Gå til innhold

Hva får deres barn til jul i år,av dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke handlet noe til 2,5åringen enda. Er så mye trass, hvor han slår og hyler i sinne for tida at det spørs om nissen kommer med noe. 

Anonymkode: fda5a...6b5

Håper virkelig ikke du er seriøs..

Anonymkode: 942d2...8cb

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han får 3 lekemus, en ball med bjelle og hale,  en lekefugl med fjær og en hamster lignede leke med vibrasjon +  vi har kjøpt han en ny lekestang med fjær og bånd som vi kan leke med han med. Det er favoritten, og den gamle synger på siste vers. Han får også masse forskjellige godbiter. Og han hadde forøvrig blitt like gira på en tråd med papir i enden eller en sammenkrøllet kvittering. Dette er jo noe som jeg gjør for min del, for at jeg kan og for at jeg vil skjemme han bort.

Vårt "barn" er en katt. Men hadde lyst å være med i skrytetråden 🙄 For det er en skrytetråd for å vise hvor heldige barna deres er og for å måle opp hvor heldig dine barn er i forhold til "naboens".

Sånne tråder får meg til å husker at mamma og pappa gruet seg litt til jul, siden hun ikke kunne sjans til å kjøpe dyre gaver oss og viste at det alltid ble snakk om julegaver på skolen etter ferien. Men vi hadde alltid god mat, god stemning og godt selskap og fikk alltid noe vi hadde ønsket oss, selv om det kanskje var en pysjamas. Jeg vet hvor heldig jeg er, jeg vant lotteriet selv om foreldrene mine ikke hadde råd til samme gavegildet som mange andre. Og vet at jeg fikk mer en mange andre igjen. Poenget er om noen føler seg dritt når de ser noen av disse svindyre gavene, så er det ikke det som er viktig selv om det er gøy å både gi og få gaver. Men de beste minnene jeg har av julen er tiden vi tilbragte som familie.

Anonymkode: 1c86c...b9d

Samtidig som du sitter å belærer andre om pengebruk og overflødighet så har du altså brukt en god del penger på gaver til en katt? En katt?! Like fult som enkelte kanskje føler seg «dritt» når de ser at noen her kjøper «svindyr» gaver (dine ord) så vil de føle seg like dritt av å vite at DU har råd til å kjøpe en masse gaver til en firebent pelsdott mens de selv kanskje ikke får kjøpt noe til barnet sitt.
Noe så dobbelmoralistisk har jeg ikke lest på lenge, og dette er altså KG...

Anonymkode: 0281e...78e

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid det samme i sånne tråder.

vi er så mye bedre enn andre, for vi kjøper gave til maks 500 for hos oss er familietid og kos det viktigste.

Ja, for det er jo klart at om man gir dyrere gaver, så er det viktigst og man er ikke opptatt av familietid og kos.

Anonymkode: bf764...f9f

Handler ikke om å være bedre enn andre, om du leser nøyere etter er det mange av oss som begrenser oss fordi unga allerede har i overflod.

Det er forskjell på barn med få onkler og tanter eller mange søskenbarn slik at gaver fra besteforeldre begrenser seg. Mine er de eneste barnebarna på ene siden av familien og det er mange ganger flere voksne enn barn også på den andre siden. Dermed blir gavehaugen overdådig. Om besteforeldrene og tanter og onkler hadde fordelt gavebudsjettet på 10 barn hadde ting vært annerledes. Da hadde det blitt færre og mindre gaver, og vi foreldre hadde nok gitt mer. 

• Liker 4
Skrevet

Min datter på straks 8 år, fikk en telefon i bursdagsgave (noen dager på forskudd), så det blir småting under juletreet i år. Men det hun har skrevet på ønskelista si, og som jeg skal kjøpe, er: Elsa sengesett, en bok med masse tekst, play doh, blyant og viskelær, sokker med mønster og striper, ark og tusjer. 

Skrevet

En legopakke til 250 kr, + regnklær og hansker, som han trengte og vi måtte ha kjøpt uansett.

Han har også fått pakkekalender med litt leker og litt ting han trenger, så da trenger han ikke dyr julegave i tillegg.

Anonymkode: e58c0...830

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så får de vente spent til julegaven kan tas i bruk en gang ved påsketider?

Hva er galt med det? Har selv vært mottaker av ski et par år snøen aldri kom... Husker fortsatt følelsen av å se lengtende ut gjennom vinduet, regnet sluttet aldri og skiene ble brukt på stua.

Anonymkode: e0c50...9c5

• Liker 4
Skrevet

De to yngste får mobil (3 år siden sist de byttet Og de må ha nye nå). Eldste vet vi ikke enda. 

Skrevet

Den ene får kasseapparat til 100 kroner. Den andre doktorsett til 100 kroner. De er to og fire år. Helt sikker på at de blir glade 🙂 

Anonymkode: 9955f...c02

• Liker 4
Skrevet

Han får lekekjøkken som jeg har pusset opp, pluss kasseroller og slikt som tilbehør. 

Anonymkode: fb52a...e82

• Liker 2
Skrevet

Mine er 11 og 12 og krangler om å få låne meg og min manns PC er. Dette er vi nå lei av, så derfor kjøpte vi PC er til de på black friday.       Og det har seg slik at datteren min ødela min forrige laptop med ren iditoti som å sette et glass vann på tastaturet og så veltet glasset ned i laptopen min og kortsluttet hele dritten.

Skrevet

2-åringen: Puslespill og dukkevogn

4-åringen: puslespill og lekebil. 

Anonymkode: e5ac7...d7d

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med det? Har selv vært mottaker av ski et par år snøen aldri kom... Husker fortsatt følelsen av å se lengtende ut gjennom vinduet, regnet sluttet aldri og skiene ble brukt på stua.

Godt forslag, man kan sette opp trampolina i stua i mellomtiden👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Pulsklokke til 18 åringen min. Kr 2099.-black weekend salg. 

Anonymkode: 11ad2...d60

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt forslag, man kan sette opp trampolina i stua i mellomtiden👍🏻

Poenget var at de får i minste glede av den til slutt. Våren kommer. Verre å vente på snø. Jeg synes trampoline var en kjempefin gave. Synes også at ski kan være det, men vi kjøper det utenom jul fordi vi drar mye på fjellet også før jul.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som gir flere gaver/mange små; pakker dere de hver for seg eller sammen?

Anonymkode: c041d...f71

Man pakker da hver for seg. Det har jeg alltid gjort i alle fall. Har aldri pakket flere ting i samme.

Anonymkode: 6f10e...f71

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Vi er en svært liten familie, så når barna var små fikk de 5-6 gaver av oss. Det var ikke dyre ting, og det meste var ting de trengte. F.eks sokker, truser, penal, fargelegginsbok, sjokoladenisse osv. (de har blitt glade for alt, og når de var små var spenningen med å åpne pakker viktigere enn hva pakken inneholdt 😄  Nå er de tenåringer, og får en ting de ønsker seg. Det er alltid innen rimelighetens grenser, men er det en ting de virkelig trenger kan vi strekke oss litt lenger. (som et eksempel var fjorårets gaver Lillebjørn Nilsens gitarbok til den ene, og skøyter til den andre).  Vi har klart å holde oss litt unna julehysteriet, og jula handler mest om en fin liten ferie for oss (vi er så heldige å ha tilgang til en enkel liten hytte som vi alltid drar til i juleferien)

Anonymkode: fede9...091

• Liker 1
Skrevet

Skøyter og leker til tre-åringen

Skrevet

Jente 15:

Kåpe, noen strikkegensre, levisbukse, en hettegenser, håndball, håndball sko og sminke.

Jente 13:

TV og noen klær fra hm og wow.

Anonymkode: 7e7a5...aa7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man pakker da hver for seg. Det har jeg alltid gjort i alle fall. Har aldri pakket flere ting i samme.

Anonymkode: 6f10e...f71

Jeg pakker alt i samme i år. En eske med leken på bunnen og klærne oppå. Hun har mer enn nok å åpne julaften som det er - alt over fem pakker totalt blir for mye for henne. Ett år fikk hun fire gaver fra foreldrene mine: Fra mormor og morfar, fra mormor, fra morfar og fra katten. Så da skal i alle fall ikke jeg bidra til at hun går i 'røske opp uten å se innholdet'-modus.

Anonymkode: 4a1ae...acf

• Liker 2
Skrevet

Vi har 1 barn, 2 år❤️ Tror ikke vi kjøper noe til henne i år heller. Hun får av de andre i familien uansett. Om vi skulle kjøpt noe hadde det blitt sakkosekk, doktorutstyr eller fisher price tegnebrett👍🏻

Anonymkode: b0851...a3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...