AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #181 Skrevet 19. desember 2019 Her får eldste på 21: klær, tegnebrett til dataen, og litt smådill 16 åringen får gaming headsett, en genser han har ønsket seg og Harry Potter wizard chess 10 åringen får kinobilletter til frost 2 premieren, alle de Disney filmene hun ikke har og klær Anonymkode: 7a717...d79
Gjest Kvinne487 Skrevet 19. desember 2019 #182 Skrevet 19. desember 2019 Jeg skal med god samvittighet meddele at min sønn får iPad mini, puslespill, pluss pluss, magneter og litt klær. Det er to dager i året han får slike ting som koster litt, og jeg har kjempe god samvittighet når jeg gir det. Jeg kjøper aldri leker til han utenom jul og bursdag, og jeg koser når jeg ser hvor mye han setter pris på det han får 😁
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #183 Skrevet 19. desember 2019 tenåringen får airpods (den billigste til 1500 kroner) og 3. klassingen et stort legosett som er kjøpt brukt. Så gir de hverandre en bamse og et smykke til 250 kr pr ting, og det er jo strengt tatt fra oss det og... Anonymkode: fe795...bea
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #184 Skrevet 19. desember 2019 På 17.12.2019 den 21.11, AnonymBruker skrev: Må si jeg blir overrasket over prisnivået på julegaver til endel barn...! 😳😳😳 Anonymkode: 4c009...56d Hvorfor det? Anonymkode: bf764...f9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #185 Skrevet 19. desember 2019 På 18.12.2019 den 9.05, AnonymBruker skrev: Er det bedre å ikke gi noe, enn å gi penger til veldedighet? Er du grinchen, eller? Anonymkode: b23ce...5c2 Ja, det synes jeg er bedre. Tullete å gi gaver til veldedighet, bare for å gi noe Anonymkode: bf764...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #186 Skrevet 19. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som blir så sjokkert over dyre julegaver til barna og mener det ene og det andre om dette i negativ retning - hvorfor skal man absolutt kjøpe billigst mulig gaver til barna, kun av prinsipp? Barn «trenger» endel dyre ting gjennom oppveksten, som mobil, PC, PlayStation, trampoline, skiutstyr etc etc, HVA er så galt med å gi dette til jul? Er det bedre å gi dem det i april, uten noen anledning? Eller bør man helst aldri gi barn ting som koster mer enn 500kr kanskje, de kunne jo bli bortskjemt? Jeg oppfatter heller ikke dette som noen skrytetråd, mer som inspirasjon. Det bunner nok mer i misunnelse tenker jeg, når noen tar det som skryt at andre opplyser at de har kjøpt mobil og play stadion til jul. Her kjøper vi alltid de dyre tingene til jul. Trenger de ny mobil blir det julegave. Kan også finne på å gi for eksempel play Station i tillegg, samme jul, hvis det passer. De får ikke disse tingene ellers i året. Aldri hatt problemer med bortskjemte unger fordet. De forventer heller ikke alltid så dyre gaver, og av og til blir det mindre dyre gaver, som blir verdsatt like mye Anonymkode: 8fc10...6cf Helt enig. hvorfor er det bedre å gi for 300 enn 2000 lurer jeg på. Anonymkode: bf764...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #187 Skrevet 19. desember 2019 14 timer siden, tussi84 skrev: De burde lære seg å spare isteden. Alt det du ramset opp er heller ikke nødvendig. Ikke alle barn trenger trampoline eller har mulighet til å ha en pga bo situasjon. Ikke alle barn trenger å ha Playstation. De trenger heller ikke den mest moderne avanserte mobilen. Når det gjelder pc så går det fint ann å bruke foreldrene pc til en viss alder. Ski utstyr er kun greit å ha hvis barnet faktisk er interesset i det. Hvorfor feks kjøpe ski utstyr annen hvert år som kun blir brukt en eller to ganger i forbindelsen med skolens aktivitets dag? Samme gleder skøyter.. Foreldrenes PC? Det er helt uaktuelt når ma n har jobbpc , hvertfall her i huset Anonymkode: bf764...f9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #188 Skrevet 19. desember 2019 Eldste får PlayStation 4, ellesse-hoodie, noe greier fra rituals, ellers noen klær av forskjellige slag, calvin klein undertøy og slikt .. Minstemann på 4 år får paw patrol utkikkstårnet + alle de jævla valpene, og noen kule klær jeg fant på black friday til 50% som jeg ellers aldri hadde giddet å kjøpe. Hva skal egentlig en 4 åring med merkeklær typ som søstra på 13 bruker .. Men det var kult og på salg .. Anonymkode: e8fde...d8d
Gjest Kvinne487 Skrevet 19. desember 2019 #189 Skrevet 19. desember 2019 Aldri i livet om barnet mitt får låne min PC. Jeg har jobb PC, og det er høyst uaktuelt. Hvorfor kan de ikke få egen PC? Det er bare misunnelse overalt. Ingen tåler at andre er bedre økonomisk stilt enn andre 😂😂
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #190 Skrevet 19. desember 2019 13åringen får et nettbrett jeg fikk med gratis da jeg kjøpte ny tlf i høst. 🤭 Snart-1åringen får en sløyfe til å henge på juletreet,med et sølvhjerte på,gravert med navn og årstall for den første julen❤ Anonymkode: ecd6a...718
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #191 Skrevet 20. desember 2019 Mine får det de ønsker seg. Og ja det er sikkert mye. MEN vi har spart lenge, de får ikke masse iløpet av året da vi ikke har så god råd. Og de er evig takknemlig for det de får. ☺️ Har ikke dårlig samvittighet for at de får dyrt på julaften☺️ Pluss i år er de dyre tingene kjøpt brukt på finn. ☺️ Så spart MYE penger der. ☺️ Anonymkode: 93e94...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå