AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #81 Skrevet 15. desember 2019 Noe brio togbane til 4 åringen og en gåleke til babyen Anonymkode: 3b254...22f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #82 Skrevet 15. desember 2019 Jakke og bukse til bruk i alpinbakken, hjelm, lampe til skrivebordet ( som hun har mast om siden vi flyttet inn i høst), tøfler, bok og brettspill, det var det som sto på hennes ønskeliste til meg. Jente 10 år. Vi er en liten familie, kun min datter, min pappa, min mormor og morfar og meg. Vi greier fint å kose oss sammen selv om vi får mange, og til dels dyre, gaver alle sammen. Julen tilbringes på hytta, så jeg regner nok med at min datter kommer til å være i skibakken de timene heisen er åpen, som hun pleier på vinteren. Anonymkode: 73adb...1e1
Perelandra Skrevet 15. desember 2019 #83 Skrevet 15. desember 2019 Tråden er ryddet for tulleinnlegg, brukerangrep og hatefullt innhold. Perelandra, mod.
Gjest Kvinne487 Skrevet 15. desember 2019 #84 Skrevet 15. desember 2019 Gutten på 3 får en iPad mini som jeg kjøpte brukt på Finn.no. I tillegg får han åpne en gave på julaften morgen som ligger under treet når han våkner. Det er en boks med pluss pluss 👍🏻👍🏻
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #85 Skrevet 15. desember 2019 En ting er gaver på juleaften, men i julekalenderen i dag fikk barna mine hver sin lille nisse kjøpt på søstrene grene. Nabojenta fikk ipad! Ungene sa ingenting, men tror de egentlig synes at jeg var litt kjip. Anonymkode: 436d4...497 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #86 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting er gaver på juleaften, men i julekalenderen i dag fikk barna mine hver sin lille nisse kjøpt på søstrene grene. Nabojenta fikk ipad! Ungene sa ingenting, men tror de egentlig synes at jeg var litt kjip. Anonymkode: 436d4...497 Du tuller? Mine fikk drops eske lurer på hva hun får på julaften.... Anonymkode: e0c50...9c5 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #87 Skrevet 15. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller? Mine fikk drops eske lurer på hva hun får på julaften.... Anonymkode: e0c50...9c5 Ja, jeg for min del tenker at det har aldri kommet noe godt ut av å skjemme bort barn. Evnen til å glede seg over de små tingene tror jeg man mister på veien. Anonymkode: 436d4...497 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #88 Skrevet 15. desember 2019 Lurer mer på hva, om i det hele tatt, jeg får av mine barn..... Men for å svare: Det jeg vet at de faktisk trenger, og da i all hovedsak klær. De er på god vei til å bli voksne, så det er lov å være praktisk. Anonymkode: 44fb7...c36
abc123detvardet Skrevet 15. desember 2019 #89 Skrevet 15. desember 2019 16 timer siden, Anciol skrev: Mine får : Hver sin gaming PC med headset og full pakke. Julegaver til over 8000 per, not bad...
Gjest ti10 Skrevet 15. desember 2019 #90 Skrevet 15. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Beste kommentaren ❤️ Helt sjokkert over hva enkelte pøser ut med på julaften til barna sine 😱 Ikke rart barn her til lands idag bare blir mer og mer bortskjemt 🤮 Viktig at de lærer seg å sette pris på andre ting enn kun det materielle. Har ikke barn selv, så handler ikke om det. Anonymkode: 22c37...c6d Enig, hva hendte med å gi én gave? Hvordan skal de egentlig få lære om pengenes verdi når de får så mye sånn helt uten videre?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #91 Skrevet 15. desember 2019 Direkte kvalmt mye av dette her. Selv gir vi gave til barnet for ca 1000 kr, det er egentlig for mye det også. Kommer nok til å holde oss til den summen i maaaaange år fremover, og kanskje øke på litt fra tenårene (men ikke i nærheten av de ville summene som kommer frem her). Hva gjelder resten av familien så oppfordrer vi til måtehold, og helst bare en (maks to) gaver fra hver. Anonymkode: 7e36f...af2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #92 Skrevet 15. desember 2019 Mitt barn får en brukt playstation med en masse spill pluss en blur-ray (som han har ventet på at skal komme på Netflix lenge nå). Anonymkode: c1cce...3ef
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #94 Skrevet 15. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Man pakker da hver for seg. Det har jeg alltid gjort i alle fall. Har aldri pakket flere ting i samme. Anonymkode: 6f10e...f71 Det kommer litt an på den samlede mengden, føler jeg. Jeg husker et år svigermor hadde pakket inn en hel drøss med gaver hver for seg. Vi ble jo aldri ferdige, og barna ble bare lei... Anonymkode: c1cce...3ef
snurk Skrevet 15. desember 2019 #95 Skrevet 15. desember 2019 Min datter på 2 år får et lite tipi-telt som jeg tror hun vil få mange hyggelige stunder i årene fremover 🥰 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #96 Skrevet 15. desember 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så får de vente spent til julegaven kan tas i bruk en gang ved påsketider? Anonymkode: 0281e...78e Å lengte etter noe og å kjede seg er to ting barn har veldig godt av, men det er kanskje noe barn ofte ikke får gjort nå idag? Anonymkode: 7e058...e48 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #97 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lengte etter noe og å kjede seg er to ting barn har veldig godt av, men det er kanskje noe barn ofte ikke får gjort nå idag? Anonymkode: 7e058...e48 Lurt! Bruk barnas julegave til å lære dem å kjede seg og lengte. Bedre anledning å lære sånt på finnes ikke! Anonymkode: 0281e...78e 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #98 Skrevet 15. desember 2019 Han er 11 mnd og får ikke noe av oss foreldrene på julaften, han har fått alt han trenger og mer til de første 11 månedene 🙂 Neste år skal han nok få en gave, men tror vi kommer til å ta det rolig på gavefronten de første årene. Han får jo av besteforeldre og tanter og onkler, og det holder mtp leker. Klær og sko gidder jeg pakke inn til en liten tass, det kommer etter behov. Anonymkode: ae57e...51d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #99 Skrevet 15. desember 2019 Barnet får et innrammet bilde av PLAN-fadderbarnet som har fått pengene barnet ellers ville fått som julegave. Anonymkode: 31a39...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #100 Skrevet 15. desember 2019 Togbane og en liten tog som har ligget på loftet en stund, vi pakker den pent og gir den på nytt, han husker ikke toget, var ett år når han fikk det og nå er han 3. Forøvrig synes jeg ikke at foreldre som kjøper dyre ting skal sitte med dårlig samvittighet. Nå er det jo "in" å kjøpe simple ting, selv de som vil kjøpe dyre ting synes det er flaut å kjøpe det nå fordi man blir stemplet som pengedriter, materialistisk, skjemmer bort ungen osv. Jeg tror alle gjør sitt beste, bare fordi man ikke er interessert i gjenbruk eller en sennepsgul ullvott så betyr ikke det at man er dum eller bidrar til kjøpepress. Det er fint at vi er forskjellige. Anonymkode: 84604...c22 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå