Fru Uperfekt Skrevet 17. desember 2019 #121 Skrevet 17. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt hinsides å gi barn iPad i kalender. Men jeg syns din nissegave er hinsides også. Billig småjuggel blir bare unødvendig søppel. Dårlig for miljøet. Kjøp heller noe som kan brukes om du må ha pakkekalender. Truser, tannbørster, hårstrikker osv. Anonymkode: aebda...094 Enig med iPad men tror nok det var trolling. 2 av mine samler på jule nips så de får 1 slik den 12 og en 24, men stort sett brukbare små ting i pakkekalendre.
Fru Uperfekt Skrevet 17. desember 2019 #122 Skrevet 17. desember 2019 På 15.12.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev: En ting er gaver på juleaften, men i julekalenderen i dag fikk barna mine hver sin lille nisse kjøpt på søstrene grene. Nabojenta fikk ipad! Ungene sa ingenting, men tror de egentlig synes at jeg var litt kjip. Anonymkode: 436d4...497 Søt trolling 1
Fru Uperfekt Skrevet 17. desember 2019 #123 Skrevet 17. desember 2019 På 15.12.2019 den 10.02, AnonymBruker skrev: Dere som gir flere gaver/mange små; pakker dere de hver for seg eller sammen? Anonymkode: c041d...f71 Pakker det hver for seg. Men prøver å få det til å se ut som noe annet enn det er. Kutter ut ting i papp maler og styrer på. I år er det tog pakker, nisse pakker, fly pakker osv I feks en flypakke er det en pakke i cockpiten, en i hver vinge, en i cabinen osv.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #124 Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Søt trolling Det var ikke det nei! Opplever stadig at endel unger i området får mye materielle ting igjennom året. Alt fra nyeste tlf, spill pc, elektrisk sparkesykkel. Det gjelder ikke bare kalender gaver, men speiler seg igjennom hele året. Anonymkode: 436d4...497
tussi680 Skrevet 17. desember 2019 #125 Skrevet 17. desember 2019 Begynner med barnebarn, de fleste her inne er unge mødre har jeg skjønt. De får kr inn på konto, og som tillegg blir det et par klesplagg, leker ev. De voksne får gave som hele fam.har nytte av. Noe til huset, gardiner på barnas soverom, noe til kjøkkenbruk eller gavekort til hver seg i en sportsbutikk.
LatersBaby Skrevet 17. desember 2019 #126 Skrevet 17. desember 2019 11 åringen får Bluetooth høytaler og pyjamas 5 åringen får nettbrett. De har begge bursdag denne måneden, og 11 åringen velger alltid den dyrere gaven til bursdagen. I år var det en liten 27" smarttv til rommet. Hun på 5 år får lego til bursdagen. Ble litt dyrere i år en hva det har pleid. Normaltvis prøver jeg å holde meg på ca 1500 til sammen per barn til jul og bursdag.
3141592 Skrevet 17. desember 2019 #127 Skrevet 17. desember 2019 Eldste får Minecraft-lego. Minste får verktøysett i tre. Ca 200kr per barn. Mulig jeg gir litt penger på toppen, ellers blir det overført noen kr på kontoene. Så har vi kjøpt oss Nintendo Switch, som er en gave til hele familien. Eldste kommer til å bruke noe av julegavepengene til å kjøpe seg et spill hen ønsker seg. Minste har lite utbytte av denne en god stund til, men liker godt å se på når eldste spiller.
Kasier Skrevet 17. desember 2019 #128 Skrevet 17. desember 2019 Tenker at jula absolutt er en tid man kan lære barna at alle familier er forskjellige, og alle har forskjellig økonomisk ståsted, prioritering osv, og at vi ikke må sammenligne oss med andre. Tenk å være så uheldig å ha nøkterne, nøysomme foreldre med gjennomsnittslønn og ha en bestevenn med foreldre som kanskje både sløser og har millionlønn... Da er det vel i grunnen greit å lære seg først som sist at vi ikke sammenligner oss med andre. Selv om det er veldig vanskelig, både for barn og voksne. Men hvis man lærer det som barn, får de det kanskje lettere som voksne? (skulle ønske jeg lærte det da jeg var barn, for jeg er fæl til å sammenligne meg med andre, og kommer da stort sett til kort....) Jeg syns selv det høres helt GALSKAP ut at noen har fått iPad i kalenderen, men hva vet vi om det er en eller annen grunn til det? Hos oss har julegaver vært alt fra brukt snowboard kjøpt på finn.no for 200 kroner til spillkonsoller til 3000 kr, alt ettersom hva vi har hatt råd til. Barna er også inneforstått med at selv om de kanskje fikk for rundt 3000 kr i fjor (pga at det ene barnet fikk spillkonsoll), så er det ikke dermed sagt de får for like mye i år. Og det stemmer, i år havner vi på 1300 - 1500 til hvert av barna. Og da har alle fått noe de ønsker seg.
