Gå til innhold

Hva tenker du når jeg sier til deg som arbeidsgiver...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobb intervju at jeg har rett og slett ikke erfaringer med dette yrket, men jeg har den relevante utdannelsen + at vi jobbet med caser på skolen reale caser som vi fikk av bedrifter eller var ute hos dem som en del av utdannelsen.    

Anonymkode: 9894e...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ordlegger deg på den måten tenker jeg at du høres veldig umoden ut.

Anonymkode: 8fe64...9d0

• Liker 4
Skrevet

Eg ville droppa det med casene. Case er case og virkelighet er virkelighet. At du manglar den konkrete er erfaringa må kome fram, men fokuser på rett utdanning, at du lærer raskt, er motivert ... og andre viktige egenskaper som gjer at du er perfekt for jobben!

• Liker 5
Skrevet

At du ikke greier å uttrykke deg på norsk.

Anonymkode: a8166...adc

• Liker 4
Skrevet

Du har fått sure spydige svar fra suringer her, ikke bry deg om det. Jeg ville også bare hatt fokuset på det du kan bidra med, erfaring og personlige egenskaper fra andre jobber som kan passe, selv om det er en annen jobb. Feks "jeg er god på å samarbeide med andre, jobbe i team, selvstendig i mitt arbeid, lærevillig" osv.

Anonymkode: 430ce...bba

• Liker 3
Skrevet

Er du nyutdannet? Hvis ja, så er det vel helt normalt å ikke ha relevant erfaring, og dette har allerede kommet frem før de kaller deg inn til intervju så du trenger ikke forklare det med mindre de tar det opp. Gjør som de andre har sagt, presiser at du lærer fort, og at du ønsker jobben (dette høres veldig grunnleggende ut, men det å vise at man faktisk har lyst på jobben er noe arbeidsgiver faktisk ser etter).

Anonymkode: 47b8b...848

Skrevet

Ikke forsøk å overdrive egen kompetanse. Det vitner bare om lav selvinnsikt eller manglende forståelse for hva stillingen innebærer. 

Fortell saklig og nøytralt om det du kan, så lar du det være opp til arbeidsgiver å vurdere om det er det de trenger. 

Anonymkode: 5e6c5...453

• Liker 2
Skrevet

Mye av det du skriver i HI vet arbeidsgiver allerede, de har lest CVen din. Som de andre skriver - vektlegg personlige egenskaper, og fortell gjerne om praksis e.l i aktuell bedrift, og hva du lærte der/hvordan det vekket interessen din for yrket. 

Anonymkode: a30fe...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...