty Towers, verten var så sur at vi nesten trodde det var kødd.

Russland/Sibir: Veldig hyggelige og gjestfrie mennesker, fikk veldig god hjelp da vi var der.

Hviterussland: Eldre folk var hyggelige, yngre virket nesten litt fiendtlige

Mongolia: De fleste veldig snille og hjelpsomme, mange snakker tysk eller russisk, men reis aldri dit alene, mye alkoholisme og kriminalitet.

Sør-Korea; Hyggelige, hjelpsomme, ingen sak å reise dit alene, og veldig trygt.

Thailand: koselige folk, ble jeg snytt så var det i det minste med et smil.

New Zealand: Mange raringer, mye rasisme, men de fleste var hyggelige nok

• Liker 3
Skrevet

Altfor mange land om jeg skulle ramse opp alle, får ta de jeg har bodd 2 år eller mer.

Og beklager om jeg ikke kommenter svar du ønsker, men dette er så enkelt og vanskelig som:

Mexico, Egypt, India,Norge, Finland, Japan, Frankrike.

Felles for alle er: massevis av fine folk, og enkelte idioter. 

Og kan ikke si at det ene landet er bedre eller verre enn andre.

Anonymkode: e8491...6db

• Liker 7
Skrevet

Orker ikke ramse opp, men Iran er det landet jeg har vært i med de hyggeligst og genuine menneskene. Veldig hjelpsomme uten å ville ha noe tilbake og prøver ikke å selge deg masse tull.

Anonymkode: 96f41...3e4

• Liker 3
Skrevet

Har ikke vært i så veldig mange land men så langt er min favoritt England. Lett å få hjelp, har bare vært møtt med høflighet når jeg har vært der. 

• Liker 4
Skrevet

Har vært i ca 40 land. Så tar bare de beste og verste her.

Verst: Egypt, diverse karibiske øyer, diverse øst Europeiske land.

Beste: Pakistan, Malawi, Uganda, Japan, Australia 

uavhengig av hvilket land du er i, bør du holde deg unna turistoppsamlinger, der er det aldri bra. 

Anonymkode: 24973...a51

• Liker 1
Skrevet

Norge er best. Oslo. Herlig folkeslag, imøtekommende, hjelpsomme, gavmilde, snille, pene, kjekke.. Norge og Oslo er best. 

Anonymkode: bdfd0...854

• Liker 4
Skrevet

England og Skottland:  Just love them ❤️

Finland (kun vært i en småby nord i landet): :(  Håpløse folk som ikke ville (kunne?) snakke hverken engelsk eller svensk. Skulle spørre om veien, men det var ikke mulig å få noe svar...

USA: Veldig hyggelige, men på en overflatisk måte. For meg blir det på grensen til "smiskete/ falsk". Liker folk i sør-statene best.

Frankrike: :(  De fleste var sure og arrogante. (jeg var smilende og blid, men snakker ikke fransk da...)

Spania, Tunisia og Italia: En drøm å feriere her med små barn 😍 

Sverige og Danmark er ganske likt som Norge

Anonymkode: dee64...500

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i ca 40 land. Så tar bare de beste og verste her.

Verst: Egypt, diverse karibiske øyer, diverse øst Europeiske land.

Beste: Pakistan, Malawi, Uganda, Japan, Australia 

uavhengig av hvilket land du er i, bør du holde deg unna turistoppsamlinger, der er det aldri bra. 

Anonymkode: 24973...a51

Pakistan over øst-Europa? Hva var det du opplevde der som var så ille? Hvilket land forresten?

Bare nysgjerrig

Anonymkode: 8e7e6...bdc

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er best. Oslo. Herlig folkeslag, imøtekommende, hjelpsomme, gavmilde, snille, pene, kjekke.. Norge og Oslo er best. 

selvskryt much? XD

• Liker 3
Skrevet

Finland - vennlige og serviceinnstilte, men veldig sjenerte og tilbaketrukne, mer enn nordmenn synes jeg.

Sverige - ikke møtt så mange svensker, fordi jeg har vært i litt øde deler av Sverige. 

Egypt - de som jobbet på hotellet var kjempegreie, men med en gang vi gikk ut av hotellområdet ble vi trakassert av menn, ropt etter og plystret på. Drar aldri dit igjen.

Tyrkia - vennlige, men veldig pågående. Følte det var en baktanke bak hver hyggelige handling.

Skottland - husker ikke så mye fordi jeg var 5 år, men husker at jeg fikk hvit sjokolade av en nonne. 

England - generelt hyggelige og hjelpsomme mennesker, fikk god hjelp da jeg gikk meg bort i London (var 15 år).

Malta - hyggelige, ganske likt som nordmenn synes jeg. Har vært på Malta to ganger og skal dra flere ganger, elsker landet.

Kroatia - på bussen og i butikken var en del sure og ubehagelige. Men alt i alt fint land, drar kanskje tilbake.

Spania - greit nok, noen sure her og der.

Danmark - likt som Norge.

Hellas - fantastisk land jeg stadig reiser tilbake til, merker ikke så mye til lokalbefolkningen, men de jeg har møtt har vært hyggelige.

Bosnia - veldig fint land, men man merker at det er mye fattigdom og elendighet, for folk er så pågående og tigger og roper etter deg. 

Anonymkode: ae090...69c

Skrevet

England: høflige 

Spania: kjempehyggelige særlig når du prøver å lære spansk 

Tyrkia: vennlige og pratsom når du sitter og drikker te med dem 

Syria : superkoselige og hjelpsomme og gjestfrie, genuint interessert 

Libanon: veldig vestlige, veldig gøy når de blir overasket av at du snakker arabisk 

Pakistan: utrolig hjelpsomme og hyggelige, veldig gjestfrie 

Har vært i Tyskland, Italia og Østerrike, men husker ikke sidene jeg var liten. 

Anonymkode: 31d90...248

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pakistan over øst-Europa? Hva var det du opplevde der som var så ille? Hvilket land forresten?

Bare nysgjerrig

Rasist!

Anonymkode: ef23b...4e3

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finland - vennlige og serviceinnstilte, men veldig sjenerte og tilbaketrukne, mer enn nordmenn synes jeg.

Sverige - ikke møtt så mange svensker, fordi jeg har vært i litt øde deler av Sverige. 

Egypt - de som jobbet på hotellet var kjempegreie, men med en gang vi gikk ut av hotellområdet ble vi trakassert av menn, ropt etter og plystret på. Drar aldri dit igjen.

Tyrkia - vennlige, men veldig pågående. Følte det var en baktanke bak hver hyggelige handling.

Skottland - husker ikke så mye fordi jeg var 5 år, men husker at jeg fikk hvit sjokolade av en nonne. 

England - generelt hyggelige og hjelpsomme mennesker, fikk god hjelp da jeg gikk meg bort i London (var 15 år).

Malta - hyggelige, ganske likt som nordmenn synes jeg. Har vært på Malta to ganger og skal dra flere ganger, elsker landet.

Kroatia - på bussen og i butikken var en del sure og ubehagelige. Men alt i alt fint land, drar kanskje tilbake.

Spania - greit nok, noen sure her og der.

Danmark - likt som Norge.

Hellas - fantastisk land jeg stadig reiser tilbake til, merker ikke så mye til lokalbefolkningen, men de jeg har møtt har vært hyggelige.

Bosnia - veldig fint land, men man merker at det er mye fattigdom og elendighet, for folk er så pågående og tigger og roper etter deg. 

Glemte Tyskland - her synes jeg de som jobber i servicebransjer er mye mindre serviceinnstilt enn i Norge. Men folk virket hyggelige ellers, ganske likt som Norge

Skrevet

Beste: England, Danmark, Serbia, Malta, Polen og Hellas. Generelt veldig gjestfrie mennesker med et genuint ønske om å gi folk en hyggelig opplevelse på restaurant/hotell/butikker etc. Kunne gjerne reist tilbake til alle disse landene :) 

Verste: Tyskland. Og dessverre vårt eget land Norge. Generelt mye sure folk, og lite gjestfrihet. 

Anonymkode: 82f3c...eee

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja herlig folkeslag i Oslo! Hvilket folkeslag mener du at de egentlig er mtp at 33% av befolkning der har diverse innvandrer bakgrunn?

Anonymkode: 1bd53...bd5

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rasist!

Anonymkode: ef23b...4e3

Oh please. Det er ikke trygt å reise til mange land i midt-østen som kvinne. Hva med de to skandinaviske jentene som fikk hodet... ja??

Lenge naiviteten leve.

• Liker 2
Skrevet

Kasakhstan: på én måned i landet fikk jeg tilbud om å overnatte hos mange familier. Herlige folk! Alle ville meg godt. Fin natur har de òg. 

Har vært i ca. 30-40 land, men det er veldig varierende hvor mye interaksjon det har vært med lokalbefolkningen. 

• Liker 2
Skrevet

Latvia: Hyggelige og hjelpsomme.

Sverige: Jordnære og no-nonsense, hyggelige og hjelpsomme.

Tyskland. Verdens beste politi som ikke tok meg for mangel på overholdelse av vikeplikt da jeg bremset for sent og glei på våt brostein (det er glatt, pass på folkens!) Ellers møtte jeg bare alternative mennesker i et kollektiv, så har ikke noe inntrykk av den jevne Tysker. De i kollektivet var svært vennlige og hjelpsomme.

Egypt: Forferdelige, masete mennesker som bare skulle ha meg til å ri på kameler (men det var ved pyramidene, fikk ikke nok tid til å være turist på andre måter).

Kypros(Gresk side) og Kreta: Varme, avslappede og vennlige mennesker.

Mauritius: Inntrykket er preget av at jeg ble overfalt og antastet på stranda ikke langt fra hotellet da jeg gikk alene på ettermiddagen. Hotelleier bare viftet dette bort da jeg fortalte om det. Ellers greie mennesker men sitter ikke med et fantastisk inntrykk, sikkert subjektivt.

Spania, Solkysten: Sure mennesker som forventer at du kan snakke Spansk.

Lanzarote: Alternativt surfemiljø, veldig spennende annerledes mennesker, avslappetnde atmosfære.

Roma: Hyggelige mennesker. En smule plagsomme men hyggelige menn (på kvelden). Fantastisk stemning.

Anonymkode: 259fa...c0e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh please. Det er ikke trygt å reise til mange land i midt-østen som kvinne. Hva med de to skandinaviske jentene som fikk hodet... ja??

Lenge naiviteten leve.

Pakistan er ikke midtøsten. Og slike drap som skjedde i Matokko kan skje overalt, i Australia har flere blitt drept, men det er visst ikke så viktig.

Anonymkode: 96f41...3e4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...