Fru Uperfekt Skrevet 17. desember 2019 #129 Skrevet 17. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke det nei! Opplever stadig at endel unger i området får mye materielle ting igjennom året. Alt fra nyeste tlf, spill pc, elektrisk sparkesykkel. Det gjelder ikke bare kalender gaver, men speiler seg igjennom hele året. Anonymkode: 436d4...497 Her får de en liten pakkekalendre, julegave 1 gave 6 jan til bursdagen og til sommerferien. Store gaver er forbeholdt jul/bursdag.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #130 Skrevet 17. desember 2019 Minste er 1 år og får ingenting 🙈 Hun har alt. Mellomste er 2,5 år han får et puslespill, tegnetavle og noen Plus-Plus big «klosser» Eldste er 5 år og får puslespill, dominobrikker og tegnetavle. Ser ikke vitsen med å kjøpe dyre dyre gaver når de blir super glad for noe «billig» som kan underholde og gi de litt hjernetrim i maaange timer🤩🤩 Anonymkode: 4fd2e...95d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #131 Skrevet 17. desember 2019 Han er 1,5 år og får en ballbinge og tre bøker om poppeloppane fra oss. Han trenger ingenting nå og hadde bursdag for ikke så lenge siden, så vi har sagt til familien at de kan sette inn pengene på sparekontoen hans i stedet. Anonymkode: 4f33e...bbf
Anneline80 Skrevet 17. desember 2019 #132 Skrevet 17. desember 2019 På 15.12.2019 den 10.02, AnonymBruker skrev: Dere som gir flere gaver/mange små; pakker dere de hver for seg eller sammen? Anonymkode: c041d...f71 Pakker hver for seg, med mindre det «passer sammen» eller er veldig smått/ekstrating. Ville for eksempel pakket tegneblokk og fargestifter i én pakke. 1
Lykkehjerte Skrevet 17. desember 2019 #133 Skrevet 17. desember 2019 På 15.12.2019 den 6.19, AnonymBruker skrev: Han får 3 lekemus, en ball med bjelle og hale, en lekefugl med fjær og en hamster lignede leke med vibrasjon + vi har kjøpt han en ny lekestang med fjær og bånd som vi kan leke med han med. Det er favoritten, og den gamle synger på siste vers. Han får også masse forskjellige godbiter. Og han hadde forøvrig blitt like gira på en tråd med papir i enden eller en sammenkrøllet kvittering. Dette er jo noe som jeg gjør for min del, for at jeg kan og for at jeg vil skjemme han bort. Vårt "barn" er en katt. Men hadde lyst å være med i skrytetråden 🙄 For det er en skrytetråd for å vise hvor heldige barna deres er og for å måle opp hvor heldig dine barn er i forhold til "naboens". Sånne tråder får meg til å husker at mamma og pappa gruet seg litt til jul, siden hun ikke kunne sjans til å kjøpe dyre gaver oss og viste at det alltid ble snakk om julegaver på skolen etter ferien. Men vi hadde alltid god mat, god stemning og godt selskap og fikk alltid noe vi hadde ønsket oss, selv om det kanskje var en pysjamas. Jeg vet hvor heldig jeg er, jeg vant lotteriet selv om foreldrene mine ikke hadde råd til samme gavegildet som mange andre. Og vet at jeg fikk mer en mange andre igjen. Poenget er om noen føler seg dritt når de ser noen av disse svindyre gavene, så er det ikke det som er viktig selv om det er gøy å både gi og få gaver. Men de beste minnene jeg har av julen er tiden vi tilbragte som familie. Anonymkode: 1c86c...b9d Jeg syns det er utrolig hyggelig å både gi og motta gaver, men den aller største og vakreste gaven man kan gi og få, er nøyaktig det du beskriver her, om dine hjertevarme foreldre!❤Det er en virkelig fantastisk gave, som i tillegg varer livet ut, via kjærlige minner, og mulighet til å viderebringe den flotte tradisjonen! Er man faktisk så heldig at man kan tilbringe julen sammen med de man er glad i, har man både trukket vinnerloddet og fått den flotteste gaven! ❤ 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #134 Skrevet 17. desember 2019 12 timer siden, tussi680 skrev: Begynner med barnebarn, de fleste her inne er unge mødre har jeg skjønt. De får kr inn på konto, og som tillegg blir det et par klesplagg, leker ev. De voksne får gave som hele fam.har nytte av. Noe til huset, gardiner på barnas soverom, noe til kjøkkenbruk eller gavekort til hver seg i en sportsbutikk. De fleste her inne er unge mødre? Hvor har du det fra? Skjerp deg. Anonymkode: 31bf0...380 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #135 Skrevet 17. desember 2019 Må si jeg blir overrasket over prisnivået på julegaver til endel barn...! 😳😳😳 Anonymkode: 4c009...56d 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #136 Skrevet 17. desember 2019 Brukt babyakebrett. Anonymkode: 9e1b9...f50
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #137 Skrevet 18. desember 2019 Årskort på Leo's lekeland, de er 1 og 2år. Egentlig mest gave til oss som foreldre😅. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe gaver til dem enda, men det var tilbud på årskort og vi er der ofte sammen med venner med jevnaldrende barn. Anonymkode: 8caa3...0cb
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #138 Skrevet 18. desember 2019 Klær, headset, parfyme, Vr-briller (99,- på europris), leker. Anonymkode: cf1e5...75f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #139 Skrevet 18. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg blir overrasket over prisnivået på julegaver til endel barn...! 😳😳😳 Anonymkode: 4c009...56d For vår del er dette gaver fra mine foreldre og søsken også. Jeg kjøper til mine barn fra de alle. Så kjøper de til sine barn fra oss også. Da får de litt dyrere ting, men mer nøyaktig hva de ønsker seg, istedet for 20 billige ting. Og dessuten blir det mindre stress i julen når vi ikke har så mange gaver å tenke på. Anonymkode: cf1e5...75f 1
myrfivel Skrevet 18. desember 2019 #140 Skrevet 18. desember 2019 Lego city politistasjon til seksåringen, sylvanian families hus til fireåringen (tror det blir det). I tillegg får de hver sin eske med magneter for å bygge med i adventskalenderen på morgenen, og en liten gave av nissen som kommer på ettermiddagen. Har ikke bestemt meg for hva det blir enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå